PC | RPG | Preview

Preview: Venetica - Smrť jí sluší

Smrtelně krásná hrdinka, na smrtelném loži a přesto ve smrtelném nebezpečí? Cože? Seznamte se s opravdu netradičním RPG.

Co když "smrt" není jen slovo? A co když to není ani hrůzostrašný chlápek bez obličeje, navlečený v hábitu a s kosou přes rameno? Tvůrci rozporuplné adventury Jack Keane z německého studia Deck13 přicházejí s vskutku unikátní vizí ohledně celého umírání, kterou nám již někdy v průběhu příštího roku představí v zajímavě vyhlížejícím RPG Venetica. Otázkou tak zůstává, co nám mohou nabídnout kromě neotřelého nápadu?

art.jpg

Narodit se v podstatě na smrtelné posteli a až do svého skutečného skonání ji metaforicky neopustit může být značně skličující. Hlavní hrdinka dnes představované hry - Scarlett - to ale bere vcelku dobře. Ačkoliv to netuší, je dcerou Smrti, přesněji řečeno Smrťáka.

Narodit se v podstatě na smrtelné posteli a až do svého skutečného skonání ji metaforicky neopustit může být značně skličující

S tím jde samozřejmě ruku v ruce nejen velká moc, ale rovněž velká zodpovědnost (že by Spider-manova vlákna dosáhla i sem?), jež bude svěřena do rukou hráčům, kteří se budou muset nemalým dílem zasadit o navrácení všeho do původního stavu.

Venetica, Venecia

Venetica nás totiž přenese do volně pojatých Benátek někdy v 16. století. Zde se postupně dozvíme, že Smrt vůbec není abstraktním pojmem, jak si to mnoho lidí myslí. Naopak se jedná o bytosti z masa a kostí, kterým je v pravidelných intervalech svěřována tato nezáviděníhodná role. Každou generaci totiž tajemná rada Corpus vybere z lidí vhodného kandidáta, jenž se stane jakýmsi hostitelem tetičky zubaté. Jak už to tak ale bývá, ani tato záhadná a prastará rada není neomylná, díky čemuž se jí podaří na svět přivést dvě Smrtky.

2.jpg3.jpg

Zatímco jedna se věnuje výhradně své práci bez jakýchkoliv postraních úmyslů (zplození potomka přece není postranní úmysl, nebo je?), druhá má s naším světem krapet jiné plány. Nejvíc by se jí totiž líbilo, kdyby na Zemi mohla rozpoutat apokalypsu a pokud možno se zbavit nejen všech nepřátel, ale pro jistotu všeho živého. V cestě jí ovšem stojí „kolegyně“, která se tak stává prvním a nejdůležitějším cílem. Je tedy na čase, aby Scarlett poznala svou pravou podstatu a vydala se na spletitou cestu nejen za záchranou světa, ale především za záchranou svého otce.

Smrtelně krásná

I když se příběh může jevit jako předzvěst hororových hodů, tvůrci, snad omylem, snad schválně, zjemňují hutnou atmosféru technickým zpracováním, které vše ladí spíše do pohádkového odstínu. Zatímco pro některé se tato skutečnost může jevit jako nepřekonatelný problém, jiné, jako například mě, tento fakt mile překvapil. V době, kdy je snahou vývojářů honit se za maximálně realistickým zpracováním, je návrat k herním kořenům nádherným osvěžením, jež slibuje unikátní zážitek. Záleží tak pouze na Deck13, jak se s nadějně rozjetým projektem poperou.

Kromě audiovizuálního zpracování jistě mnohé zarazilo rovněž žánrové zasazení, které k tvůrčímu studiu v pozadí moc nesedí (na trh doposud dopravili čtveřici her a všechny byly adventury). RPG je ovšem nadmíru lákavým příslibem změny, která by mohla přilákat řadu nových hráčů.

A právě u hry Venetica, která i přes své pohádkové zpracování slibuje správně temnou atmosféru

Dopředu je přitom zajištěn i postupný vývoj postavy, kdy se Scarlett bude muset naučit ovládat všechny své schopnosti, již jí, coby dceři Smrti, po právu náležejí. Je tedy potřeba doufat, že se tvůrci nad vývojovým stromem hlavní hrdinky alespoň na chvíli pozastaví a dopřejí nám možnost vydat se několika různými směry.

art2.jpg

Nejen nedotaženým vývojem postavy, ale může být hra zmařena. Coby velký fanda soundtracků věřím, že kvalitní hudební podkres zaručuje polovinu úspěch. A právě u hry jako je Venetica, která i přes své pohádkové zpracování slibuje správně temnou atmosféru, bude soundtrack dost možná rozhodujícím faktorem při závěrečném hodnocení. Modlím se tak, a vy byste měli taky, aby se oslík (dtp Entertainment) znovu otřepal a pomohl zaměstnat nějakého šikovného skladatele. Ostatně v Německu o ně přeci nemůže být nouze. Jména jako Hans Zimmer, či Klaus Badelt mluví sama za sebe.

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: RPG
Výrobce: Deck13 | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 2009
  • Sexy hrdinka
  • Jednoduchý soubojový systém
  • Příběh
  • Velká HW náročnost
  • Nedotažené souboje
  • Lineárnost
  • Repetetivnost
Váš názor Další článek: Tvůrci LotRO pracují na hře pro konzole

Témata článku: , , , , , , , , ,