Recenze: Anno: The Harbor - přístav do kapsy

Staňte se uznávaným obchodníkem a dobyjte středověký svět. Postavte se nástraham čelem, anebo dovedou váš velkolepý přístav ke krachu.

Ubisoft minulý rok jednoznačně překvapil, když vydal legendární německou budovatelskou strategii na PC Anno 1404 pod svými křídly. Tahle roztomilá hra vynikala velmi jednoduchým a rychle pochopitelným managementem vývoje středověkého města a díky přátelskému obchodnímu modelu jste tak mohli sledovat vzkvétající město. Pověstná německá pečlivost se pak ve hře promítla v nádherně a detailně zpracované grafice.

Tento rok se Ubisoft rozhodl vzkřísit na iPhone snad všechny jedinečné značky svých slavných her. Po vcelku ne moc povedené akční rubačce Assassin's Creed 2: Discovery se tak na světlo světa dostává dálší neméně významná hra Anno - The Harbor, která se snaží všemi silami alespoň trochu následovat svého legendárního předchůdce.

Anno - The Harbor se snaží všemi silami alespoň trochu následovat svého legendárního předchůdce

Na začátek vás musím bohužel trochu zklamat. Jak už název sám o sobě napovídá, základem celé hry bude přístav. Zapomeňte tedy rovnou na svobodomyslné budování vašeho města a všechny další věci, které z celé série Anno dělaly nezapomenutelný herní zážitek. Ačkoli hned v úvodu vás jistě překvapí známé fanfáry dokonalého soundtracku, tak už během několika málo chvil budete dost možná hodně zklamaní a znechucení.

Celá pointa Anno – The Harbor tkví v úspěšném vedení jednoho přístavu, do kterého neustále připlouvají a odplouvají různě veliké lodě, jejichž náklad musíte co nejrychleji vyložit a obchodníky pak zpětně obdarovat správnými surovinami podle jejich přání. Ve výsledku se jedná o velmi rychlý sled událostí, během kterých si ani nestačíte vychutnat atmosféru živoucího přístavu a jen tak tak dosáhnete potřebného minima zlaťáků, abyste postoupili do dalšího levelu.

Někteří obchodnící navíc jednají velmi netrpělivě, a tak se vám velmi často stane, že když milostpána dostatečně rychle neobsloužíte, tak vám jednoduše odpluje pryč a vám zbydou z ušlého obchodu oči pro pláč. Každý level je navíc časově omezený, takže si ještě navíc musíte dávat pozor na ubíhající hodiny.

Postupem hry se přístavy mění a vy jako úspěšný podnikatel stoupáte po vysněném kariérním žebříčku. Navštívíte dokonce i orient, kde budete obchodovat s exotickými surovinami. Jindy zase padnete do spárů nelítostných korzárů a jako velké finále vás čekají pověstné Benátky, ze kterých si ale samozřejmě užijete jen zatuchlý puch přístavu. Postupně se tak prokousáváte plytkým příběhem a střídáte přístavy, jako kdyby se nechumelilo.

Postupem hry se přístavy mění a vy jako úspěšný podnikatel stoupáte po vysněném kariérním žebříčku

Grafické zpracování sice vyloženě neurazí, ale viděli jsme už rozhodně lepší hry. Statická pozadí jednotlivých přístavů jsou plná chytlavých efektů jako vlnky v moři, chodící dělníci a připlouvající lodě, ale bohužel ani jedno nestačíte v rychlosti sledovat a po celou kampaň se staráte jen o strohý obchod. Pokud by vám hra náhodou nepřišla jako dostatečná vyzva, můžete ještě lovit speciální trofeje.
 I když Anno – The Harbor nedosahuje takových kvalit jako jeho bratříček na PC, zaslouží si vaši pozornost.

Ani nevím jak, ale na hře jsem byl neuvěřitelně závislý. Na vině je rychlý spád všech levelů, ve kterých jen neustále prstem kmitáte sem a tam, abyste zajistili co nejrychleji vše potřebné. Na plánování strategie máte jen pramálo času, a tak určitě některé vyšší levely skončí rychlým neúspěchem. Čas strávený managováním přístavu se tak znovu násobí a hru si užijete opravdu dosyta.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Strategie | Správa přístavu
Výrobce: Ubisoft | Webové stránky hry