PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Recenze: Battlefield Bad Company 2 - válečná destrukce

Modern Warfare 2 zbořila absolutně všechny prodejní rekordy. Do stejného rybníčku válečných akcí zamířila opět i Bad Company. Má šanci?

Bad Company se od prvního dílu změnilo, čehož si všimnete už u takové zdánlivé drobnosti, jako je samotný obal hry. Zatímco na škatuli jedničky vyčníval rozesmátý smajlík visící na pojistce granátu, u dvojky si všimnete typických multiplayerových tagů nalepených nad vojáky a bojovou technikou. A pokud by vás netrklo to, tak slogan Defining online warfare uz vás rozhodně nasměruje správným směrem.

Původní Bad Company se od začátku prezentovala jako válečná střílečka s netradiční partičkou drsných sarkastických vojáků, kteří pro vtipnou hlášku nestřelí daleko. Naproti tomu, při ukázkách Bad Company 2 se o kampani pro jednoho hráče prakticky nemluvilo. DICE se jednoduše přeorientovali na to, v čem tolik let vynikají – bitvách pro velký počet virtuálních bojovníků. A rozhodně jim to nemám za zlé.

Zachraňte svět před zkázou. Zase

Hra pro jednoho hráče překvapí už na začátku a hned na několika frontách. Kromě pro sérii hodně netradičního zasazení startu veškeré té olověné zábavy, hodně udiví i osekání bojiště. Battlefield, to bylo vždy velké hřiště, kde se místo pinkáni míči střílí do hlav (když se trefíte) a masakruje vojenskými dopravními prostředky. A to platilo i pro kampaň v Bad Company 1.

Battlefield, to bylo vždy velké hřiště, kde se místo pinkání míči střílí do hlav

Ve dvojce tomu už tak není. Rozsáhlé mapy nahradily uzavřenější koridorové pasáže s tu a tam většími plácky k samopalové vybíjené. Lehce po vzoru Modern Warfare 2, chtělo by se dodat.

battlefield bad company 2 09.jpg battlefield bad company 2 10.jpg

Bohužel vývojáři nemají tolik zkušeností s epickou (a epicky skriptovanou) akcí, takže jejich snahy spíš než monumentální hollywoodský špektákl připomínají špičkovou televizní válečnou inscenaci. Docela zábavnou ovšem musím dodat. Příběh o zloduchovi, který se zmocní zbraně masivní destrukce a hodlá s ní zničit Ameriku i s přilehlými asijskými státy, sice lehce sklání k ospalému zívání, ale samotné střílení je hodně chytlavé a výbuchy se nešetří. Skvělou atmosféru během válečného ryku zvýrazňují hrdinové.
Přesně tak, původní kvarteto neotřelých vojáků je zpátky a hlavní roli vyprávěče opět hraje teď-už-ne-nováček Preston, aka ten nejnormálnější z nich. Jejich nenucené rozhovory a vtípky dokáží rozjařit náladu i uprostřed nepřátelského bombardování. Jen škoda, že se snížila kadence vzájemného špičkování a metání fórků.

Kromě humoru představuje kampaň v Bad Company 2 klasiku válečných stříleček, dojdi tam a po cestě se nenech zastřelit. Mimo obvyklého bránění a útočení dojde i pár zpestřujících okamžiků, jako je odstřelování protivníků v okamžiku udeření hromu či horské pobíhání od domu k hořícímu barelu, abyste nezmrzli. Opět škoda, že podobných kratochvílí není o něco víc. Přičemž občasné pasáže za kulometem mezi ně nepočítám, protože snad už málokoho dokáží vytrhnout z letargie.

battlefield bad company 2 15.jpg battlefield bad company 2 04.jpg

Za volant dopravních prostředků se dostanete už méně častěji a hlavně na kratší dobu. Což tedy společně s výrokem o koridorech popírá jedna z pozdějších misí v rozlehlé poušti, kdy na čtyřkolce drandíte dunami od cíle k cíli. Za tuhle misi patří rozhodně palce vzhůru. Ostatně to platí i pro pestrost, jakou Bad Company 2 nabízí v oblasti zbraní (samopaly, brokovnice, kulomety, útočné pušky, raketomety…) a herního prostředí. Tady rozhodně platí ono okřídlené: „dej se do armády, ať uvidíš kus světa“. Džungle, zasněžené hory, pouště i městská aglomerace, tam všude se v průběhu třinácti misí, které vám vystačí tak na sedm hodin, podíváte.

Destrukce a demence

Díky Frostbite enginu se opět vrací do hry destrukce prostředí. Tedy, chtělo by to upravit na pravou míru, nejde nijak deformovat terén a objekty, které si tvůrci nepřáli. I tak ale můžete rozbourat do velké míry velký počet budov.

Tady rozhodně platí okřídlené: „dej se do armády, ať uvidíš kus světa“.

Zničitelnost sice není tak nosným prvkem jako v Red Faction Guerrila, ale rozhodně vás vždy překvapí, že ta stěna, za kterou jste se schovávali, je najednou pryč. I s vašimi přečnívajícími kousky. Víc než herní prvek to pro mě ale působilo jako zajímavý efekt, až na pár výjimek jsem neměl potřebu budovy likvidovat. Dokonce jsem za celou hru nevyužil ani výbušniny, i když hra je tu a tam před vás předhodí.

battlefield bad company 2 11.jpg battlefield bad company 2 12.jpg

Zatímco destrukce určitě potěší, to samé se nedá říct o umělé inteligenci protivníků, ale i vašich spolubojovníků. Čert vem, že pokud to zrovna není nijak více skriptované, netrefí vaši parťáci ani vrata od stodoly. Víc naštve, že nefungují ani jako klasický cannon fodder. Váš herní avatar jakoby magickou a magnetickou silou poutal pozornost nepřátelských vojáků a hlavně kulek, kdy situace, při nichž jste masakrování schovaní v krytu, zatímco parťáci se promenují středem silnice, nejsou ničím výjimečným.

battlefield bad company 2 07.jpg battlefield bad company 2 08.jpg

Díky tomu všemu je tak kampaň pro jednoho hráče trochu rozpačitá. Rozhodně není špatná a nezábavná, spíš naopak. Ale rozhodně není špičkou žánru a jen kvůli ní bych rozhodně do Battlefield Bad Company 2 peníze neinvestoval. Stále je tu ale bohatý…

Žánr: Akce | válečná střílečka
Výrobce: EA DICE | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 5. března 2010