Týden s ArmA 2 – reportáž z návštěvy Bohemia Interactive

Jak vypadá základna tvůrců Operace Flashpoint a dvou dílů ArmA? Vydali jsme se to zjistit a odhalit čerstvé informace o dokončování ArmA 2.

Týden s ArmA 2

Pondělí 20. dubna první dojmy – výstřely z lesa
Úterý 21. dubna úvaha - trochu jiná střílečka
Středa 22. dubna reportáž z návštěvy Bohemia Interactive
Čtvrtek 23. dubna zvídavé otázky na zástupce Bohemia Interactive
Čtvrtek 23. dubna video z motion capture studia
Pátek 24. dubna profil Bohemia Interactive

Dvě stě padesát kilometrů cesty do oblasti poblíž sídla Bohemia Interactive uběhlo vcelku svižně, takže se naše úderná trojice redaktorů mohla zabývat nejen úvahami na trefné otázky do rozhovorů, ale také tajemstvím dne – jakým armádním vozidlem nás nakonec tvůrci vojenských simulací přijedou vyzvednout.

ArmA 2 tvoří lidé, které vojenství zajímá

Jak se ukázalo, ani náš vševědoucí šéfredaktor nedokázal odhadnout příjezd civilního auta, až takové bylo maskování. O chvíli později jsme se již nacházeli na pozemcích studia v doprovodu dvou uvolněných PR manažerů.

0.jpg1.jpg

Pravá povaha ležení na sebe však nedala dlouho čekat. Přesně podle očekávání se Ivan Buchta objevil v maskáčích, ač se snažil o průhlednou výmluvu, že se jedná jen o přípravu na nějaké focení. Samopal v ruce jej však prozradil, stejně jako se prořekl jeden z tiskových odborníků, že jeho pokulhávání je způsobeno nedávným paintballem. Prostě na první pohled bylo vidět, že stejně jako vepřový steak není radno svěřit k přípravě vegetariánovi, tak ArmA 2 tvoří lidé, které vojenství zajímá.

Jak pokračují práce

Ze všeho nejdříve jsme byli puštěni prohlédnout si velkou chloubu Bohemia Interactive. Nejedná se o žádný tank, transportér, nebo jiné bojové vybavení, nýbrž kvalitní studio pro motion capture, jehož využívají nejen tvůrci her, ale dojíždí do něj dokonce i filmaři. A protože jsme byli studiem provedeni přímo mistrem svého řemesla, můžete se těšit ještě tento týden na podrobnou reportáž s hromadou doprovodného videa.

7.jpg

Pak už naše kroky směřovaly k blízkým počítačům, kde nám byla ukázána ArmA 2 ve vší své kráse, samozřejmě včetně zasvěceného komentáře. Dokonce i od vychytané preview verze, z níž jste měli možnost číst Jakubovy první dojmy, se hra posunula zase o kus dále. Sice se občas vyskytla chybová hlášení o chybějícím objektu, některé části rozhraní byly pouze dočasné, ale hra ani jednou za několik hodin nespadla, nezasekla se a jela plynule ve vysokém rozlišení a kvalitní grafice. Celý čas navíc bylo hraní nahráváno jak naší kamerou, tak i na druhém počítači přímo dění na obrazovce, takže vám rádi přineseme ukázky k posouzení.

16.jpg3.jpg

Následně si nás místní pěkně rozebrali, a tak zatímco Jakub testoval multiplayer i umělou inteligenci, Karel vyrazil zjišťovat další podrobnosti o snímání pohybů a já se zabral do neformálního rozhovoru, na jehož základě pak vznikla úvaha o ArmA 2 jako jiné hře. Posíleni dojmy z hraní a prezentací jsme se vydali prošmejdit zbytky studia, abychom na každém kroku naráželi na nepřeberné množství různých ocenění, která Bohemia Interactive za svá díla obdrželi. Nezbývá než doufat, že i ArmA 2 si podobnou slávy také zaslouží. Zatím to vypadá více než nadějně.

Dostupné pro: PC
Žánr: Akce | simulátor války
Výrobce: Bohemia Interactive Studio | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 19. června 2009
  • Kampaň, kde se pořád něco děje
  • Výborné singleplayerové mise
  • Multiplayer
  • Nekonečná zábava s editorem
  • České rádiové hlášky
  • Bugy
  • HW náročnost
  • Bugy
  • Občas zvláštní reakce AI
  • Zmínil jsem bugy?
Váš názor Další článek: Recenze: Patapon 2 – dost bylo originality

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,