Warhammer Online – cesty s questy

Chcete vědět, jaká dobrodružství a nebezpečí čekají vašeho hrdinu ve Warhammeru Online? Právě to vám osvětlí náš článek.

Týden s Warhammer Online:

Kdo s koho

Cesty s questy

Když si jdou hráči po krku

Kudy kam

Hrdinové jsou už od přírody stvořeni k tomu, aby se vydali někam za dobrodružstvím. Není to nic zvláštního, prostě obecně známý fakt. Svět Warhammeru nabízí různé možnosti, kam se může vaše postava vydat získávat zkušenosti, stejně jako i nabytých znalostí je hned několik druhů. Chvilku se vám sice budou motat zkratky jako PvE, PQ, RvR a jim podobné, ale od toho je zde náš průvodce.

 

Proti počítačovým protivníkům – PvE

Snad každá MMORPG má i část, kdy bojujete proti počítačem ovládaným příšerám a jiným protivníkům. Ostatně, kde jinde by vaše postava získala veledůležité zkušenosti, s nimiž pak můžete porážet veškeré protihráče na potkání? Nejinak je tomu i ve Warhammer Online, kde alespoň z počátku bude boj s bestiemi běžnou zábavou. I když jde o vcelku obyčejnou věc, drželi se tvůrci hry několika pravidel, která zpříjemní hraní.

war_01.jpgwar_02.jpg

Ve většině ostatních her se setkáváte mimo jiné i s úkoly typu přines padesát pavoučích nožiček, psích chlupů a panenských blán. Je jasné, že poslední jmenovanou komoditu nemá každá žena, ale aspoň u předchozích dvou se dá tak nějak předpokládat jejich běžný výskyt. Namísto toho většina MMORPG se vydává cestou grindu, kdy po zabití stovky pavouků stále nemáte dostatečný počet nožiček, protože při smrti někam zmizí.

Úkoly typu přines padesát pavoučích nožiček, psích chlupů a panenských blán

Autoři Warhammeru si ale řekli „Ne!“ Prostě co pavouk, to nožička, máte-li jich tedy nasbírat padesát, znamená to zabití padesáti pavouků. Dokonce se vám ani jejich končetiny neválí v batozích, jen počítadlo asi stačí.

war_03.jpgwar_04.jpg
Příjemné přitom je, že se ve hře setkáte se spoustou nenápadných berliček, co vám plnění úkolů usnadní, ale nedělají z vás přitom blbce. Hned po zadání se vám na mapě objeví oblast, kde se nejspíš cíl nachází, jakmile splníte některý z cílů, červený flek zase zmizí. Stejně tak vám tvůrci vyznačí i místa, kde máte najít odměnu. Dává vám to jakýsi prostor pro bloudění, když třeba hledáte uprostřed lesa jednoho konkrétního jedince, ale zase ne moc velký na to, aby vás to štvalo.

VIDEO: 208 'Warhammer Online: Age of Reckoning - trailer'

A že jej zabil někdo před vámi? To není až takový problém, jak tomu bývalo třeba za doby Everquestu. Moderní hry podporují akční přístup, takže podobně jako jinde je obnovování nepřátel kolem vás poměrně rychlé. Občas až příliš. Na druhou stranu je třeba říci, že podobně jsou na tom i vaše životy a akční body, za něž užíváte všechny své dovednosti (univerzální platidlo místo obvyklé many). Po boji stačí chvilka a jste zase v pohodě, bez jakéhokoliv posedávání s jídlem, léčení, čehokoliv. Většinou ani nestačí vyprchat bonusy z minulého zápasu a už zabíjíte znovu.

Úkoly pro všechny – PQ

Vcelku zajímavou odrůdou úkolů jsou takzvané Public Questy. Jak už z jejich označený vyplývá, jsou otevřené široké společnosti. V praxi se to projevuje tak, že nenarazíte na žádnou postavu, co by přímo tyto úkoly zadávala, ale získáte je přímo v místě, kde se plní. A to nejen vy, ale kdokoliv, kdo se tam právě nachomýtne. Přitom každé území má takovýchto míst hned několik a každé z nich táhne zajímavý příběh. Podrobně si jej můžete přečíst ve vaší osobní kronice, kde se zaznamenávají nejen děje úkolů, ale i další vaše výdobytky.

war_05.jpgwar_06.jpg

Public Questy probíhají bez ohledu na vaši přítomnost stále a nepřetržitě. Skládají se z několika částí, většinou stále těžších, a končí hrdinským činem hodným legend. Už ze samotné podstaty je jasné, že sami nemáte většinou moc šanci. Sice překonáte první fázi, která se většinou zabývá zabíjením dostatečného množství nějakých příšer, případně pak používáním předmětů, ale v dalších částech již síla protivníků závratně stoupá a závěr nemusí často zvládnout ani jedna celá šestičlenná skupina bojovníků. V každé fázi tak existují dvě možnosti, co nastane – buď se podaří splnit podmínky a úkol se pootočí dále, nebo vyprší časový limit a dojde k restartu. Podobně tak pochopitelně následuje znovuspuštění po dokončení všech částí.

Je jasné, že sami nemáte šanci

Proč tedy podobné výkony vůbec podnikat? Odměna je hned dvojí, jednak získáváte zvláštní druh zkušeností, které jsou vázané na určitou kapitolu děje a dosahují tří úrovní odměn, jež si můžete vybrat v blízké vesnici. Po dosažení základní fáze se většinou jedná o nějaké lektvary, pokročilé hodnocení je pak ve formě běžných předmětů přiměřené úrovně a naplnění ukazatele vám dá na výběr jeden ze dvou magických předmětů. Navíc ale získáváte odměny i za dokončení jednotlivých úkolů podle toho, jak jste se na této práci podíleli.

war_07.jpgwar_08.jpg

Jakmile zabijete závěrečného bosse, začne slosování o hodnotné ceny. Každý ze zúčastněných hráčů získá číslo od jedné do tisícovky a majitel nejvyššího získává nejlepší pytel s odměnou. Ten pak otevřete, vyberete si jednu položku, co se vám líbí a je hotovo. Kde že je zahrnut ten podíl na úkolu? Za zabíjení, stejně jako léčení, budete odměněni nějakou medailí, která přidá k vylosovanému číslu slušný bonus. A pokud to stále nestačí, nemusíte hned truchlit, za snahu dostanete do dalšího losování stovečku navíc, případně více, pokud máte smůlu delší dobu.

Dobří a zlí – RvR

Konečně se dostáváte do míst, kterými se Warhammer chlubil již dlouhou dobu – nekonečné bitevní vřavy mezi silami dobra a zla. Pokud se tedy dá jakákoliv strana v tomto světě považovat za dobrou. Už od počátku budete potkávat zástupce nepřátelské frakce, nejprve jako jakési beránky v podobě NPC, časem se však začnou zjevovat čím dál blíže i rozsáhlá bojiště s lidskými protivníky. Získáte postupně nenápadné úkoly, jako odehrát jeden scénář, nebo prosté donesení věcí z bojové zóny, pak zabití jednoho protihráče, dalšího, desíti a najednou se ani nevíte jak ocitnete uprostřed obří bitvy.

war_09.jpgwar_10.jpg

Z každé strany se hrnou desítky hráčů a sekundují jim nějaké ty nehráčské postavy, vzduch plní ostrá vůně ozónu, potu a výkalů, která se mísí se sladkým zápachem krve. Nad hlavou vám proletí šíp, z druhé strany elektrický výboj a země se třese dělostřeleckou salvou. Mohutné hordy se srážejí a bojují o každou píď bojiště, příliv vířících těl se přelévá od jednoho bodu k jinému a vy se uprostřed této vřavy snažíte nejen přežít, ale i získat něco pro sebe. Skalp, titul (nejlépe ne oběť támhle toho rozmáchnutého bojovníka), zkušenosti, nebo třeba i nějakou tu pevnost pro vaši gildu.

Vzduch plní ostrá vůně ozónu, potu a výkalů, která se mísí se sladkým zápachem krve

Za každého zabitého protivníka, na jehož smrti jste se nějak rozumně podíleli, přitom získáváte zkušenosti a to rovnou dvojího druhu. Jednak ony běžné, které dříve plynuly jen z vraždění nestvůr a plnění úkolů, ale také takzvaný věhlas. Tyto zkušenosti také tvoří různé úrovně a umožňují vám dále rozvíjet vaši postavu, stejně jako u vhodných obchodníků nakupovat jiné vybavení, než je běžně dostupné prostřednictvím questů. Mimo jiné tak dostanete přístup k rozličným taktikám, z nichž můžete mít vždy jednu aktivní a daná pasivní dovednost pak ovlivňuje vaše další konání.

war_11.jpgwar_12.jpg

Vrcholem celého snažení jsou pak gildovní pevnosti, které můžete pomocí vlajky obsadit a pak za jejich držení máte rozličné bonusy, třeba i v podobě dalšího přílivu zkušeností a peněz. Gildy jsou ale kapitolou samy o sobě, budeme se jim více věnovat v nějakém jiném článku. Snad se tedy zatím spokojíte s obléháním různých částí světa, stovkami jednoduchých úkolů, které se dají splnit i v jednom hráči a skupinovými bitvami v public questech.

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: Mythic Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 18. září 2008
  • Je to Warhammer
  • Bitvy o pevnosti
  • Žádné prostoje mezi boji
  • Tituly
  • Tome of Knowledge
  • Aukce
  • Cestování
  • Převaha Destrukce
Diskuze (2) Další článek: Galerie: LOTRO: Mines of Moria

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,