iPhone recenze: Samurai: Way of the Warrior - z Čech na východ

Dnes si ukážeme, že i malá studia umí dělat velké hry. Česká hra Samurai pro iPhone je toho nádherným příkladem, skvěle se bavte.

Čeští Mad Finger Games nepatří zrovna mezi giganty herního průmyslu, ale to nic neubírá z originality jejich her. V dnešní recenzi se podíváme na jejich druhý, poslední přírůstek, který se nedávno objevil na App Store a brzy si vybudoval slušnou pověst.

Příběh hry je vyprávěn skrze nádherné kreslené animace ve stylu japonských komiksů

Jedná se o hru s názvem Samurai: Way of the Warrior - klasickou „hack and slash“ mlátičku ze samurajského prostředí. Her tohoto typu jsou sice na App Store stovky, ale tato se mezi nimi opravdu neztratí.

3.PNG4.PNG

Ve hře se vžijete do role osamělého samuraje jménem Daisuke Shimada, který se zoufale snaží zachránit přeživší vesničany z vesnice napadené zlotřilým samurajem Lordem Hattoro a jeho dvěma neméně prohnilými poskoky Kumo a Orochi. Tito záporáci mají k dispozici celou armádu samurajů, které budete muset doslova rozsekat na kusy. Příběh hry je vyprávěn skrze nádherné kreslené animace ve stylu japonských komiksů a jejich obsah nepostrádá smysl pro akci. Občas se tu najde i nějaká ta romantika a nechybí ani překvapivý konec. Škoda jen, že těchto animací není více a nejsou delší, hře by to určitě prospělo.

Cesta katany do hlubin protivníka

Po vstupu do menu na vás vykouknou dva herní mody, a to sice Story a Dojo. Story je klasická kampaň, zatímco v Dojo modu se budete snažit přežít, co nejdéle to jen půjde, zatímco se na vás budou vrhat desítky rozzuřených japončíků s meči ostrými jako břitva. Zůstaňme ale ještě u Story modu. Ten má celkem sedm kapitol. Bohužel však musím říct, že kapitoly jsou poměrně krátké a jakmile se vám odemknou nová komba a naučíte se hru ovládat, tak i poměrně jednoduché. Hru tím pádem bez problémů dohrajete za tři hodiny, což není zrovna bůhvíjaký zázrak.

5.PNG6.PNG

Po vstupu do hry vás upoutá na první pohled netradiční grafika, která je hlavně v pozdějších fázích hry působivá. Hru vidíte klasicky shora, jako například Diablo, přičemž vaše postava je renderovaná, zatímco okolí je kreslené ve velmi pěkném grafickém stylu. Co se také povedlo, jsou detaily jako například kapky krve kapající z Daisukova meče po každém souboji.

Celou hru budete jen sekat a krájet Japončíky na sto způsobů

K tomu si přidejte další parádní krvavé efekty a dohromady dostane skvělou podívanou, která se v džungli jménem App Store neztratí. Když už jsme u toho zpracování, pojďme se podívat i na zvuk a hudbu. Zde také nelze než chválit. Celou hru vás bude doprovázet brnkání japonské hudby. Zvuky nepřátel, obzvláště pak porcování jejich masa, vás doslova dostanou.

1.PNG2.PNG

Není to ale jen technické zpracování, které nemalou měrou přispívá k výborné atmosféře a hratelnosti celé hry. Tím hlavním tahounem je totiž její originalita. No schválně…Kolik her s tematikou Samurajů jste, nejen na iPhone, hráli? Vsadím se, že moc jich nebylo. Celou hru sice budete jen sekat a krájet Japončíky na sto způsobů, ale díky systému komb a rozmanitému prostředí se nudit nebudete.

7.PNG8.PNG

Posledním článkem tohoto „českého výkvětu“ je ovládání, které je naprosto bez chyb. Ve hře se pohybujete klikáním na místo, kam chcete jít. Komba doslova kreslíte pomocí kombinace šipek. Komba se pochopitelně liší účinností a rychlostí, na každé nepřátele platí nějaké jiné. Celkově tak nezbývá než jen chválit. Až na pár drobností a krátkou herní dobu se jedná o velmi povedenou hru.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce | rubačka
Výrobce: Mad Finger Games | Webové stránky hry