iPhone recenze: The Hero - staňte se hrdinou

Vžijte se do role super hrdiny s nadpřirozenými schopnostmi! Největší zločinci se už nikam neschovají.

Super hrdina to musí mít v životě hodně těžké. Neustále ho totiž někdo žádá o pomoc, a pokud se náhodou někde zapomene, tak nese zodpovědnost za všechny oběti . Na druhou stranu mu jeho nadlidské schopnosti přinášejí několik lukrativních výhod. Pořád se kolem něj točí nejkrásnější ženy a získává pozornost bulvárů, které se ovšem kdykoli mohou obrátit v jeho neprospěch.

O stejném osudu by mohl vyprávět Mr. Superhero. Tenhle chlapík dostal do vínku snad všechny nadpřirozené schopnosti. Vypadá jako starý Superman ze šedesátých let křížený se všemi ostatními známými super hrdiny. Komiksový nádech celé hry perfektně zapadá do světa hrdinů a během hraní vás určitě popadnou chvíle nostalgie, kdy zavzpomínáte na vysedávání u kreslených komiksů.

Komiksový nádech celé hry perfektně zapadá do světa hrdinů

Příběh The Hero nepatří zrovna mezi vrcholy vyprávění, ale někdy se človek pořádně zasměje nad vtipnými komentáři od obtloustlého policisty, který se raději zabývá koblihami, namísto aby chránil zákon a pořádek ve svém městě.

Mr.Superhero se musí od začátku pekelně snažit, aby si udržel svoji slávu na nejvyšší úrovni a postupně dostal svého uhlavního nepřítele Dr.Hubbuba na kolena. Prsatá novinářka Ms.Rose ho navíc upozorňuje, aby si hlídal popularitu a vyplňoval všechny titulky novin exkluzivními karamboly. V opačném případě město již super hrdinu nebude potřebovat, proto včetně bleskového poletování sem a tam, musíte ještě plnit vedlejší úkoly. Mr.Superhero zachraňuje padající batolata z oken, ničí připevněné bomby na domech, nebo zdraví mávající lidi, prostě taková holka pro všechno.

Každé město přináší něco nového. Úkoly jsou rozmanité a pokaždé zachraňujete obyvatele před jinými katastrofami. Od těch normálních jako lovení zločinců a ninjů na ulicích, až po totálně šílené akce jako hubení obrovského hmyzu, takže se rozhodně nudit nebudete. Hra má navíc neuvěřitelně rychlý spád a nenechá vás vydechnout. Bleskovou rychlostí lítáte podle směrových šipek, které vám oznamují nové a nové nepřátele a do toho všeho si ještě musíte dávat pozor na klesající Slávu. Pokud klesne na nulu, tak jste jako hrdina skončili a můžete si jít zkoušet vaše super schopnosti třeba na Mars.

K dispozici máte také tři speciální síly, které přijdou docela vhod. Po dobytí je můžete kdykoli vyvolat na nejbližší chumel nepřátel. Například pokud se musíte vypořádat s hordami přerostlých vos, tak se hodí hromadné zmrazování, jindy zase využijete ohromující výbuch. Síly mají opravdu velký účinek a jejich animace je vskutku impozantní.

Hra má neuvěřitelně rychlý spád a nenechá vás vydechnout

Ovládání dopadlo na jedničku, i když mi pohybový akcelerometr v nastavení zrovna moc nesedl, naštěstí tuhle možnost si můžete kdykoli vypnout. Směrový D-pad na levé straně displeje je citlivý, a tak dělat psí kusy s Mr.Superhero není problém. Na výběr pak je i zrychlování, které násobí účinek nárazu.

The Hero prostě vypadá skvěle. Pro opravdové fajnšmekry autoři připravili pěkný systém odměn a hardcore obtížnost, u které se už pořádně zapotíte. Na 3GS si navíc můžete zapnout speciální mód, který zvedne framerate na 60 FPS. Díky velmi nízké ceně (1.99 dolaru) je pak tahle hra jasným kandidátem na nový přírůstek do vaší sbírky.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce
Výrobce: Chillingo