E3: Jak se hraje God of War 3 + video

Ti z vás, kteří pečlivě sledovali včerejší předváděčku Sony, jistě vědí, že se tamější pánové uvolili poskytnout návštěvníkům E3 hratelné demo třetího pokračování úspěšné akční adventury God of War. Ukázku si vyzkoušeli i redaktoři zahraničního serveru Shacknews, jejichž dojmy vám nyní v krátkosti shrneme. A podle toho, co jsme se z onoho článku dozvěděli, to vypadá, že se v březnu dočkáme skutečně plnohodnotného zakončení série.

1.jpg2.jpg

Teď už ale k samotné demoverzi. Ta vám hned na počátku představí Helia, mocného Boha slunce, jenž ve svém ohnivém kočáře křižuje nebe kolem obrovského titána. Kratos oproti nim sice vypadá jako zanedbatelný prcek, avšak podceňovat ho se rozhodně nevyplácí. Tenhle svalnatý a holohlavý srandista totiž dokonale ovládl dvojici svých mečů a je s nimi schopný kdykoliv (a kdekoliv) způsobit naprosotou zkázu.

VIDEO: 1760 'God of War 3 - trailer'

Kromě osvědčených zbraní však náš hlavní hrdina dostal do vínku i luk pro útok na dálku, a zajímavý pár rukavic pro případ, že by se nepřátelé dostali příliš blízko. O ty ostatně nebude v celé hře nouze. Většinu hratelné ukázky sice vyplnili standardní obrnění "skoro-ghůlové", jejichž poražení není nikterak náročné, avšak satisfakce z různých druhů usmrcení je i přesto opojná.

5.jpg

'Nudné' protivníky ovšem v demoverzi, alespoň na chvíli, vystřídali i zákeřnější potvory - harpyje. Jejich zabití sice bude vyžadovat trochu víc snahy, na druhou stranu, odměnou vám bude třebas rozptýlení v podobě 'řízeného letu'. Tyhle krasavice totiž můžete chytit, nechat se jimi odnést a překonat tak velké průrvy apod. Své názory si hezky z očí do očí  bylo možno v ukázce vyříkat i s kentaury, avšak pak už přišla řada na toho nejzákeřnějšího protivníka.

Tvůrci totiž do dema implementovali ošklivého a uřvaného kyklopa, který si v mnohém nezadá s regulérními bossy. K jeho poražení však, jako obyvkle, stačí trochu snahy, rychlé reflexy a notná dávka trpělivosti pri čekání na ikonu nad jeho hlavou (veteráni God of War již vědí). Po jejím objevení totiž následuje rychlá akční sekvence, během níž je vaším jediným úkolem zmáčknout ve správnou chvíli správné tlačítko.

Po úspěšném projití této zkoušky se Kratos dostal na záda téhle potvory, a byl tak schopný vyrazit na zteč proti nepřátelům, kterým by jinak stěží zvládl udělat manikůru. A protože nenecháváme svědky, po splnění všech vytyčených cílů následovalo vydloubnutí kyklopova oka, jež doprovázelo charakteristické mlasknutí. Nádhera. Není však žádným tajemstvím, že náš řecký přítel má mnohem větší cíle, než je poražení umaštěného jednookého chudáka.

3.jpg4.jpg

V jedné části dema se tak postavíte k balistě a budete z nebe sestřelovat přímo Helia, mocného Boha slunce, jemuž však lze urvat hlavu stejně snadno, jako komukoliv jinému. A stejně jako hlava Medúsy, i ta Heliova je ve hře brána jako speciální předmět. Místo aby vaše nepřátele změnila v kámen, vám vibrováním ovladače řekne, že se v okolí nachází nějaké 'tajemství'. Redaktor Shacknews tak našel skryté dveře, za nimiž se nacházela temná ulička, kterou však Heliova lebka osvětlila stejně hezky, jako lampión osvětluje dětskou narozeninovou oslavu.

Na jejím konci zela díra zpět do světa, po jejímž proskočení Kratos roztáhl Ikarova křídla a vydal se vstříc dalším nebezpečenstvím. Ovládání letu bylo podle všeho vesměs bez problému, avšak těžko soudit, neboť skončilo dřív než vůbec začalo. Stačilo párkrát mrknout a Kratos už si to s  čepelemi v rukou hasil vstříc sympatickému titánovi. Ono, celkově se prý ovládání od předchozích her nikterak neliší, což dlouholetí fanoušci jistě ocení.

Soudě dle demoverze, God of War 3 údajně vypadá velmi slibně (ještě aby ne). Změn oproti předchozím dílům je sice minimum, ale proč měnit něco, co tak dobře, a tak dlouho, funguje? Potěší (někoho možná i nadchne) snad jen vylepšený pohyb kamery, zdokonalené světelné efekty a samozřejmě brutální herní náplň, která slibuje víc krve než má krevní banka. Těšíme se. Moc.

Zdroj: Shacknews

Dostupné pro: PS3
Žánr: Adventury, Akce
Výrobce: SCEA Santa Monica | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 17. března 2010
  • Nádherná grafika
  • Soubojový systém
  • Tempo hry
  • Kreativita v hraní
  • Brutalita
  • Hudba
  • Možnost hrát znovu a znovu
  • Potřeba bryndáčku před neustálým slintáním
Váš názor Další článek: E3: Rockstar promluvil o Agent

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,