GC: NFS: Undercover – hrdinská jízda

Hráli jsme nejnovější díl série Need for Speed, povídali si s jeho tvůrci a zjišťovali, co se za rok změnilo. Podívejte se s námi, zda je na co čekat.

Série Need for Speed už nějakou dobu připomíná závodu produkčních aut. Pořád dokola se točí na uzavřeném okruhu až do odpadnutí, zejména kvůli tomu, že ve své kategorii má téměř zanedbatelnou konkurenci. Podle oficiálních řečí má však dojít ke změně, sérii dělají dva týmy, pravidelně se střídají, aby měly dost času udělat každoročně novou hru. V místnůstce plné čerstvých pneumatik, které dodávaly prezentaci vůní gumy tu správnou atmosféru, jsme se dozvěděli od pánů z Vancouveru to samé. Ale přesto jsem nedokázal setřást pocit, že Deža ví, jak říkají francouzští kolegové.

 

nfsuc_01.jpgnfsuc_02.jpg

Schválně, kdo z vás si pamatuje příběh běžící za Need for Speed: Most Wanted? Aby byla hra dostatečně košer pro všechny mravokárce, byli jste postaveni do pozice pouličního závodníka, který byl skončen, ale pod utajením se vydává na straně zákona lovit největší závodníky podsvětí. A nyní pozor, přichází inovativní příběh Undercover, kde se pod utajením vydáváte lovit největší závodníky podsvětí.

Ale přesto jsem nedokázal setřást pocit, že Deža ví, jak říkají francouzští kolegové

Následuje odhalení hned další novinky, kdy stejně jako v Most Wanted a Carbonu bude město rozděleno na části, v nichž se vám postupně bude odemykat zajímavý příběh. Navíc je rozložení celé oblasti takový mixem dvou výše zmíněných dílů série.

art.jpg

Tfuj, nechám ironie, musí se uznat, že tvůrci na příběhu zamakali. Sehnali si dokonce i několik expertů z Holywoodu, s jejichž pomocí vytvořili řadu krátkých filmečků uvádějících většinu závodů. Jedná se povětšinou o zajímavé kousky. Ale na druhou stranu je poměrně nevhodně zařadili před závod znovu i po restartu, takže v případě nějakého zapeklitého klání uvidíte jeden a tentýž film tolikrát, až začnete děkovat EA za možnost jej odklepnout.

nfsuc_03.jpgnfsuc_04.jpg

Veškeré závody na ulici se přitom budou odehrávat v jeden a ten samý čas, takzvanou magickou hodinku, kdy slunce vrhá dlouhé stíny, jeho paprsky vytvářejí na sklech odlesky a člověku je jasné, že tou dobou nikdo nepracuje. Ať už soutěžíte, nebo se jen projíždíte po městě, vždy si tak můžete prý užívat pohody. Když k tomu přidám, že se nebudete muset ani moc starat o své auto, protože model poškození je jen pro efekt, máte o klid postaráno.

VIDEO: 226 'Need for Speed: Undercover - trailer'

Ano, opravdu náraz do zdi znamená sice na vašem plechovém miláčkovi slušnou harmoniku, ale na jízdních vlastnostech to nijak nepoznáte. Je to prý součást takzvaného hrdinského řízení, které vám umožňuje provádět kousky v realitě nemožné, ale nadmíru efektní. Ať už se jedná o plynulý průjezd prudké zatáčky ve velké rychlosti, téměř instantní brzdění, možnost využít klasicky zpomaleného toku času, nebo doplňující se nitro, vše slouží k přístupnému požitku pro široké masy hráčů. Pokud chcete řešit fyzikální nedotaženost, musíte nejspíš domů dotáhnout jinou hru.

Pocit rychlosti mi scházel

Hra pro jednoho hráče prý zabere okolo třicíti hodin, ale pokud se rozhodnete dokončit úplně všechny závody, tento čas náležitě vyšplhá. V průběhu budete dostávat různá ocenění, ať už ve formě achievementů i mimo X360, tak i jako díly pro vaše auto. Některé prý bude dostatečně obtížné získat na to, abyste se při online hraní mohli náležitě chlubit. Bohužel vývojáři neprozradili více, než že hraní ve více hráčích bude, ale zato představili nějaké nové typy soutěží pro jednoho.

nfsuc_05.jpgnfsuc_06.jpg

Tedy nové, o tom jsem se již zmiňoval, jak je to s novinkami. Pamatujete si na outrun, kdy jste museli prostě předehnat protivníka a uprchnout mu. Tato kratochvíle je nyní plnohodnotný závod, který však navíc dostane i cíl, který ukončí závod dříve v případě vyrovnané jízdy. Většinou se přitom proháníte na slušně zaplněných dálnicích, kde doprava prý reaguje na vaši jízdu. V názorné ukázce to sice vypadalo úchvatně, když se podařilo vytvořit drobnou kalamitu, jež oddělila vaše auto od uváznutého soupeře, ale v praxi to zatím není tak slavné. Samozřejmě za to mohou i zkušenosti se hrou, ale mému autu se ostatní vždy jen namotaly do cesty, i když jsem je míjel.

art2.jpg

To by však zdaleka nebylo tak hrozné, kdyby mi absolutně nechyběl pocit rychlosti a adrenalinové jízdy. Dřív se tvůrcům vždy podařilo navodit tu správnou atmosféru, kdy jste téměř cítili přetížení tlačící vás do závodní sedačky, zrak vnímal pouze omezeně v rychlostním tunelu, zvuk se znatelně posunul k hlubším tónům, prostě cítili jste se jako v rychle jedoucím autě. Možná za to mohla cesta na výstavu, možná jen nedodělaná hra, ale tento pocit mi scházel.

nfsuc_07.jpgnfsuc_08.jpg

Ostatně, vývojáři mají snad ještě dost času vše náležitě vyladit a připravit. Již tradičně se v Americe objeví hra na pultech na den díkuvzdání, což pro nás značí 18. listopad. V některých aspektech se hra posunula, jinde zase stagnuje, uvidíte sami až koncem roku, zda se podaří naplnit sliby o velkých inovacích. Nelámete zatím řadící páky, ještě není rozhodnuto.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, Wii, PSP, 3DS, iPhone
Žánr: Závodní | pouliční závody
Výrobce: EA Black Box | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 21. listopadu 2008
  • návrat k dobrým věcem z minula
  • atraktivní vozový park
  • povedený design tratí
  • skvělý pocit rychlosti
  • ne zcela lineární posloupnost závodů
  • podařené příběhové závody
  • herní prostředí
  • soundtrack
  • prakticky žádná možnost klidného volného ježdění městem
  • nevyvážené změny obtížnosti během hry
  • patetický, průhledný a zbytečný příběh
  • nudné honičky s policií
  • odfláknutá optimalizace
  • občasná nedotaženost tratí
  • škaredé stíny
Diskuze (6) Další článek: Byznys hrátky: Gold farming je výnosný byznys

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,