Gears of War 2 – soukolí se roztáčí podruhé

Válka se Sarančaty pokračuje a situace se stává beznadějnou – poslední útočiště lidstva se otřásá v základech a je na vás, abyste ho zachránili.
Kapitoly článku

Podle konce prvního dílu Gears of War bylo jasné, že si tvůrci pro pokračování nenechali jen otevřená vrátka, ale masivní vrata, do nichž by se vlezli i dva Brumakové. Netrvalo to dlouho a oznámení o tvorbě pokračování bylo na světě. První důležité informace však vylezly na svět teprve nedávno a až s dojmy z E3 dávají tušit, jaké pokračování doopravdy bude. Dostaneme pouze nové úrovně a pár nových zbraní, nebo budou změny aspoň trošku komplexnější?

art02.jpg

Zatím se zdá býti správnou druhá možnost. Začnu od položky, kterou by nejspíše většina z vás u akční hry nečekala. Vývojáři totiž začínají vyzdvihovat příběh a charakter postav. V původním Gears of War se sice nejspíše řídili slavným výrokem Johna Carmacka „Příběh ve hře je stejně důležitý jako příběh v pornofilmu.“

Je na lidech, aby převzali iniciativu v boji

Osobní pozadí vašeho avatara Marcuse Fénixe se tak omezilo na nutné minimum a spousta lidí si na nedostatečné vtažení do samotného děje.

gears_of_war_2_01.jpg gears_of_war_2_02.jpg

To se má nyní změnit a nasvědčuje tomu i mnohem bohatší charakterizace nových i starých postav. Z nováčků je tu Dizzy, jeden z původních uprchlíků, který se přidal do armády jen kvůli tomu, aby zajistil své rodině jídlo a ochranu na náhorní plošině Jacinto. Narozdíl od ostatních charakterů to není tak dokonalý zelený mozek a spíše než o zastavení nepřátel mu jde o záchranu vlastního pozadí. Ze starých známých je tu pak Dom, jež se má v tomto díle snažit zjistit, co se stalo s jeho ženou.

Je čas nakopat jim krovky

art01.jpgHlavní příběh se pak bude opět točit kolem Marcuse a záchrany lidstva. Po odpálení bomby v tunelech Sarančat byl na čas pokoj, ale nyní se hroziví nepřátelé vrací a ukazují, že ještě neřekli své poslední slovo. Vše začíná zničením měst Tolleno a Montevado, které se zkrátka propadly do země. Velení podezřívá z jejich zničení Sarančata a navíc se obává podkopání plošiny Jacinto. Jinými slovy – je na lidech, aby převzali iniciativu v boji. Velení tak vysílá do útoku obrovskou armádu jejímiž členy jsou i lidé z Fénixova družstva.

Samotný vojenský úder by však byl bezpředmětný, pokud by nebyla vynalezena nová technologie boje proti hmyzímu nepříteli. Lidstvo proto vyrobilo speciální nástroje, které připomínají výtahy do pekla – dva vojáci nastoupí do kabiny a přístroj provrtá šachtu až do tunelů Sarančat. To umožňuje zasáhnout nepřítele přímo v místech, kde je nejzranitelnější. Bohužel je tento fakt nejčastěji vykoupen zabitím obou vojáků.

gears_of_war_2_03.jpg gears_of_war_2_04.jpg

K rozsévání smrti pak slouží jak staré věrné pušky, tak několik malých novinek. Smůlou je, že tyto novinky naleznete na obou bojujících stranách. Mezi novinky je třeba zařadit obávaný plamenomet, jež je vhodné využívat v uzavřených prostorách pro střelbu za roh. Další zajímavou zbraní se stává Mulcher, rotační kulomet.

Nově je možné chytit nepřítele pod krkem a vyrobit si tak živý štít

Při pohybu sice budete výrazně omezeni, ale totální destrukce, jíž je Mulcher schopen, za to stojí. To však není vše, co tato skutečně masivní zbraň umí. Můžete ji totiž také umístit na zem, kde jste lépe kryti před nepříjemnou palbou.

Kryjte se!

Nejen zbraněmi však živ je člověk. Samozřejmostí zůstává i unikátní systém krytí, jež představil právě první díl. Marcus sice pořád stejně urputně tiskne svá záda ke každému vhodnému objektu, ale tentokrát se bude muset pohybovat o něco rychleji, než předtím. Krytí se mu totiž nyní může i realisticky rozpadnout, což není to pravé ořechové. Naštěstí se mu ale dostává dalších schopností. Vedle nově přidaného štítu proti olověným střelám je nyní možné chytit nepřítele pod krkem a vyrobit si tak štít živý. A to už za to stojí.

Nejedná se však už ani tak o možnost, jako nutnost. Gears of War 2 má totiž přinést daleko rozlehlejší prostranství než jeho předchůdce, a není zkrátka možné najít vhodný kámen všude možně. A navíc, pokud trefí explozivní střela z luku váš štít, vám se skoro nic nestane.  Možná i proto je do hry implementován zvláštní kamenný červ, jež slouží jako mobilní krytí. Ten je však neustále v pohybu a stejně tak se naběháte i vy, pokud ho budete chtít využít.

Dostupné pro: X360
Žánr: Akce
Výrobce: Epic Games | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 7. listopadu 2008
  • Atmosféra
  • Větší úrovně, víc nepřátel
  • Zajímavější příběh
  • Delší herní doba
  • Skvělá grafika
  • Perfektní level design
  • Občas výpadky AI
  • Doskakování textur
  • Občas slabší místo v kampani

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,