PC | RPG | Preview

Preview: Stargate Worlds – se Zat`nik`telem v ruce

Další onlinovka se nezadržitelně blíží a nevypadá vůbec špatně. Konečně si na vlastní kůži budeme moct vychutnat superrychlé cestování skrze červí díru. Goa’uldi, třeste se!
Preview: Stargate Worlds – se Zat`nik`telem v ruce

Platforma: PC
Typ hry: MMORPG
Výrobce: Cheynne Mountain Entertainment (
http://www.cheyenneme.com/)
Vydavatel: MGM Interactive (
http://www.mgm.com/ )
Homepage:
http://www.Stargateworlds.com/
Datum vydání: 4. čtvrtletí 2008

Je to už ohromná doba, co se fanoušci Hvězdné brány dožadují nějaké pořádné hry na její motivy. Sem tam vykoukla nějaká zprávička o vyvíjeném projektu, ale po nějaké době zase zapadla a nezbylo než sklopit hlavu a zanaříkat si. Ovšem konečně se blýská na lepší časy, alespoň se to tak zdá. Závratnou rychlosti se na nás totiž řítí titul s názvem Stargate Worlds a prozatím to vypadá na nadějný projekt. Bohužel, kdo se těší na propracovanou singleplayer kampaň může smutnit dál, ti, co si přáli v tomto universu žít mají důvod k radosti; jedná se o MMORPG jako vyšité a jistě mi dáte za pravdu, že něco jako Hvězdná brána má v tomto směru neuvěřitelný potenciál. Proč si tedy nemnout ruce?

Hurá do toho a půl je hotovo

I když hra byla poprvé ohlášena začátkem roku 2006, samotný vývoj trvá něco málo přes rok. Slibované datum vydání na podzim letošního roku sice nedává moc velký prostor pro výroby hry takového kalibru, ale třeba se lidi z Cheynne Mountain Entertainment vytáhnou. Do noty jim trochu nahrává fakt, že si licencovali technologie jako Unreal Engine 3 či BigWorld (nástroje pro komplexní tvorbu MMORPG), což by dobu pro vývoj mělo razantně zkrátit. Moc bych se ale nedivil, kdyby se datum vydání odložilo až na rok 2009, nebylo by to vůbec nic výjimečného.

  
Světy různých barev a tvarů

A za koho že to budeme moct hrát? Zatím toho moc řečeno nebylo, ale Jaffové, Goa’uldi či Asgardi jsou jasnou trefou. Taky lidé samozřejmě, ale to snad v téměř každé hře. Jaká budou na výběr povolání, to se zatím neví, krom tedy profese vědce, archeologa či vojáka u našinců. Snad tímhle ale výčet nekončí, universum Hvězdné brány nabízí repertoár mnoha ras a byla by určitě škoda, kdyby nebyl využit naplno. Každou z postav pak bude možno upravovat podle svého díky mnoha dovednostem, které bude možno získat - díky tomu budou dva vedle sebe na první pohled stejní vojáci vynikat ve zcela jiných věcech. Celkově budou rasy rozděleny do dvou frakcí a to Asgardi, svobodní Jaffové a lidé versus Goa’uldi, zotročení věrní Jaffové a… lidé. Jak krásně to vypovídá o našem druhu.

Na Apophise!

Dějově hra zapadá do původního seriálu, přesněji do řad 3 až 8. Nepůjde prý o převyprávění příběhů nám známé jednotky SG-1, bude ale možno na vlastní kůži okusit např. velkou válku s Replikátory, neméně velký konflikt mezi Goa’uldy a Tok’ry, potyčky s Apophisem či občanskou válku Jaffů. Příjemný zpestřením pak jistě bude dabing původních herců seriálu, tedy pokud jednání s nimi dopadne dobře. Prvky série Atlantis nebudou ve velké míře zastoupeny, ovšem tvůrci se netají tím, že můžou být podkladem případného datadisku.

  
Jaffa v ženském provedení * a v mužském * Asgardi nesmí chybět

Velkým předmětem debat bylo cestování. Tedy přesněji řečeno využití či nevyužití různých dopravních prostředků. Podle nových informací budou přesuny mezi světy řešeny výhradně pomocí bran, občas bude ale možno využít i klasičtější metody přepravy vesmírnou lodí. Její řízení, či řízení čehokoli jiného, je bohužel nepravděpodobné, neházejme ale předčasně flintu do žita, leccos se může změnit. Nic víc tedy zatím není známo, je ale jen otázkou času, než se dozvíme více.

Startujte motory

Betatesting hry započne prvně v malém měřítku, uvnitř vývojářského studia. Až se potom „vymýtí“ ty největší chyby, spustí se betatesting veřejný, což by mělo nastat někdy na jaře 2008 (přijde mi to příliš brzy, léto je podle mě vhodnějším kandidátem). Pak se ukáže, jak silným projektem Stargate Worlds je, a jak pravdivé byly všechny ty řečičky o super originálním systému soubojů, výborné umělé inteligenci či neuvěřitelně propracovanému systému krytí.

  
Nejdůležitější prvek universa * všemocný Goa`uld * ne všechny světy jsou přívětivé

Jestli se hře povede ohrozit zatím nepřekonaný trůn krále online RPG, World of Warcraft, to se zatím neví, ale ambice tu jsou. Jednak jsou to rozmanité světy a jejich kultury a zákonitosti a nakonec taky obrovská základna fanoušků, která na takovou hru čeká jako vlk na kořist. Čas utíká jako voda a jistě se brzy na povrch vynoří další útržky informací, které nám prozradí zase něco navíc. Jakmile se tak stane, buďte si jistí, že vás o tom budeme neprodleně informovat. Zůstaňte naladěni!

Jak se těšíme: 85%

Diskuze (5) Další článek: Crysis prošla HW experimentem na výbornou

Témata článku: , , , , , , , , ,



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Jak dobře vybrat herní konzoli. Kdy se vyplatí PlayStation, kdy Xbox a kdy třeba Nintendo

Jak dobře vybrat herní konzoli. Kdy se vyplatí PlayStation, kdy Xbox a kdy třeba Nintendo

V prodeji je celá řada herních konzolí a za posledních několik let jich dokonce několik přibylo. Plánujete nákup? Pomůžeme vám s výběrem!

Michal Maliarov
Konzole
Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

** Nejteplejší místo na Zemi nemusí být to nejnebezpečnější ** Největším zabijákem se stane až mix tepla a vlhkosti ** Asie se nebezpečně přiblížila hraniční hodnotě 35 °C twb

Jakub Čížek
MeteorologieGlobální oteplování
Herní filosofie: hry jsou stále větší a delší, ale chceme to?

Herní filosofie: hry jsou stále větší a delší, ale chceme to?

Jak jinak nalákat pozornost než tím, že slíbíte, že toho bude hodně a vydrží to dlouho? Problém je, že to nemusí být vždy bonus. Opravdu si přejeme, aby hry trvaly stovky hodin?

Vojtěch Matušinský
Téma
Nový hit. Tahle appka vám udělá profilovku jako od pouličního ilustrátora

Nový hit. Tahle appka vám udělá profilovku jako od pouličního ilustrátora

** Aplikace NewProfilePic se na Androidu stala hitem ** Můžete si v ní vytvořit profesionálně vypadající profilovky ** Pozor ale na agresivní cenovou politiku za Pro verzi

Martin Chroust
FotografieUmělá inteligenceMobilní aplikace
Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže československý salvový raketomet RM-70

Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže československý salvový raketomet RM-70

** Oživený výčet zbraní, které zaujmou technologickým řešením ** Neděláme si nárok na kompletní výčet** Informace často chybí, a tak se snažíme kličkovat mezi propagandou

Jakub Čížek
UkrajinaZbraněRuskoArmáda
Největší hity Playstationu míří na Netflix a Amazon. Chystá se Horizon, God of War i Gran Turismo
Michal Maliarov
NetflixPlayStationFilmSony
Jak výrobci čipů obchází limity. Pouzdření a vrstvení je nové pojetí práce s křemíkem

Jak výrobci čipů obchází limity. Pouzdření a vrstvení je nové pojetí práce s křemíkem

Svět polovodičů neobnáší jen sledování nanometrů a různých výrobních procesů, děje se toho mnohem více a aktuálně diskutovaným tématem je propojení více křemíkových čipů do celku.

Jan Pánek
ČipyTechnologie