Preview: World in Conflict – studená válka ještě neskončila!

Vítejte veliteli. Čelíme doposud té největší hrozbě v historii naší planety. Nacházíme se na pokraji atomové války a zdá se, že se ji nevyhneme. Zbývá tedy jediné: zničit nepřítele všemi dostupnými prostředky. Tak tedy směle do toho a nezapomeňte, že v boji nejste nikdy sám. Hodně štěstí.

Platforma: PC
Typ hry: válečná realtime strategie
Výrobce: Massive Entertainment (
http://www.massive.se)
Vydavatel: Sierra Entertainment (
http://www.sierra.com)
Distributor v ČR: není znám
Homepage:
http://www.worldinconflict.com/index.html
Datum vydání: 2007

Massive Entertainment je pojem, jenž si určitě většina z vás nepamatuje. I já jsem měl velké problémy s tím, abych si vzpomněl, o které studio se vlastně jedná. Vývojáři z Massive totiž stojí za zrodem inovativní RTS sérii Ground Control. Dlouhou dobu o nich nebylo příliš slyšet, avšak nyní je kolem nich humbuku až až. Může za to jejich připravovaný titul s názvem World in Conflict, jenž byl zpočátku vyvíjen jen jako čistě multiplayerová hra, a to před dvěma lety. Před nedávnem se však v Massive Entertainment rozhodli i pro singleplayerovou část hry, přičemž v něm chtějí ukázat nesporné výhody online hraní a v podstatě vás tak k němu doslova dokopat.

Postapokalyptická doba na obzoru

Příběh hry sepsal uznávaný autor zabývající se tématem studené války, a tím je Larry Bond. Jeho knižní tituly patří v Americe mezi ty nejprodávanější vůbec. A co vymyslel právě pro WIC? Pravdou je, že se toho příliš neví. Ocitneme se v alternativní minulosti, a to přesněji v roce 1989, kdy studená válka skončila jen na oko. Z ničeho nic totiž napadnou Sověti celou Evropu a poté i Spojené státy americké. Celá planeta se tak ocitá v totální válce, v níž hrozí zánik lidské civilizace, a to především díky zničení Země atomovými zbraněmi.

  
Hřib Satan * Bum! * Válka v ulicích města

To nejdůležitější vám řeknu hned na začátku. Vývojářské studio Massive Entertainment chce vytvořit realtime strategii, která se bude hrát stejně svižně a zábavně jako oblíbený žánr FPS. V podstatě by tedy měl vzniknout jakýsi mix mezi těmito žánry, avšak velký důraz je kladen právě na RTS. A jak toho chtějí autoři dosáhnout? Klíčem k úspěchu by v podstatě měla být implementace některých základních rysů stříleček. Tím největším je „respawn“ funkce. Pokud vaše jednotky zemřou, vrátí se vám veškeré finanční prostředky použité na jejich výrobu a vy je tak můžete použít pro nákup stejných nebo klidně i jiných. Každý hráč bude mít stejné množství surovin a své protivníky musí porazit jen vhodnou taktikou a umem na bitevním poli.

Cítit se jako kapka v moři

  
Není nad to si hezky zaplavat * Partyzáni v akci * You are victorious!

Kampaň pro jednoho hráče vás vrhne do role velitele amerických jednotek, přičemž se nabídne vzrušující pocit toho, že jste jen malinká část v mnohem větším konfliktu. Čili si představte sebe jako zrnko písku na poušti. Co si pod tím představit? Zkrátka a jednoduše, velet budete jen velmi malé části celkové armády a pochopitelně vámi podobných velitelů je více. Ostatně, jak řekl sám šéf společnosti Massive Entertainment Martin Walfisz: “V singleplayeru si přejeme, abyste prožívali mnohem více emocí, díky kterým se budete cítit jako zanedbatelná část v obrovské válce. Nebudete ovládat každou jednotku na bojišti, ba naopak. Velíte pouze malé části z celkového počtu jednotek, přičemž musíte plnit rozkazy vašeho velícího důstojníka.“ Myslím, že k tomu třeba není nic dodávat.

  
Úžasná atmosféra na bitevním poli * Dorazily posily * On my way!

Při každé misi je třeba spolupracovat s některými AI veliteli, kteří vám přijdou na pomoc, když se ocitnete v tísni. I oni sami však dělají chyby, a tak se může docela dobře stát, že budou o pomoc žádat pro změnu vás. V singleplayerové části hry se podíváte třeba na francouzský venkov nebo do malých či velkých měst po celém americkém kontinentu, příkladem budiž město Seattle. Co se týče multiplayeru, ten by měl být rovněž propracovaný, avšak příliš se o něm neví. Jisté je však jedno, obrovský důraz je kladen na týmovou spolupráci. Členové týmu si mohou vybrat jednu ze těchto specializovaných rolí: pěchota, obrana, podpora nebo letectvo. Díky těmto třídám tak získají přístup k různým typům jednotek. Většina bojů prý zabere dvacet minut (jako třeba v Call of Duty), ve které proti sobě bojují dva týmy po osmi hráčích. I když se chtějí autoři přiblížit FPS hraní, dvacet minut se mi zdá opravdu málo, obzvláště když hru může hrát 16 hráčů najednou. Inu, uvidíme jak to celé dopadne.

Staňte se Demolition Manem

K eliminaci nepřátel určitě využijete nejmodernějšího zbraňového arzenálu zahrnující i super zbraně. Jako příklad si můžeme uvést drtivý útok artilerií, zničující napalmový útok nebo atomové bomby zajišťující převahu na bitevním poli. Co zajisté potěší je fakt, že na mapě můžete zničit cokoliv si zamanete. Při obřích konfliktech s nepřátelskými armádami se klidně stane, že bude bojiště připomínat jednu velkou čudící oblast, což sice vzhledu nijak neprospěje, avšak atmosféře celé hry dodá výborný podklad.

  
To známe až příliš dobře * Raketobití * Infiltrace základny

Rozstřelit budete moci klidně auto, kostel, nákupní centrum, gay klub nebo benzinovou stanici. Jednoduše cokoliv. Představte si, jak oheň spokojeně zapaluje lesy, přičemž unikající dým zbarví mraky do načernalého odstínu. Kompletní destrukce okolního prostředí však není ve hře jen tak na okrasu. Pokud si chcete udělat zkratku, není nic jednoduššího, než se městem nebo lesem prostřílet. Když budete chtít zůstat skryti před nepřítelem a získat nad ním taktickou výhodu, rychle zapalte blízký les. Garantuji vám, že přes obrovský požár a hustý oblak dým nebude vidět naprosto nic.

Next-gen grafika? Ano!

Čím je však hra asi nejvíce zajímavá? Je to jednoznačně audiovizuální zpracování. Údajně totiž běží na nejlepším RTS enginu současnosti a podle screenshotů a díky mnoha trailerům musím jen a jen souhlasit. Jedná se o fascinující podívanou, kterou jsem v RTS opravdu dlouho nezažil. MassTech engine podporuje veškeré standardy rozhraní DirectX10, avšak hru bude možné spustit i na tak archaických kartách jako je taková GeForce 4 Titanium a ATI 9250. Ve hře je vám umožněno si zazoomovat od satelitního pohledu až po pohledu dost připomínající FPS žánr. Je až k neuvěření, jaké detaily dokáže engine plynule zobrazovat. Navíc si autoři doprogramovali i jistá vylepšení, a tak bychom se údajně měli těšit třeba na vylepšení vodní plochy nebo dynamicky animovanou oblohu. 

Na co se těšíme
  • excelentní audiovizuální zpracování
  • zajímavý mix mezi RTS a FPS žánrem
  • kvalitní příběh
  • úžasná atmosféra
  • hráč je jen jedním z mnoha velitelů
Čeho se bojíme
  • umělá inteligence
  • bugy
  • krvavé HW nároky

Co dodat? Pomalu se na nás řítí titul, jenž by měl způsobit revoluci na poli RTS. Toto velkohubé prohlášení prozatím nepodporuji, protože se přeci jen nebude jednat o čistokrevnou realtime strategii. V každém případě vypadá WIC opravdu zajímavě a rozhodně se na něj můžete již nyní těšit. Datum vydání bylo stanoveno na tento rok, bohužel přesné datum neznám. Vzhledem k tomu, že vývojáři otevřeli mnoho nových pracovních míst včetně betatesterů pro WIC, brzy to určitě nebude.

Jak se těšíme: 90%

Diskuze (11) Další článek: Galerie: Hellgate: London

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,