Tomb Raider: Underworld - Lara vs. divočina

Nový díl série Tomb Raider doprovází mystika starých peruánských pyramid. Nejprve společnost Eidos potvrdila, že se sérií počítá i v budoucích plánech, poté byla zaregistrována obchodní známka Tomb Raider: Underworld a nyní se konečně v tištěném magazínu Play objevily první detaily popisující vlastní charakter hry. Vyvíjí ji tým Crystal Dynamics zodpovědný za díl s přízviskem Legend a vkusný remake Anniversary – oběma se podařilo vzkřísit padlou sérii, přičemž Underworld má zajít ještě dál.

Další Tomb Raider má představovat zlom především co se herního prostředí týče. Dominuje mu nyní život a uvěřitelnost. Autoři se soustřeďují, aby všechny nové exteriéry odehrávající se v deštivých džunglích apod. i interiéry působily co nejživěji. Lara nyní nepředstavuje jedinou hlavní hrdinku, po boku jí je příroda: „Je to boj čistokrevného elementu ženy proti přírodě,“ popisuje Play.

Velký vliv na organičnost má mít herní engine. V jedné z úrovní například Lara zkoumá ruiny v deštivém jižním Mexiku, přičemž v blátě zůstávají její stopy. To není nic neobvyklého, jenže šlépěje po chvíli smývá déšť. Pokud navíc Lara zaklekne, zamaže si své dobrodružné koleno, na němž hlína postupně zaschne a opadá. Veškeré objekty včetně mrtvých nepřátel, spadaných stromů a zničeného okolí mají navíc permanentně zůstat na mapě, nebudou fádně mizet jako ve většině dnešních her. Nemůžeme se dočkat, snad se ve hře objeví i minihra s Larou ve sprše, na které budou autoři demonstrovat realistické smývání bahna z nejzakřivenějších partií Lařina těla :). A platformy? Tomb Raider: Underworld zaútočí na PC, PS3 a Xbox 360 v průběhu roku 2008.

Zdroj: Tomb Raider Chronicles, Play