Akira Yamaoka: Herní Japonsko už zřejmě dosáhlo svého vrcholu

Akira Yamaoka: Herní Japonsko už zřejmě dosáhlo svého vrcholu

Bývalý skladatel série Silent Hill přiznává, že to s japonskými hrami jde z kopce.

K lidem, kteří považují japonskou herní scénu za skomírající, se nově řadí i slavný hudební skladatel série Silent Hill, Akira Yamaoka. Podle něj tkví největší problém v tom, že japonští herní vývojáři nerozumějí západnímu vkusu a tudíž nedokážou se svými produkty zaujmout na globálním trhu.

"Možná jsme už dosáhli svého vrcholu a musíme si to přiznat," řekl Yamaoka v rozhovoru pro portál Edge. "Myslím, že ti Japonci, kteří si neuvědomují kulturní rozdíly za oceánem, nedokážou vytvořit produkt, který by zabodoval na globálním trhu."

Akira_Yamaoka.jpg

Akira Yamaoka

"Tvorbou her prokazujete jakousi službu. Pokud se nemůžete nebo nechcete setkat s uživateli ve zbytku světa, nemáte podle mého názoru předpoklady k tomu, abyste jim dodali produkt, který chtějí."

S tím souhlasí také Theodore Reiker, creative director z Digital Reality, podle něhož japonští vývojáři navíc nemohou do her investovat tolik peněz jako ti západní. "Dlouhé roky ve světě dominovaly japonské hry, ale časy se mění. Všichni vývojáři střední třídy mají problémy."

"Japonští tvůrci dělají stále fantastické a svěží hry... Ale stejně jako Evropa po několika desetiletích prohrála v kinematografii s Hollywoodem, prohrávají Japonci na poli videoher s vysokorozpočtovými tituly a sociálními sítěmi. Bude zajímavé sledovat, jak se situaci přizpůsobí."

Zdroj: Edge

Určitě si přečtěte

Články odjinud