Kdyby před rovnými deseti lety nevyšla jedna šedivá hra, které mnoho analytiků nepředpovídalo dlouhou budoucnost, milióny hráčů na celém světě by nyní nemělo důvod sedět před celé dny před monitorem a ani zkratka WoW by nebyla tak zprofanovaná. 25. října roku 1997 byl spuštěn ostrý provoz MMORPG Ultima Online, jež i přes omezení daná v té době málo rozšířeným kvalitním připojením hráčů k internetu definovala řadu standardů moderních online her vycházejících z textových MUDů nebo z dřívějších projektů jako Meridián 59 a dalších.
Tým EA Mythic jako oslavný akt výročí vyhlásil amnestii pro všechny hříšníky, kteří kdysi hru hráli, ale z jakéhokoliv důvodu zrušili svůj účet. Jejich konta byla znovu aktivována, a to do 9. října 2007 – na adrese www.uo.com/kingdomreborn/gamefiles si lze stáhnout klienta hry včetně nejnovějšího rozšíření Kingdom Reborn a k přihlášení použít své staré uživatelské jméno a heslo. Pokud si je ještě kdokoliv pamatuje :). Zajímavé na situaci je, jak dlouho provozovatelé online her uchovávají data o jejich předplatitelích, i v případě, že zruší svůj účet. Stejná situace panuje i u World of Warcraft – není výjimkou, aby Blizzard obnovil konto i po roce od jeho zrušení, i když oficiálně má ke smazání postav a vybavení dojít do tří měsíců neaktivity.
Zdroj: Bluesnews