Po včerejší smršti negativních zpráv ze stáje Xboxu se situace zatím příliš neuklidnila. Web Engaged přichází s reportem od jednoho z členů týmu Halo Studios. Toho se propouštění nemělo dotknout tak výrazně, o místo přišly jednotky vývojářů. Situace ve studiu ale není nijak pozitivní a prý určité napětí vznikalo ještě předtím, než se včerejší zprávy dostaly do světa.
Vedení studia propuštěným zaměstnancům jako důvod tohoto kroku uvedlo", že tím zajistí vyšší agilitu a efektivitu studia. Ve zbývajícím týmu rozhodně nepanuje pozitivní atmosféra, což jasně dokazuje vyjádření jednoho z členů. „Osobně jsem neskutečně naštvaný kvůli tomu, že se Phil ve svém emailu chlubil tím, jak byl tento rok pro Xbox nejziskovější v historii, a ve stejné větě zatáhl za páku propouštění. Nedávalo mi smysl, na co z toho bych měl být hrdý.“
Řeč přišla krátce i na umělou inteligenci. Už v dubnu na Llamaconu CEO Satya Nadella řekl, že 30 % kódu Microsoftu píše AI. Dle slov vývojáře z Halo Studios „se společnost snaží ze všech sil, aby co nejvíc míst bylo nahrazeno AI agenty“. Specifický přímo nebyl. Vzhledem ke krokům Microsoftu z posledních let bychom se nedivili, kdyby nadcházející změny vedly jen k dalšímu propouštění.
Situace je v tomhle případě ještě horší kvůli tomu, že jeden z projektů Halo Studios si aktuálně prochází krizí. „Řekl bych, že nikdo aktuálně není spokojený s kvalitou tohoto produktu. Panuje kolem něj velké napětí,“ dodává vývojář. Dost možná jde o věc, kterou hodlají představit během říjnového turnaje Halo World Championship 2025.
Popsal také situaci okolo kontraktů s ostatními společnostmi. Místo toho, aby si vnitřní tým na pomoc přizval další schopné lidi skrz kontrakty, od roku 2023 se stále častěji navazuje spolupráce s celými externími studii, aby se urychlil vývojový proces. V herním průmyslu to není žádná novinka, dlouhou dobu na tomto modelu staví třeba série Call of Duty. Xbox je prý v herním vývoji několik let pozadu, což vede ke spoustě promrhaného času a úsilí.