Mářa
13. 12. 2011 • 10:57

Mě en Gothic nikdy nepřirostl k srdci, snad to bylo tou neuvěřitelnou zabugovaností, snad těmi topornými pohyby všech postav, snad to bylo prachmizernou optimalizací. Ne, nechápu uctívání Gothicu ( především 2ky a 3ky). Ale proti gustu... znáte to.
Ovšem tahle hra, to musí být extra hnůj.

Jerry
13. 12. 2011 • 12:54

Tak dvojka náhodou nebyla špatná, dost jsem se u ní zabavil, proti těm výsměchům, co dělají teď, to bylo RPG s velkým eR, Pé a Gé. Jedinou výtku mám proti telecímu soubojovému systému.Ale chystaný Risen 2 od Pirannha Bytes vypadá velmi slibně. Pokud si zachovají výpravnost a vylepší soubojový systém (nejlepší soubojový systém v historii akčních RPG má bez debat Dark Souls, takže tam by se mohli inspirovat), může to být skvělá pařba.

Milhaus
13. 12. 2011 • 14:33

v gothicu byla nejlepší jednička a pak datadisk g2. Od gothicu3 to šlo z kopce a arcanie už v základu neměla společného s gothicem vůbec nic. Pokud ale beru tu dobu vzniku gothicu1-gothicu2a (tedy cca 2001-2003), tak v té době nebylo mnoho konkurence dostatečně kvalitní, které by mohli gothicům konkurovat. Byly starší hry, které byly úplně jinde a patří mezi klasiky (jako fallout, pt), ale současník gothicu byl pouze tes3 no a tam gothic měl dost jasně navrch svojí originalitou a pojetím. Dokud PB dělali hry podle sebe, jako amateři snažící se prosadit, dělali dobré hry, jakmile přešli ke komerčnosti, začalo se "nedařit" viz gothic3 a připravované risen2, což bude pohý klon her od bioware. Arcania je pak prací JoWoodu, díky bohu zbankrotoval hned po vydání základní hry. Arcania už v základu byla výsměch všemu, všem fanouškům původní série, všem fanouškům RPG her, všem fanouškům počítačových her. Nepovedla se vůbec v ničem. Datadisk pak logicky nikdy neměl vzniknout a když vznikl, nemohlo to dopadnout jinak, než dalším výsměchem a prodloužením onoho utrpení o další tři hodiny.První díly gothicu ale měly dobrou hratelnost, pravda, měli trošku podivnější ovládání, na které si člověk musel zvyknout, ale jakmile jej pochopil a zvykl si na něj, tak zjistil, že bojový systém mu dává na tu dobu naprosto netušené možnosti ovládání hrdiny (v dnešní době se s tím hry nemůžou vůbec měřit, protože ona možnost v boji klikat na levé tlačítko myši, dokud nepřítel nepadne, nebo se myš nerozbije není žádný bojový systém).Já osobně považuji gothic1 a gothic2 za jednu svých nejoblíbenějších her, hned po starších klasikách, jako fallout2 a pt. Jeho největší výhoda je v tom, že je hodně jiný, než ostatní hry a hodně důvěryhodný, co se provedení světa, postav, boje týče. Není realistický, ale věrohodný.

PT
14. 12. 2011 • 15:42

Já jsem hrál až Gothic III a docela jsem si ho užíval. Bavil mě i víc, než Oblivion. Gothic IV Arcania jsem taky hrál, ale tam dali ten Gothic do názvu tak nějak nedopatřením... škoda.
Naštěstí teď vyšel Skyrim 😀

Dainn
16. 12. 2011 • 3:48

To, že je Gothic 3 lepší nežli TES IV, o tom žádná! TES IV je totiž pouhá degenerace TES III, kterému nesahá ani po kotníky a jediná výhoda je lepší grafika, to ovšem k dobrému RPG samozřejmě nestačí! Takže vřele doporučuji zahrát si TES III (dnes má díky komunitě i vynikající grafickou podobu) a G2. Na rozdíl od jiných hráčů já nemohu datadisk Noc Havrana ani cítit, protože poškodil jednak herní systém, do hry je doslovně nalepen horkou jehlou (logika, nepočítalo se s ním) a vyvolává zbytečné zmatky. G3 v zásadě není tak špatná hra, tedy když si k ní člověk vezme CP 1.74, pravda, ale na G2 nemá. Ani zmíněný Skyrim nepřekonal v RPG systému, natož v obsahu (tam je to ještě větší tragédie nežli u TES IV!) TES III! Takže nějaký výrazný důvod k radosti já osobně nespatřuji. A mohu si jen přát aby přišel tentokrát na svět podobně kvalitní datadisk jako byl Bloodmoon pro TES III a ne psychedelická sračka někoho zjevně na drogách! Pro mne osobně zůstává TES III nepřekonaný král RPG, za nímž je hned série Fallout (bez výsměchu zvaného F3).

mistr
14. 12. 2011 • 17:45

G1 a G2 plus D jsou top hry. G3 horší a další PB už nedělali, Risen byl zase skvělý.

Určitě si přečtěte

Články odjinud