Mě en Gothic nikdy nepřirostl k srdci, snad to bylo tou neuvěřitelnou zabugovaností, snad těmi topornými pohyby všech postav, snad to bylo prachmizernou optimalizací. Ne, nechápu uctívání Gothicu ( především 2ky a 3ky). Ale proti gustu... znáte to. Ovšem tahle hra, to musí být extra hnůj.
Tak dvojka náhodou nebyla špatná, dost jsem se u ní zabavil, proti těm výsměchům, co dělají teď, to bylo RPG s velkým eR, Pé a Gé. Jedinou výtku mám proti telecímu soubojovému systému.Ale chystaný Risen 2 od Pirannha Bytes vypadá velmi slibně. Pokud si zachovají výpravnost a vylepší soubojový systém (nejlepší soubojový systém v historii akčních RPG má bez debat Dark Souls, takže tam by se mohli inspirovat), může to být skvělá pařba.
v gothicu byla nejlepší jednička a pak datadisk g2. Od gothicu3 to šlo z kopce a arcanie už v základu neměla společného s gothicem vůbec nic. Pokud ale beru tu dobu vzniku gothicu1-gothicu2a (tedy cca 2001-2003), tak v té době nebylo mnoho konkurence dostatečně kvalitní, které by mohli gothicům konkurovat. Byly starší hry, které byly úplně jinde a patří mezi klasiky (jako fallout, pt), ale současník gothicu byl pouze tes3 no a tam gothic měl dost jasně navrch svojí originalitou a pojetím. Dokud PB dělali hry podle sebe, jako amateři snažící se prosadit, dělali dobré hry, jakmile přešli ke komerčnosti, začalo se "nedařit" viz gothic3 a připravované risen2, což bude pohý klon her od bioware. Arcania je pak prací JoWoodu, díky bohu zbankrotoval hned po vydání základní hry. Arcania už v základu byla výsměch všemu, všem fanouškům původní série, všem fanouškům RPG her, všem fanouškům počítačových her. Nepovedla se vůbec v ničem. Datadisk pak logicky nikdy neměl vzniknout a když vznikl, nemohlo to dopadnout jinak, než dalším výsměchem a prodloužením onoho utrpení o další tři hodiny.První díly gothicu ale měly dobrou hratelnost, pravda, měli trošku podivnější ovládání, na které si člověk musel zvyknout, ale jakmile jej pochopil a zvykl si na něj, tak zjistil, že bojový systém mu dává na tu dobu naprosto netušené možnosti ovládání hrdiny (v dnešní době se s tím hry nemůžou vůbec měřit, protože ona možnost v boji klikat na levé tlačítko myši, dokud nepřítel nepadne, nebo se myš nerozbije není žádný bojový systém).Já osobně považuji gothic1 a gothic2 za jednu svých nejoblíbenějších her, hned po starších klasikách, jako fallout2 a pt. Jeho největší výhoda je v tom, že je hodně jiný, než ostatní hry a hodně důvěryhodný, co se provedení světa, postav, boje týče. Není realistický, ale věrohodný.
Já jsem hrál až Gothic III a docela jsem si ho užíval. Bavil mě i víc, než Oblivion. Gothic IV Arcania jsem taky hrál, ale tam dali ten Gothic do názvu tak nějak nedopatřením... škoda.Naštěstí teď vyšel Skyrim 😀
To, že je Gothic 3 lepší nežli TES IV, o tom žádná! TES IV je totiž pouhá degenerace TES III, kterému nesahá ani po kotníky a jediná výhoda je lepší grafika, to ovšem k dobrému RPG samozřejmě nestačí! Takže vřele doporučuji zahrát si TES III (dnes má díky komunitě i vynikající grafickou podobu) a G2. Na rozdíl od jiných hráčů já nemohu datadisk Noc Havrana ani cítit, protože poškodil jednak herní systém, do hry je doslovně nalepen horkou jehlou (logika, nepočítalo se s ním) a vyvolává zbytečné zmatky. G3 v zásadě není tak špatná hra, tedy když si k ní člověk vezme CP 1.74, pravda, ale na G2 nemá. Ani zmíněný Skyrim nepřekonal v RPG systému, natož v obsahu (tam je to ještě větší tragédie nežli u TES IV!) TES III! Takže nějaký výrazný důvod k radosti já osobně nespatřuji. A mohu si jen přát aby přišel tentokrát na svět podobně kvalitní datadisk jako byl Bloodmoon pro TES III a ne psychedelická sračka někoho zjevně na drogách! Pro mne osobně zůstává TES III nepřekonaný král RPG, za nímž je hned série Fallout (bez výsměchu zvaného F3).
G1 a G2 plus D jsou top hry. G3 horší a další PB už nedělali, Risen byl zase skvělý.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.