PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Assassin’s Creed: Brotherhood - Římem teče krev (recenze)

Pouhý rok po výtečném Assassin's Creed 2 přichází Brotherhood a pochyby jsou jasné. Nesnaží Ubisoft jen vydělat snadné peníze?

V minulém díle jste viděli… Klasický seriálový začátek Assassin’s Creed: Brotherhood dává jasně najevo, že tady pšenka moc nepokvete těm, kdo nehráli předchozí dobrodružství Ezia Auditore. Brotherhood přímo navazuje na Assassin’s Creed 2 a tvůrci tak nějak předpokládají, že budete mít jasno v předchozích událostech a hlavně všech postavách (pravda, můžete si to osvěžit prostřednictvím podrobné databáze).

Celková provázanost s dvojkou je vidět ve spoustě ohledů – hra běží na stejném enginu a vypadá prakticky stejně, Ezio zvládá totožné pohyby a triky a v průběhu hraní narazíte na spoustu známých nápadů a kratochvílí.

Assassin Creed Brotherhood 15.jpg

Tvůrci se ovšem bezostyšně nevykrádají a nešijí boudu na hráče. Prostě vzali povedenou hru a leštili a brousili, tuhle přidali nový nápad, támhle osekali nefunkční prvek, jinde zase trochu zrychlili tempo, aby ve výsledku přinesli hru sice podobnou, avšak zároveň osvěžující a hlavně stejně zábavnou jako byl předchůdce. Prostě, přivítejte Assassin’s Creed 2,5.

Ve výsledku přinesli hru sice podobnou, avšak zároveň osvěžující a hlavně stejně zábavnou

Krvavá exkurze Římem

Příběhově vsadili tvůrci opět na jednoduchý, ale osvědčený motiv pomsty. Eziův nepochopitelně naivní a dobrácký čin z konce dvojky se italskému šlechtici velmi brzy vymstí a on vyráží provětrat svoje skryté čepel do nepřátelským rodem Borgiů ovládaného Říma. To celé se tradičně odehrává v podobě výletů do dědičné paměti skutečného hlavního hrdiny série – Desmonda Milese, posledního ze starobylé rodiny asasínů.

Assassin Creed Brotherhood 04.jpgAssassin Creed Brotherhood 05.jpg

V Brotherhood se opět trochu posouvají Desmondovy schopnosti, užijete si dvě poměrně dlouhé skákací  pasáže, ve kterých hrdina své akrobatické kořeny nezapře. Povinné vsuvky ze současnosti jsou pouze dvě, mimo nich se ovšem kdykoliv můžete vypojit z Animusu 2.0 a skočit se proběhnout po současném Monteriggioni. Předvídatelnost příběhu není nijakou zásadní chybou, spíš vadí občasná neprovázanost, kdy vás hra prostřednictvím ukazatele na mapě kamsi pošle a neobtěžuje s vysvětlováním proč.

Assassin Creed Brotherhood 06.jpgAssassin Creed Brotherhood 07.jpg

Prakticky celý Brotherhood se odehrává v Římě, který představuje nejlépe zpracované město v celé sérii. Díky obrovské rozloze se jen tak neokouká, navíc kombinuje hustě osídlené oblasti se zemědělským okrajem, takže si užijete jak skákání ze střechy na střechu, tak dlouhé projížďky na koni.

Všechny kulturní památky jsou zpracovány s maximální precizností a šplhání třeba na takové Koloseum je zážitek, který se vryje do hlavy. Cestování po italské metropoli usnadňuje už zmíněný kůň (pravda, v úzkých uličkách je kličkování občas o nervy) a v pozdější fázi i instantní možnost přesunu v podobě systému kanálů, takže nudného cestování z místa na místo se bát nemusíte.

Tohle je revoluce

Assassin Creed Brotherhood 03.jpgMěsto nefunguje jen jako kulisy pro vaše zabijácké eskapády, ale stává se důležitou součástí hratelnosti, kdy se ho snažíte vyrvat z náruče Borgiů, zvelebit a finančně využít pro sebe. Celý Řím je rozdělen do několika čtvrtí s hlavními dominantami v podobě vojenských věží. Pokud budete chtít čtvrť získat pro sebe, musíte nejprve zabít kapitána posádky a následně věž zapálit.

Obtížnost likvidace i chování kapitánů je u každé věže jiné, jeden při vašem spatření prchá a vrací se až při dalším střídání stráží (ve hře se střídá den a noc), jiný se vás pokusí zmasakrovat pod kopyty svého válečného koně. Díky této variabilitě není ničení věží nudnou rutinou jako šplhání na tradiční rozhledny, které odhalují další části mapy. Naštěstí rozhledny jsou často přímo na věžích Borgiů a není jich tolik – pokud se nepletu, je to 24 proti 66 v AC 2.

V osvobozených čtvrtích můžete za drobný peníz renovovat obchody, ve kterých nejen nakupujete, ale zároveň z nich v pravidelných intervalech získáváte finance, podobně jako v Monteriggioni v minulém díle.

Město nefunguje jen jako kulisy pro vaše zabijácké eskapády, ale stává se důležitou součástí hratelnosti

Kromě obchodů můžete skupovat i památky, opravovat akvadukty a už zmíněné vstupy do stok.

Assassin Creed Brotherhood 09.jpgAssassin Creed Brotherhood 10.jpg

V Brotherhood je neustále co dělat a počet vedlejších aktivit je neuvěřitelný. Pokud pomineme to nejméně nápadité, jako sbírání vlajek, pokladů a peříček, narazíte tu opět na hledání skrytých vzkazů na vrcholech památek, nechybí 6 rozsáhlých lezeckých lokací s odměnou v podobě speciálního brnění, kromě toho můžete likvidovat válečné stroje Leonarda da Vinci, lovit významné Templáře, plnit speciální úkoly pro cechy a tak dále. Rozhodně jsem nezmínil všechno.

Žánr: Akce
Výrobce: Ubisoft Montreal | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 19. listopadu 2010