Ačkoliv byl Conan oficiálně oznámen teprve nedávno, jeho vývoj už trvá pěkných pár měsíců a dokončení, jak se ostatně dozvíte v rozhovoru, je plánováno na předvánoční čas. Půjde o 3rd person akční adventuru, která přinese nejen známého hrdinu pochybných mravů - piráta, zloděje a krále v jedné osobě, ale také některé známé lokace z filmu, ohyzdné nepřátelské příšery a původní velkolepou filmovou hudbu skladatele Basila Poledourise. Více už nám poví Michal Smrkal z týmu Cauldron.
Doupě: Co je hlavním cílem vaší spolupráce s Janem Kantůrkem, překladatelem Conana?
Michal Smrkal: S panem Kantůrkem jsme pro hru získali nejen zkušeného spisovatele, schopného napsat vynikající scénář, ale především člověka, který přistupuje k dílu Roberta Erwina Howarda s náležitou úctou. Jeho znalosti Conanova světa se staly neocenitelnými nejen při vytváření samotné dějové linie, ale i při vytváření celkového designu hry, ať se to týkalo postav, lokací nebo nepřátel, které na své pouti Conan potká.
Exkluzivní screenshoty: 1. multiplayerová aréna "Pit of cries", kde Conan bojuje s několika pictskými protivníky * 2. Conan v exteriérech před Pevností duchů
Doupě: Narazíme ve vaší hře na některé lokace, postavy nebo nepřátele známé z filmů nebo knih?
M.S.: Počas vývoje Conan jsme se velmi často obraceli především na původní knihy a comicsy, které z nich čerpaly. Naším cílem bylo zachytit původního ducha povídek R. E. Howarda. I když jsme si vytvořili vlastní příběh, ve hře bude možné navštívit lokace známé z Howardových děl. Jako příklad můžu uvést Kordavu, hlavní město zingarského království, nebo nebezpečné džungle Darfaru, obydlené krvežíznivými lidožrouty.
Doupě: Jak dlouhá hra bude, případně do kolika kapitol se dělí?
M.S.: Hra se dělí na 8 dějových kapitol a dobrému hráči by mělo její zdolání trvat přibližně 20 hodin čistého času.
Doupě: Narazíme ve hře na nějaké prvky RPG, například pokročilejší charakteristiky postav nebo sbírání zkušeností?
M.S.: I když je Conan v první řadě akční adventura, obsahuje i jisté elementy RPG. Conan bude moci po zabití svých protivníků získat zkušenostní body, za které si pak bude moci „koupit” nové útoky, vylepšit si ty jenž má nebo získat některou z nebojových schopností, jako je například regenerace zdraví, nebo rychlejší reflexy.
Doupě: Objeví se v Conanovi nějaké speciální, například magické předměty? A jak to bude s magií a kouzlením vůbec?
M.S.: Jelikož jsme se drželi striktně původního Conana, magie v naší hře bude doménou spíše Conanových nepřátel, než jeho samotného. Na rozdíl od nich Conan samozřejmě kouzlit nebude a taky nebude používat žádné magické předměty (až na jednu výjimku, ale i to bude na pouze velmi omezenou dobu).
Doupě: Bude možné v průběhu hry ovládat i jiné postavy než jen Conana? A pokud ne, získá někdy Conan alespoň hráčem neovladatelné společníky?
M.S.: Conan je v naší hře osamělým bojovníkem majícím jediný cíl, vykonat pomstu na vrazích, kteří nemilosrdně vyvraždili vesnici jeho blízkých. A jako takový, je Conan osamělým pronásledovatelem žoldnéřů Kultu Supa, kterého tajemné plány zkříží. Conan na své pouti střetne množství postaviček, které se mu budou snažit pomoct, nebo naopak zhatit jeho cestu, on nakonec vždy zůstane sám, spoléhajíc se na svůj meč a barbarské instinkty.
Doupě: Jaké a kolik přibližně druhů protivníků na nás chystáte? Dostanou do vínku například schopnost bojovat ve skupinách nebo jiné pokročilé možnosti?
M.S.: Ve hře budete moci střetnout množství rozličných nepřátel, jako například členy zákeřného Kultu Supa, divoká zvířata z lesů Cimmerie nebo džunglí Darfaru, nemrtvé ze Ztraceného města pochovaného pod písky stygijské pouště, nebo divoké kmeny darfarských lidojedů. Jejich inteligence bude záviset na jejich typu, t.j. divoká zvířata budou útočit okamžitě a nemilosrdně, zatímco lidští protivníci se budou využívat vašich slabin a budou útočit opatrněji a koordinovaně.
Doupě: Bude Conan schopen plavat, jezdit na koni nebo jiných zvířatech, šplhat po lanech a podobně?
M.S.: Conan bude ovládat rozličné množství pohybů od klasických jako je běh, nebo skok, přes šplhání po stěnách až k těm exotičtějším jako je například jízda na koni. Paleta jeho pohybů je velmi pestrá a čítá až 93 rozličných pohybů. Většina je ale samozřejmě zaměřená na boj.:-)
Doupě: Technologicky staví Conan údajně na zcela novém grafickém enginu. Co všechno umí, případně z čeho tato nová technologie vychází?
M.S.: Conanův grafický engine je nový, multiplatformový engine vyvinutý speciálně pro tuhle hru. Jeho jádro je pro všechny platformy stejné, ale týmy našich programátorů ho optimalizují pro potřeby jednotlivých konzol. V praxi to znamená, že každá verze Conana bude moci těžit maximum z platformy na které poběží a pak je to jenom otázka samotného hardwaru jak vysoký bude stupeň grafického zobrazení. Silnější platformy budou moci samozřejmě s téhle situace jenom těžit, protože budou moci hráčům nabídnout hru, která půjde na samotné hranice jejich výkonu. Conan je vyvíjen pro XBOX, PS2, Gamecube a PC.
Doupě: Můžeme se těšit na podporu multiplayeru, případně nějakých originálních módů hry pro více hráčů?
M.S.: Multiplayerová podpora samozřejmě nemůže v naší hře chybět. Můžete se těšit na krvavé souboje až v 16 arénách, proti sobě, nebo proti počítačově řízeným protivníkům. Mezi módy samozřejmě nebude chybět klasický deatmatch, bodycount nebo time challenge. Budete moci hrát až za 16 postav, některé budou postavičky ze singplayeru, některé vyvinuté jenom pro tenhle mod.
Doupě: V jaké fázi vývoje se v současné době Conan nachází? Chystáte se vydat demoverzi? Kdy by se měla objevit plná verze hry?
M.S.: Conan se momentálně nachází v závěrečné fázi projektu, kde se pracuje na implementaci posledních věcí do levelů, na jejich finální editaci a optimalizaci nebo na dokončování animací. Demoverze by měla vyjít pro všechny platformy, termín ještě přesně stanoven. Plná verze hry by se v prodeji měla objevit ještě koncem tohoto roku, pravděpodobně před Vánocemi.
Doupě: Společnost TDK Mediactive, která hru vydává, vlastní na hry s motivem Barbara Conana licenci - připravujete ve spolupráci s ní i nějaké další projekty, například datadisk nebo rovnou druhý díl?
M.S.: Pravděpodobnost pokračovaní, nebo nějakého add-onu ke hře, je přímo závislá na úspěšnosti dané hry. Jestli bude Conan u hráčů úspěšný, je veliká pravděpodobnost, že něco takového vznikne, ale ještě je moc předčasné závazně se k tomuto tématu vyjádřit.
Doupě: Díky za rozhovor a přejeme hodně štěstí v další práci.
Oficiální stránky: http://www.conangame.com/
Výrobce: Cauldron (http://www.cauldron.sk/)
Vydavatel: TDK Mediactive (http://www.tdk-mediactive.com/)