DICE na GC představili všechny tři možnosti hraní BF3 a my si je pěkně osahali. A dojmy? Těch máme na rozdávání.
Už od tiskové konference EA před začátkem samotné výstavy bylo jasné, že tvůrci Battlefield 3 se rozhodli zcela ovládnout dění v Kolíně. Billboardy s osvíceným vojákem a Patrií AMV v pozadí mohl člověk vidět na každém druhém kroku, takže nebylo žádným překvapením, když se okolo základny Battlefieldu ve veřejné části scházely davy už ve dnech pro novináře.

EA přitom neponechali nic náhodě a připravili pro široké publikum obří bitvu pro 64 hráčů, zatímco novináři si v zákulisí mohli zkusit ukázku kooperativní kampaně. Právě kampaň pro dva hráče byla hlavní novinkou oznámenou na výše zmíněné tiskové konferenci, a tak není divu, že si vyloženě říkala o pořádné vyzkoušení.
Ve dvou se to lépe plíží
Hlavním námětem akce byla extrakce důležité osoby z Teheránu. Mise se výrazně liší od všeho, co Battlefield normálně ukazuje: můžete se sice prostřílet skrz, ale o dost více vás pravděpodobně zláká plíživý způsob provedení celé akce, kdy synchronizovaně likvidujete jednu dvojici protivníků za druhou, zatímco průběžně sestřelujete bezpečnostní kamery.

Rýpal snadno řekne, že nepřátelské hlídky o počtu dvou mužů, jasný směr postupu bez možnosti se jakkoliv odchýlit a následná zběsilá akce v závěru je jasný znak koridorové střílečky.
Pohled z oblohy na celé bojiště byl impresivní
Na druhou stranu, královsky jsem se bavil každou chvíli, i když "naše" dva Hummery vjely v cizím městě s rozsvícenými světly za roh, aby zařvaly povinné: "RPG!" a posádky v kulometných věžích vesele sledovaly, jak s kolegou likvidujeme nabíhající protivníky.

Na hráče tak čeká sice jasně určená, ale téměř zaručeně zábavná akce, ať už se jedná o kampaň pro jednoho hráče, nebo kooperativní hraní. Jak jsme již dříve psali, budou obě kampaně oddělené, z čehož plyne, že šestici kooperativních misí bude doprovázet téměř povinných osm až deset hodin zábavy pro jednoho. Ale, jak je stále populární, série Battlefield se vrací ke kořenům.
Více hráčů, více zábavy
Zatímco majitelé konzolí si budou muset vystačit s hrami pro čtyřiadvacet hráčů, fanoušci na PC mohou hrát klidně v téměř trojnásobném počtu. Extrémní mód hry, zvaný jednoznačně Conquest, přináší navíc zpět oblíbená letadla a další dopravní prostředky, bez nichž by mapy nejspíš byly příliš velké na intenzivní boje. Čekání v mnohahodinové frontě se však vyplatilo, paradoxně bych si dovolil tvrdit, že hra možná byla lepší, než třeba půl roku po vydání.

Protože se pro všechny zúčastněné jednalo o nový zážitek, probíhala většina potyček tak nějak spontánně. Sice bylo poměrně jednoduché dostat letadla do vzduchu, ale naučit se pořádně létat většina hráčů nestihla, díky čemuž bylo jednoduché si vyzkoušet různé role. A je nutno říct, že pohled z nebeských výšin byl na bojiště velice impresivní, živoucí bitva pod letadlem vesele bouřila, takže jsem se nejednou nechal unést pohledem a nevšiml si dalšího letadla blížícího se mým směrem.
Autoři přidají za stejnou cenu i kooperativní kampaň
Jednoznačně nejoblíbenějším bojovým vozidlem se však pochopitelně stal tank, protože se jednoduše ovládal, nabízel vysokou ochranu posádky před náhodnými kulkami a disponoval potřebnou silou k vypořádání se s otravnými kulometčíky. Jenže jakmile se sešel hlouček lidí s RPG, měla posádka tanku vymalováno.

Podobnou situaci ale zažívali i kolegové za sniperskou optikou, kteří byli rychle eliminováni, když nepřítel zahlédl odlesk slunce v dalekohledu. A stejně jako dříve není práce odstřelovače žádný med, protože fyzika táhne střely k zemi, musíte se předsadit před běžící cíl a on si pak klidně uhne.

Na rozdíl od obvyklé dvojice her v jedné krabici - skvělé tunelové střílečky a multiplayerového šílenství - se letos autoři rozhodli přidat za stejnou cenu jako bonus i pěknou kooperativní kampaň, přičemž zároveň celou hru na všech frontách vylepšili. Není se co divit, že se do světa Battlefield rozhodl psát své knihy i světoznámý Andy McNab. Pokud vás ale ani tohle nepřesvědčí a pořád si nedokážete představit, co za bombu vás to koncem října čeká, přineseme vám v brzké době ještě rozhovor s jedním z tvůrců hry.
