Becherovka a Tonic spolu tvoří Beton, jak praví někdejší poučka začínajícího barmana, jenž si právě na Betonu utváří praxi, než přejde ke složitějším drinkům Bloody Marry nebo tolik populárnímu Dvojitému Lomcováku. Ve hře BecherMania však jde o proces paradoxně opačný – o odbourání Betonu z organismu (pokud si představíte hrací pole jako organismus).
Becherovka a Tonic spolu tvoří Beton, jak praví někdejší poučka začínajícího barmana, jenž si právě na Betonu utváří praxi, než přejde ke složitějším drinkům Bloody Marry nebo tolik populárnímu Dvojitému Lomcováku. Ve hře BecherMania však jde o proces paradoxně opačný – o odbourání Betonu z organismu (pokud si představíte hrací pole jako organismus).
Ponechme na okamžik čtenáře v nejistotě z podstaty hry a povězme si více o všem, co se hrou, byť jen okrajově, souvisí, a sice:
- Celý název hry zní BecherMania Arkanoid.
- BecherMania je jednou z 29 her, které se účastnily soutěže Becherovka Game, ve které bylo účelem vytvořit počítačovou hru na motivy Becherovky.
- BecherMania Arkanoid se umístila jako sedmá nejlepší hra výše zmíněné soutěže.
- 3×13=39
- Autorem hry je Petr Válek ze Svitav.
- Velikost hry v zkomprimované podobě činí 7,261 MB.
- Jak tedy nebylo z indícií složité uhodnout, jedná se o arkanoid. Rozeberme si jeho světlé a jeho tmavé stránky:
Světlé stránky hry | Temné stránky hry |
- Vynikající technické zpracování – půvabná grafika, hezké zvukové efekty
- Hezké a profesionální intro
- Spřízněnost s duchem soutěže Becherovka Game
- Zábava v prvním levelu
- Zajímavé upgrady
| - Chování plošinky, která se nechová tak, jak má – viz detailní popis
- Nuda po prvním levelu
- Málo upgradů
- Po delší době poněkud únavna audiosmyška
- Pouhé tři úrovně
|
Pojďme k detailnějšímu popisu – ten si jednoznačně nejvíce vyžaduje chování plošinky, pomocí které odrážíte míčky. Je rozdělen na tři části (velmi prozaické – levou, střední a pravou), přičemž chování každé z nich je přísně logické a neumožňuje pravidlo „úhel dopadu=úhlu odrazu“. Obzvláště citelnou bolístkou je prostřední část plošinky, která kuličku odráží kolmo k plošině. Díky tomu můžete sebešikměji poslanou kuličku zpracovat do kolmé pozice a vyzobávat nerozbité cihličky (tedy spíše lahve).
I přesto však nabízí BecherMania Arkanoid vše, co k arkanoidu patří – padající kredity ve formě mincí (nebo spíše lentilek :)), cihly, které je možné zničit až na několikátý zásah a zrychlování. V tom je bohužel ale i trochu achillova pata hry – ta totiž obsahuje jen tři designové úrovně, vždy po jejich odehrání se trošku zrychlí pohyb kuličky a tak neustále dokola, až se hlava začne točit. U tříset tisíc jsem hraní nechal, hra měla jasná schémata a bylo s podivem, že se alespoň lentilky objevují v každém hraní toho samého levelu jinde. Pro tu radost ze hry u ní ale vydržíte nepochybně déle...
Download: zde [7.261 MB], VypalCD: zde.