V případě Skyrimu se tvůrci rozhodli více zaexperimentovat.
Oblivion byl ve své době nádhernou hrou (a díky propracovaným modům si stále drží vysoký standard), nicméně některým jedincům mohla přijít jeho výtvarná stránka příliš fádní a nezajímavá. Do určité míry si to myslí i sama Bethesda, která se kvůli tomu rozhodla v případě Skyrimu s prostředím hry trochu experimentovat.
"Byla to reakce na to, jaký byl Oblivion jako hra," řekl Marr Carofano, lead artist Bethesdy. "Oblivion byl zasazen do klasického středověkého světa, což nám přišlo trochu obyčejné. Naším cílem proto bylo udělat něco, co by poukazovalo na kulturu tamních lidí. Ve Skyrimu jsme od začátku chtěli vytvořit svět, který by vypadal uvěřitelně."

Video zaměřující se na výtvarnou stránku hry
"Měli jsme naprosto volné ruce," pokračoval Adam Adamowicz, concept artist. "Todd Howard řekl 'Nakreslete hromadu zajímavých a klidně i divných věcí a my pak určíme, co z toho se dá použít a co naopak použít nejde.'"
Největší inspirací prý bylo univerzum barbara Conana, kultura Vikingů a práce amerického fantasy umělce Franka Frazetta. "Přibližně devadesát procent tohoto materiálu se nakonec nepoužilo," dodal Adamowicz.