O letošní překvapení na závěr ubisoftí konference se postaral Michel Ancel s pokračováním hry Beyond Good & Evil. Od prvního dílu se ale pokračování bude hodně lišit. S druhým dílem má Ubisoft opravdu velké plány, ale najdeme ve hře opravdu všechno, co nám bylo slíbeno?
Beyond Good & Evil 2 nebude tak úplně pokračování, alespoň co se příběhu týče. Přeneseme se do doby ještě před tím, než se Jade z prvního dílu vůbec narodila. Logicky se tedy nepotkáme s žádnou známou postavou. Ještě ani nevíme, jakou roli bude vlastně mít samotný hlavní hrdina. Beyond Good & Evil se posune více k RPG žánru a to do takové míry, že hlavní postava nebude předem daná. Ancel ve videu, kde blíže představuje celý projekt, řekl, že možnosti tvorby postavy budou opravdu rozsáhlé.
Celá hra se nebude odehrávat na jedné planetě. Ve hře bude fungovat celý planetární systém a vy se budete moci podívat na každou planetu bez jediného loadingu. Je to možné díky technologii procedurálního generování, která byla použita i u No Man's Sky. V případě Beyond jsou ale vývojáři umírněnější. Počet planet tedy nebude tak závratný a raději si dávají záležet na tom, aby planety nezely prázdnotou a žili svým vlastním životem.

Když říkám, že planety budou žít vlastním životem, myslím to doslova. Dle Ancelových slov vytvořili algoritmus, který bude řídit život zdejších obyvatel, města se budou rozrůstat nezávisle na vašem počínání. Mělo by dojít i na změny počasí a ročních období.



Opravdu doporučuji podívat se na video, kde Ancel předvádí hru samotnou. Mimo jiné tam jde krásně vidět, jak v Beyond Good & Evil 2 bude fungovat střídání dne a noci. Vývojáři očividně chtějí udělat zdejší systém planet tak, aby co nejvíce odpovídal realitě. Planeta se otáčí kolem slunce, měsíc kolem planety, zkrátka všechno je tak, jak má být.
Samotná náplň hry nám ale stále zůstává záhadou. Prý budeme členem skupiny vesmírných pirátů, které můžete vidět ve skvěle vypadajícím CGI traileru. Budeme v roli vyvrhela společnosti, kterého lidé neradi vidí přicházet. Krom toho ale nevíme zhola nic. Ancel alespoň odhalil jednu z herních mechanik. Stejně jako v prvním díle bude i tady hrát fotografování důležitou roli. Budete moci fotit cokoliv vás napadne. Následně s fotkou v ruce můžete obcházet zdejší obyvatele a díky tomu se dostat k potřebným informacím.



Se hrami tohoto typu mívají někteří hráči problém kvůli tomu, že mají až moc obsahu nebo se ani nedají pořádně dohrát. Opět použiji jako příklad No Man's Sky, ve kterém prostě a jednoduše není možné objevit vše. Ubisoft se přesně toho chce vyvarovat. V Beyond Good & Evil bude zřetelný konec v rámci příběhu i co se objevování týče.

Posun blíže k RPG žánru také znamená, že dojde na vylepšování statistik. To se netýká jen postavy. Jak můžete vidět už v tolikrát zmiňovaném videu, budete mít i svoji vlastní loď, ve které se skrývá ještě jedna menší. Plány na jejich nová vylepšení a komponenty budete nalézat všude možně. Tak velký vesmírný koráb ale nemůžete řídit sami. Tady přichází na řadu správa posádky. Budete si sami určovat, kdo bude její součástí. Jen v případě postav spojených s příběhem nebudete mít možnost volby.


Krom hlavní příběhové linie se jako v každém správném RPG dočkáme spousty dalších odboček a menších zápletek v podobě vedlejších úkolů. Ancel ale opravdu nechce, aby se z Beyond stalo nové No Man’s Sky. Všeho moc také škodí. Musí tedy najít tu zlatou střední cestu, kdy obsahu bude dostatek a zároveň nebude odfláknutý.
Všechny tyhle sliby znějí krásně, ale kdy se toho všeho dočkáme? Vývoj podle všeho není ani v polovině. Můžete se ale přihlásit do Spece Monkey programu. Díky tomu můžete být vybráni do některého z uzavřených testů. První by měl přijít ještě letos na konci roku, ale už předem víme, že do něj se dostane jen pár hráčů. Zbytek si bude muset počkat na další testy, kterých nejspíš bude více, než bychom chtěli. Vydání se totiž odhaduje až na rok 2019.
Souhrn
Je ještě brzo dělat nějaké závěry ohledně Beyond Good & Evil 2. Ancel toho nasliboval opravdu hodně až je těžko uvěřitelné, že by něco takového opravdu mohlo fungovat. Na nějaký bližší pohled si budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Z toho, co zatím víme to ale vypadá hezky, co říkáte?