Black Element Software – nový vývojářský tým na české scéně

Black Element Software – nový vývojářský tým na české scéně

Týmů, které tvoří profesionálně v naší zemi počítačové hry, není mnoho. Nelze nezmínit nestory počítačově herního světa u nás – Illusion Softworks, nebo o něco mladší tým Bohemia Interactive Studio. Do rodiny plně profesionálních týmů se počátkem roku 2000 přidal tým nový – totiž Black Element Software, jenž na vlastní pěst vyvíjí gotický 3D horror pod pracovním názvem Nefandus.

Týmů, které tvoří profesionálně v naší zemi počítačové hry, není mnoho. Nelze nezmínit nestory počítačově herního světa u nás – Illusion Softworks, nebo o něco mladší tým Bohemia Interactive Studio. Do rodiny plně profesionálních týmů se počátkem roku 2000 přidal tým nový – totiž Black Element Software, jenž na vlastní pěst vyvíjí gotický 3D horror pod pracovním názvem Nefandus.

Nefandus, jak zní pracovní název nového týmu Black Element Software, bude podle všeho (= exkluzivních informací poskytnutých tvůrci) hrou, na kterou se bude ještě dlouho pamatovat, byť je zatím teprve v raném stádiu vývoje. O co vlastně půjde? Nefandus bude akční adventure odehrávající se v kompletně 3D prostředí. Svým žánrem se tak Nefandus zařadí po boku hororových adventur, kterých se v poslední době objevilo ve světě spousta. Čím se tedy bude hra odlišovat, má-li být úspěšná (a jsou to právě odlišnosti, které znamenají úspěch)?

NefandusNefandus

Přední ingrediencí je fotorealistické zpracování, ve kterém se bude všechno odehrávat (a s tím související variabilita prostředí – paláce, cizí světy, chudinské čtvrtě, ...). Z pohledu hlavní postavy budete procházet goticky laděným prostředím zasazeným do fiktivního postapokalyptického světa. Nedá se přímo říci, že by byla tato myšlenka přemrštěně originální, i přesto si však kolem sebe Nefandus udržuje auru tajemství, která se naplno rozejhraje ve třetím kvartálu roku 2001 (kéž by...). Ve spletitém příběhu plném hledání indícií a vodítek odhalující nové a nové skutečnosti se však najde i dostatek prostoru pro naplnění slova akční, jež žánr této hry provází – akční adventury. Konkrétní forma je nasnadě – souboje s lidmi, ale i stvůrami z řad zplozenců pekla. Zkrátka nepřijdou ale ani milci hlavylámání – mnohdy časově omezených rébusů bude dostatek na to, aby si stále ještě hra udržela zařazení do škatulky s adventurami. Byl bych osobně moc rád, kdyby se hra držela více slova adventura než akce, neboť titulů, které se pokoušely skloubit tyto dva zcela rozdílné žánry, již byly mraky a ne všechny obsahovaly tu správnou kombinaci obou složek.

NefandusNefandus

Volnost jednání bude druhým motivem hry. Neexistuje žádná časová osa, která by nutila hráče postupovat vždy stejně, naopak, otevírá se tak prostor individuálním postupům a řešením, což je proměnná, která by měla přimět lidi hrát hru i opakovaně. V souvislosti s touto myšlenkou mě napadá jediné – kéž by tak hra měla stejný bodovací systém, jako měly hry s Texem Murphym nebo Gabrielem Knightem, tedy takový systém, který vás nutí prozkoumávat opravdu všude a všechno.

Mimochodem, věřím, že značnou popularitu hře přinese i věkové omezení – Nefandus totiž bude možno prodat pouze starším osmnácti let – že by další zakázané ovoce?

BTW: věděli jste, že nefandus znamená latinsky nepopsatelný?

Určitě si přečtěte

Články odjinud