Ne, žádnou originální zápletku jim nenabídneme, řekli si v Rebel Actu autoři připravované 3D fantasy adventury Blade of Darkness. A tak nás čeká klasická fantasy hra, v níž nebude chybět Dobro, Zlo, trpaslíci, barbaři, amazonky, drak a kouzelný meč. Je to málo, je to moc? Patříte-li k vyznavačům tohoto žánru, čtěte dál…
Svět už není co býval. Temná armáda neznaboha Dal Guraka řádí po světě a spálená zem je nasáklá krví. Ale Zlo ještě nemá vyhráno. Kdysi v dávných dobách seslala bohyně Aiha na zem mocného draka, který měl zpacifikovat pyšné lidi. Aby byly šance vyrovnány, nechala udělat i kouzelný meč, který draka ovládá a Blade- udatný hrdina - tento meč získal a draka porazil. Zahnal ho do hlubin země, načež pak sám díky zranění z boje zemřel.
V době Dal Gurakova řádění se drak probudil, aby opět ukázal, co umí. Z hlubin Lávových hor se ozval jeho řev a odstartoval honbu za Bladeovým mečem. Až totiž drak vyleze ze své jeskyně, bude poslouchat toho, kdo bude meč třímat v ruce. Háček je v tom, že takový meč se nedá koupit v prvním vetešnictví, do kterého vlezete, nýbrž je důmyslně uschován v hrobce hrdiny Bladea zamčené pěti zámky. Každý z klíčů k těmto zámkům se nachází jinde, tudíž získat meč není žádná psina. Přesto už snaživý Dal Gurak první klíč získal a míří za druhým. Jednotlivé rasy bijí na poplach a každá z nich vysílá na dobrodružnou pouť svého nejlepšího bojovníka…
To co v Blade of Darkness budete jako zástupce jedné ze čtyř ras pátrajících po meči prožívat, bude sice do jisté míry podobné, nicméně záležet bude právě i na rase, pro kterou se rozhodnete. Nabídka Rebel Act Studios bude v tomto směru tradiční.
- Rytíř – univerzální bojovník, ovládá většinu zbraní, libuje si v jednoručním meči a štítu. Jak už to v takovýchto hrách bývá, v začátcích hry bude jasně nejvýhodnější postavou. Neumí ale ovládat opravdu těžké zbraně.
- Amazonka – rychlá, sexy a smrtící. Je sice omezena tím, že její ženské ruce neunesou těžké zbraně, zato s oštěpem a lukem to umí jako Robin Hood. Je mrštná jako kočka a v boji umí bleskurychle přejít z obrany do útoku.
- Trpaslík – malý, vousatý, křivonohý. Jejich malá, robustní postava je přímo předurčuje k používání těžkých zbraní, které nerozhodí jejich stabilitu. Nevýhodou trpaslíků je, že jsou pomalí, imunita vůči jedům a magickým útokům to ovšem bohatě vynahrazuje. Oblíbenou zbraní je válečná sekera.
- Barbar – tulák z širých plání severu. Barbaři žijí v klanech a jsou to rození bojovníci. Pro ránu nejdou daleko, ovládají většinu zbraní, s oblibou však používají především dvouručný meč, s nímž dokáží jedinou ranou nepřítele rozpůlit. Pro svoji divokost a touhu po svobodě se však nikdy nesníží k použití bytelnějších druhů brnění. To je jejich nevýhodou.
Za Blade of Darkness (známou také pod dřívějším zavádějícím pracovním názvem Blade a v Evropě též Severance) stojí zatím nepříliš známý španělský tým Rebel Act. Po Pyru je to tak druhá vývojářská skupina, kterou svět bere na vědomí, v tomto případě dokonce dřív, než svoji hru uvedla na trh. Důvod je prozaický: Blade of Darkness vypadá velice slibně. Klasická zápletka, atributy typické pro žánr fantasy – to vše by mělo být zpracováno na vysoké úrovni. Už tu byla zmínka o tom, že podle toho, který charakter si vyberete, se bude odvíjet příběh. Některé levely se tak budou diametrálně lišit. A dál? S přibývajícími zkušenostmi by se měly rozrůstat pohybové schopnosti postav a možnosti útočení. Zaujmout by nás měla i značná interaktivita, až 300 použitelných předmětů, vynikající grafika, řešení nejrůznějších hádanek, pátrání po klíčích a samozřejmě notně krvavé souboje, které tomu všemu dodají správný říz. AI nepřátel by měla být různorodá, od tupě slintajících příšer snažících se zahnat vaším pozřením hlad až po dobře organizované skupinky Dal Guraka. Chybět zřejmě nebude ani multiplayer, který by mohl být díky různým způsobům boje jednotlivých charakterů rovněž zajímavý.
Blade of Darkness měla vyjít podle prvních plánů už loni na vánoce, ale jak vidno, práce na ní se trochu protáhly. S ročním zpožděním by se tedy pod vydavatelskou hlavičkou Codemasters měla objevit na pultech nejpozději v lednu 2001. Uvidíme, jestli nám dlouhé zimní večery zpříjemní a nebo zapadne tak jako desítky jiných v temnotě milosrdného zapomnění.