Britney a její virtuální disco

Britney a její virtuální disco

Zpěvačka Britney Spears nikdy nepatřila mezi ty hvězdy šoubyznysu, které svou upadající slávu oživují nelichotivými skandály či kontroverzními postoji – budila spíš dojem nevinné -náctileté krásky. Cesty osudu jsou však nevyzpytatelné a tak v současnosti stojíme těsně před vydáním videohry Britney’s Dance Beat.

Zpěvačka Britney Spears nikdy nepatřila mezi ty hvězdy šoubyznysu, které svou upadající slávu oživují nelichotivými skandály či kontroverzními postoji – budila spíš dojem nevinné -náctileté krásky. Cesty osudu jsou však nevyzpytatelné a tak v současnosti stojíme těsně před vydáním videohry Britney’s Dance Beat.

Britney sem, Britney tam
Popoví fanoušci, jak se zdá, na svou mladičkou blonďatou modlu jen tak nedopustí – dokazuje to nejen už víc jak dva roky trvající mánie, která zpěvačku Britney Spears pasovala do role skutečného amerického sexsymbolu, ale také neskutečný objem reklamních předmětů a podobných nesmyslností, které díky náporu jejích fanoušků v mžiku mizí i z těch nejzapadlejších hudebních obchůdků. Britney samotná se ale dle svých slov do značné míry změnila – z naivní teenagerky, jejíž úspěch závisel na marketingovém hype vyvolaném penězuchtivým vydavatelem, se údajně stala inteligentní mladá žena, která už nedá na laciné řečičky a nákladné dárky. Chce být sama sebou a… chce mít svou vlastní videohru.

Britney jako živáBritney jako živá

Oslíčku zákazníčku, vysyp dolárky
Jak nedávno zmínil na Doupěti Jirka Hlavenka, trhem videoher každoročně „proteče“ několik miliard amerických dolarů. V porovnání s oblastí filmového průmyslu, kde si největší blockbustery přijdou i na několik set milionů dolarů sice několika milionové tržby nejzajímavějších videoherních titulů nemusí vypadat nijak lukrativně, nicméně co se výsledného profitu týče jde o jeden z nejambicióznějších druhů masové zábavy. Britney a její tým tentokrát nechtějí nic ponechat náhodě a tak za účelem maximalizace zisku spojili rovnou tři různé, avšak zpěvačky se týkající akce. První z nich je uvedení roadmovie Crossroads (Křižovatky), v níž si Britney rolí členky party, která se vydává na výlet napříč Spojenými státy, odbyla svůj filmový debut (nutno podotknout, že podle kritiků se jí příliš nevydařil - ale sejde na tom, když si i tak za premiérový víkend připsal celých 17 milionů dolarů?), druhou její letošní připravované turné a třetí a pro nás pravděpodobně nejzajímavější - vypuštění zbrusu nové taneční videohry nazvaná Britney’s Dance Beat.

Spice World

Jedním z prvních pokusů celebrit hudebního průmyslu o vstup na pole virtuální zábavy byl pionýrský projekt Spice World cizopasící na tehdejším věhlasu pětičlenné dívčí skupiny Spice Girls. Přestože byl na trh uveden v roce 1998 a nebyl tedy nijak výjimečně vydařený ani svým zpracováním, natož pak samotnou ideou „roztancovávání“ pětice figurek, stal se jednou z prvních vlaštovek budoucího žánru „her pro dívky“, neboli tvorby takové, která klade důraz na kreativitu a barevnost nikoli na násilí, boj či jakoukoli jinou formu nepřátelské konfrontace. Podíl her tohoto žánru, který mnozí z nás považují za podřadnou formu neinteligentní zábavy, se i přes svou nelichotivou pověst u mužské části publika a ruku v ruce s oblibou u dívčí části populace rok od roku zvyšuje.

Tancuj, tancuj, vykrúcaj!
Herní složku marketingového plánu zpěvaččina týmu si vzala na starost společnost THQ a tvorbou taneční videohry pověřila zkušené vývojáře pod hlavičkou skupiny Metro, kteří potřebné zkušenosti nabyli během realizace svého úspěšného titulu Bust A Groove 2. Liz Pieri, zástupkyně THQ se nechala slyšet, že doufá, že Britney’s Dance Beat potká podobný prodejní úspěch jako kultovní sérii Tomb Raider. THQ přitom při komentování svého nového titulu rozhodně nešetří až přehnaně sebevědomými tvrzeními – „Vypadá to jako Britney, tančí to jako Britney, je to druhá nejlepší věc hned po Britney. Je to prostě divoký.“ Podobně spokojená je se „svým“ virtuálním vtělením i Britney samotná. Protřednictvím svého manažera se prý svěřila, že jde o další krok přirozeného vývoje její kariéry (nijak přitom nepoznamenala, že je jednou z mála hvězd, které se tímto způsobem rozhodly zviditelnit).

Britney jako živáBritney jako živá

Jaký revoluční nápad lze tedy za ideou této taneční hry, která do značné míry využívá potenciálu popularity známé tváře, hledat a úspěšně najít? Stručně řečeno – žádný. Příběhem v podstatě kopíruje podobné tituly svého žánru (začínáte jako jeden z členů nevýrazného „křoví“ nemastně neslaně se prezentujícího ve stínu reflektory ozářené Britney a pokračujete přes pozici jednoho z hlavních „backup dancers“ až k vysnenému cíli, neboli transmutace do svého hudebního a tanečního idolu), nezajímavými bonusy také příliš nezaujme (vstup do skrytých levelů, nové melodie, videa ze zákulisí apod.) – výrazně tedy z šedého průměru vystupuje jen (v rámci možností) originálním zpracováním a to jak po stránce grafické, tak i mnohem důležitější herní.

Britney jako živáBritney jako živá

Princip „trsání“ na trojrozměrném pestrobarevném pódiu je v podání expertů z Metra velice jednoduchý – stačí sledovat jakési osmistranné hodiny umístěné v dolní části obrazovky. Po jejich obvodu (na vnitřní části) se postupem času objevují čtyři různé symboly značící stejný počet rozdílných kláves na ovladači konzole. Vaším úkolem je stisknout ono tlačítko ve chvíli, kdy kolem něj bude projíždět jakási zelená „ručička“, která neustále obíhá celý ciferník. Pokud se vám to podaří, tanečník vykoná požadovaný krok (skok, akci atp.) a jede se dál. Obtížnost tanečních kreací se samozřejmě postupem času zvyšuje a dává tak prostor uplatnění vašeho postřehu a intuice – především ale vašim rychlým horním končetinám a bystrému zraku neustále scanujícímu dolní část televizní plochy. Zda si pak stihnete ještě vychutnat všechny ty známé Britneyiny melodie jako „Oups! I Did It Again“, toť otázka, nicméně principielně vzato zní náplň hry přinejmenším velice zajímavě.

Britney nemá ráda PC
Jak jste už možná z předchozích řádek správně pochopili, Britneyiny taneční kousky budou zřejmě s konečnou platností zapovězeny všem majitelům PCček, jakož i vlastníkům Xboxů či jiných konzolí nenesoucích označení PSX2. Opět lze polemizovat, zda se tento krok v konečném důsledku spíše neobrátí proti svému původci, opět s ním ale my osobně zřejmě už nic neuděláme. Můžeme tak THQ adresovat alespoň pochvalu za výborné grafické zpracování a sympatické speciální efekty. V dosud údajně nevídané míře kladli vývojáři údajně důraz i na co nejrealističtější zpracování pohybů tančících postav – doufejme tedy, že se tanečníci nebudou nořit do podlahy, poletovat ve vzduchu nebo klouzat po podlaze, jak tomu obvykle bývá v ostatních obdobných hrách.

Určitě si přečtěte

Články odjinud