Válečné akce táhnou, jen jim poslední dobou chybí invence a originalita, což žánr stahuje ke dnu. Situace se však může změnit. Brothers of Arms se chystá přinést svěží vítr do zatuchlých zákopů; v roli velitele jednotky budete připravovat půdu pro vylodění v Normandii a dodáme-li, že vzory tvůrců představují pecky jako Call of Duty, Operace Flashpoint nebo televizní Bratrstvo neohrožených, není co řešit.
Válečné hry nás v posledních letech doslova zahltily a nezdá se, že by tento trend měl nějak polevit; spíše naopak. Vedle strategických her zažívá příval tohoto tématu především žánr akční a nutno podotknout, že právě tato jeho odrůda patří k prakticky nejoblíbenějším. Dalo by se říci, že celý kolotoč odstartoval na PC Medal of Honor: Allied Assault a od té doby jsme měli co do činění jak s neustále omílanými zpracováními druhé světové, tak i méně známými konflikty odehrávající se v Africe, Vietnamu nebo Pacifiku. Právě v nejbližších měsících by váleční pardálové měli mít zase co na práci. Na dveře již hlučně klepe MoH: Pacific Assault, čeká nás datadisk ke Call of Duty – United Offensice a o trochu později i Brothers of Arms, na které si nyní posvítíme.

Krásný západ slunce…nebo východ? * Tak to jsme my – bratrstvo neohrožených * Pěkně jste mi ulehčili práci, díky
Brothers in Arms jsou, jak už z předchozího odstavce vyplynulo, ryzí válečnou akcí s tématem druhé světové války. Je to sice možná nejprofláklejší možnost, na druhou stranu pořád skýtá slušný manévrovací prostor. Hned zpočátku je však třeba říct, že BiA nehodlají konkurovat akčním spektáklům, zmíněným Call of Duty nebo Medal of Honor. Podobných tu již opravdu bylo požehnaně, vývojářský tým Gearbox Software, stojící kupříkladu za konverzemi Halo či James Bond Nightfire na PC, se chystá vytvořit nový systém beroucí si to nejlepší z referenčních titulů obou od sebe daleko vzdálených pólů. Na jednu stranu tedy hra pořád bude mít něco z Call of Duty, ale druhá polovina skýtá jasný odstín inspirace Operací Flashpoint, Hidden and Dangerous a jim podobným hrám. Co z toho tedy vyplývá? Nic zase až tak překvapivého – BiA budou dynamickou akční hrou s mnoha realistickými a taktickými prvky. Pokud bychom si měli osobně tipnout, jaká část převáží a nehledě na to, že tvůrci mluví o jejich rovnosti, byla by to asi směrem k více akčnějšímu pojetí. Přeci jen doba je taková a Hiddeni se jednoduše neprodávali stejně dobře, jako třeba Call of Duty. To vám potvrdí i Petr Vochozka. Kdyby se Gearboxu ovšem podařilo najít určitý mezistupeň, mohlo by BiA slavit ohromující úspěch. A předpoklady by tu rozhodně byly.
Bratrstvo neohrožených
Vžijete se do role člena 502. pluku 101. výsadkové divize, která má před dobře známým Dnem D připravit půdu pro samotné vylodění. Bystřejší jistě postřehnou podobnost s populárním televizním seriálem Bratrstvo neohrožených a sami tvůrci nepopírají silnou inspiraci tímto bezmála kultovním dílkem. Na druhou stranu nevlastní žádnou jeho licenci, tudíž se krom podobného tématu budou muset spolehnout na vlastní zdroje, jež si již s předstihem zajistili. Část týmu se vypravila na průzkum do samotné Normandie, kde nasbírala obří množství obrazového materiálu, dle nějž následně grafici zpracovávají objekty a dobové reálie do virtuální podoby. Žádná válečná hra se v dnešní době již nemůže obejít bez nějakého toho poradce a ani Brothers in Arms nebude výjimkou. Této role se ujal John Antal, který se na vývoji podílí skutečně aktivně a především díky němu mají autoři tisíce stránek podkladů, což se cení jedině zlatem.

V plném nasazení * Sedni si taky * Podívej, hoří
Role šéfa výsadkového týmu není vůbec jednoduchá – naprostá většina závažných rozhodnutí leží přímo na vás, nehledě na to, že jsou vaši svěřenci značně autonomní, tudíž není třeba se starat naprosto o všechno. To by bylo až příliš otravné, ovšem v důležitých pasážích jste to právě vy, kdo rozhodne o dalším postupu či taktice boje proti nepříteli. V takovýchto situacích se parťáci naprosto podřídí příkazům. A pěkné na tom je, že skutečně stačí říci, co a jak, zbytek si každý odslouží sám. Vězte tedy, že mikromonagement týmu vás tak jako tak plně zaměstná. Tedy ne natolik, abyste jen rozdělovali příkazy, ale tak, aby to pořád ještě byla především zábava.
Dva týmy
V týmu bychom měli mít krom hlavního hrdiny Harrisona Summerse šest dalších charakterů s vlastním osudem, který by nám je měl trochu přiblížit. Všichni budou procházet vývojem; přeci jen, válka není procházkou růžovým sadem, tudíž se podepíše i na těch nejtvrdších chlapech. Mnohem důležitější je ovšem rozdělení mužstva na dva týmy. Oba defaultně čítají tři členy, ale podle neoficiálních informací půjde poměr měnit dle aktuální situace. První z nich je tzv. útočný, jenž v podstatě vykonává všechny akce vyžadující pohyb, přičemž druhá parta je při nich kryje. S tímto systémem mají autoři velké plány a my se na něj rovněž hodně těšíme, jelikož právě on slibuje větší porci taktiky, než je zvykem.

Co tam dělá ta mrtvá kráva? * Prostě jen hezké prostředí * Tohle se vám stane, když nebudete dávat pozor
Co se týče výbavičky, nemusíme snad připomínat, že půjde o autentické kusy a že jich bude spousta. Přítomen je tradiční Thompson, M1 Garand nebo kulomet MG – 42. Je jasné, že vojáci nebudou schopni tahat všechnu nalezenou výbavu, bude třeba pečlivě vybírat mezi spojeneckými a německými zbraněmi. Graficky budou zbraně, stejně jako postavy i prostředí, velice pěkně ztvárněné. Levely jsou rozsáhlé a přímo srší detaily, takřka samostatnou kapitolou je skvěle využívaný bloom efekt. Kolem a kolem je tak Brothers of Arms jednou z nejočekávanějších válečných akcí. Škoda jen, že si na ní počkáme až do začátku příštího roku, kam ji UbiSoft kvůli dolaďování odložil.