Hraní online her, zejména pak MMORPG, je obchod s neuvěřitelným obratem. Je proto skoro s podivem, že se ještě nebyla zavedena žádná daň při prodeji vašich virtuálních předmětů, nebo tak alespoň soudí účastníci symposia State of Play v New Yorku.
Podle odhadů analytiků je docela možné, že v dohledné budoucnosti budou hráči nuceni vyplňovat daňová přiznání. Prostřednictvím formuláře podobného jako u daně z příjmů by měli být uvaleny daně na každého, kdo bude prodávat drahé virtuální prostředky. A to i v případě, kdy tomu nebude za reálné peníze, ale pouze za měnu herní. Na konferenci State of Play se podobně shodli experti z mnoha oborů, mimo jiné i poradci amerického kongresu. Podle všech informací se touto problematikou zabývá již i Internal Revenue Service, americká obdoba berního úřadu.

Hlavním popudem k podobným úvahám se údajně staly problémy okolo dědictví virtuálního majetku. Za normálních okolností by to nejspíše nebyl problém, ale pokud se jedná třeba o bohatství nastřádané ve hře Second Life, které je u některých hráčů odhadováno na milion dolarů, byla by problematická i dědická daň. Je otázkou, do jaké míry se reálné vlády rozhodnou zasahovat do virtuálních světů se svými finančními požadavky, možná někdy v budoucnu bude i pokus o danění dražby ve World of Warcraft.
Petr Kolář komentuje: Záměrně jsem si vybral na závěrečnou ukázku World of Warcraft, kde je naštěstí situace poměrně důkladně ošetřena samotnými tvůrci hry. Vaše postavy, stejně jako jejich virtuální vlastnictví, je totiž stále majetkem společnosti Blizzard, takže ve své podstatě k žádným převodům majetku nedochází. Bude zajímavé však sledovat situaci právě u her jako je Second Life, nebo třeba Everquest 2, kde si lze pořídit virtuální statky za reálné peníze.
Zdroj: News Com