Byznys hrátky: Další Elder Scrolls na cestě

Byznys hrátky: Další Elder Scrolls na cestě

Doom má nového režizéra * Jaké budou Elder Scrolls 4: Oblivion? * Připravuje se pokračování ICA! * Namco se začalo připravovat na next-gen konzole * BrakeAway míří do Austinu * GBA zlevní * Xbox se v Británii prodává dobře * Srpnvá prodejnost vyšší než loni * Duke Nukem 4Ever Engine * PC premiéra GTA: San Andreas oznámena * EverQuest 2 jde do betatestu * Připravuje se spuštění evropské Final Fantasy 11

Doom má nového režizéra

Jak jsme vás nedávno informovali, hluché období, při kterém se pouze měnili vlastníci práv na film podle hry DOOM, je u konce. Snímek na motivy jedné z nejlegendárnějších počítačových her se bude točit ještě letos na podzim a to tak v České republice, konkrétně v barrandovských ateliérech.

Ještě než se ale vše rozběhlo, potkala vydavatelskou společnost nepříjemná událost - nepohodla se s režisérem projektu, jímž měl být v Holywoodu neznámý End McCallion. Oficiální důvod rozchodu zní sice "osobní neshody", komentátoři se ale shodují, že se jedná o formální označení vyhození. Novým režisérem by měl být Andrzej Bartkowiak, který má za sebou kousky jako Romeo musí zemřít, Od kolébky do hrobu, Lovec policajtů. Na FilmPubu o něm tvrdí, že se jedná o řemeslně zdatného režiséra, který však pravděpodobně nepřekvapí ani v pozitivím ani negativním smyslu. Uvidíme, jelikož o žádném posunutí v souvislosti se změnou "šéfa" se oficiální zdroje nezmiňují, mělo by se peklo objevit na Barrandově již v říjnu.

Zdroj: FilmPub

Jaké budou Elder Scrolls 4: Oblivion?

Podle zpráv, které se objevily v poslední době, jsou práce na dalším projektu ze série Elder Scrolls v plném proudu. Projekt nazvaný Elder Scrolls IV: Oblivion by měl vyjít pro PC i next-gen konzole a pracuje se na něm již od roku 2002. Podle tvůrců by se mělo jednat o další krok kupředu v RPG žánru, kdy by hra měla kombinovat obrovskou volnost známou z minulých dílů s neuvěřitelnou grafikou.

Společnost Bethesda Softworks, která je za sérii zodpovědná, se dokonce rozhodla udělat fanouškům radost a americkému časopisu GameInformer poskytla rozsáhlé interview a dodala i nějaké screenshoty (To, co vidíte o kousek níže na obálce časopisu, je screen z enginu hry. Jestli z enginové animace nebo přímo ze hry ale nikdo neví...). Ale co se nestalo - fanoušci jsou naštvaní a stěžují si. Proč?

Důvodů je hned několik. GameInformer má vyjít až za dva týdny a oni nechtějí čekat - a Bethseda odmítá na jejich dotazy odpovídat. Dále se jedná o americký časopis, který se nevyváží do zahraničí - čili ne-USA fanoušci mají prostě smůlu a musí doufat, že jim článek jejich šťastnější američtí kolegové nascanují. A do třetice se fanouškům nelíbí, že Bethseda poskytla veškeré exkluzivní informace placenému časopisu, který je bude stát peníze - raději by si o Oblivionnu přečetli někde na internetu zdarma (a navíc by si i mohli stáhnout screenshoty v originálním rozlišení).

Ale buďme tolerantní - hardcore fanoušci bývají ve věcech svých oblíbenců trochu nedůtkliví; a navíc jakmile GameInfromer vyjde, ono je to přejde, jak budou zaplaveni nadšením nad novou hrou své oblíbené série. Tak se těšme s nimi...

Zdroj: ElderScrolls.com

Připravuje se pokračování ICA!

ICO je považováno za jednu z nejlepších, nejkrásnějších a nejpovedenějších her, jaké kdy na PS2 vyšly (viz recenze na Doupěti). Ovšem od jeho vydání se po něm - i přes jeho nesporný úspěch u hráčů - jakoby slehla země. Pouze neověřené informace a zákulisní drby dávaly tušit, že se něco připravuje; mělo se jednat o volné pokračování s názvem NICO.

Až nyní se konečně všichni milovníci této hry dočkali. Sony totiž představí novou, dosud přísně utajovanou hru od původního vývojářského týmu na Tokyo Game Show koncem tohoto měsíce. Nebude se ale jednat o pokračování, ale "pouze" o hru od stejného týmu, založenou na prakticky stejné grafice i celkovém pojetí. Změnil se i název celého projektu - z NICO na Wanda no Kyozou (Wanda and the Colossus).

 

Hlavním hrdinou bude Wanda, dívka jezdící na koni v oblečení připomínajícím oblečení původních severoamerických indiánských kmenů - a Colossus, kamenný obry pokrytý runovými nápisy.

Hra by měla vyjít v průběhu příštího roku.

Zdroj: Eurogamer

Namco se začalo připravovat na next-gen konzole

Japonská společnost Namco již pracuje na nástrojích pro vývoj her na připravované next-gen konzole. Prohlásil to víceprezident Namca Yoichi Haraguchi v rozhovoru pro japonský časopis Famitsu.

Vypadá to, že Namco (a nejen tato polečnost, ale i další) se připravuje s předstihem na přechod na nové standarty a jiné programátorké nástroje; tedy na proces, který je podle zkušeností z dřívějška velmi náročný na zdroje...

"Pokud budeme schopni použít námi vyvinuté nástroje pro jednu hru na i jiné tituly, budeme schopni zredukovat cenu vývoje spojenou s vývojem jakékoli hry. Takže, pokud dostaneme šanci, hodláme napříště vést vývoj všech nových her v tomto duchu" řekl Haraguchi .

Zdroj: Eurogamer

BrakeAway míří do Austinu

Marylendská společnost BrakeAway je známá především svou tvorbou v oblasti PC strategií. Tato společnost je zodpovědná například za Emperor: Rise of the Middle Kingdom nebo za datadisky ke hrám Tropico a Pharaoh. Zmiňovaná společnost nyní oznámila, že hodlá otevřít nové studio v Austinu v Texasu. Tomuto kroku předcházel 50% vzestup zisků společnosti v tomto roce oproti minulému a také nábor nových pracovních sil.

Ředitel BreakAway Doug Whatley k tomu prohlásil: "Pro nás je to velmi vzrušující. Naše dlouhodobá strategie vyžaduje růst společnosti, nábor nových talentů, nové projekty - a založení austinského studia je poslední krok, který tento plán dělí od reality. Jsme rozhodnuti z BreakAway udělat předního tvůrce her v zemi."

Ředitelem nového studia bude Mike McShaffry, známý především z dob svojí práce u společností Origin, kde se podílel na titulech Ultima VII až IX, a Ion Storm, kde zase spolupracoval na Thief: Deadly Shadows. Nové studio se zaměří na vojenské simulace a původní konzolové tituly.

Zajímavé je, že toto oznámení přišlo krátce poté, co se společnost Midway rozhodla otevřít v Austinu své nové studio.

Zdroj: Gamasutra

GBA zlevní

Britské noviny MCV oznámily, že společnost Nintendo of Europe plánuje v předvánočním období snížit cenu GameBoye Advance ve Velké Británii z 89,99 liber na 69,99 liber. Vypadá to, že se společnost rozhodla nesnížit ceny v poměru k obdobným akcím, které v Británii v poslední době podpořily prodej Xboxu i PS2. Namísto toho představí souběžně s tímto zlevněním "výhodnou sadu" GBA + hra Mario Kart: Double Dash!! za 79,99 liber.

Společnost nicméně odmítla tyto zprávy potvrdit, ovšem podle britské PR Shelly Pearce ani nijak nepopírá informace pocházející od maloobchodníků a od zdrojů přímo ze společnosti. Shelly dodala, že "Máme mnoho plánů na tyto Vánoce; jaké konkrétně oznámíme v následujících týdnech."

Zdroj: Gamasutra

Střípky ze světa herního byznysu

  • Prodej Microsoftí konzole Xbox se v posledním srpnovém týdnu ve Velké Británii ztrojnásobil - prodalo se zhruba 15.000 kusů této konzole. Důvodem je jednoznačně zlevnění, kdy cena klesla na 99 liber. Sony prozatím neoznámila, jak dopadla její obdobná akce se zlevněním PS2 v průběhu srpna; ale očekává se, že bude zhruba stejně úspěšná jako Xbox. Oficiální cena PS2 v Británii je nyní 104,99 libry, ale mnoho maloobchodníků ji samovolně snižuje na 99 liber, aby byla stejná s Xboxem.
  • Herní analytik Michael Pachter ze společnosti Wedbush Morgan prozkoumal poslední statistiky prodejnosti, které vypadají podle něj velice optimisticky. Konkrétně obrat herního průmyslu v USA se oproti loňskému srpnu zvýšil o 8% (z 334 na 360 miliónů). Po tradičně slabších letních měsících se tak opět v srpnu začala branže probouzet a nastoupený ternd by měl vydržet co do kvantity i kvality až do konce roku. Největší nákupní horečka postihne hráče pochopitelně až koncem roku. Celkově by měly tržby podle Michaela stoupnout o 10% v porovnání s loňskem.
  • Věřit ve vydání Duke Nukem Forever se skoro dá považovat za nový typ náboženství. Všichni o něm mluví, ale krom těch pár zpráv do roka o něm vlastně nikdo nic neví a nikdo jej neviděl. O nejnovější rozruch se postaral vydavatel hry, Take 2 Interactive. Na pravidelné finanční konferenci společnost uvedla, že se hra předělává do DOOM 3 enginu (jen pro zajímavost původně byla hra vytvářena na Quake a posléze Unreal enginu). Jednalo se ale o chybnou informaci. Podle představitele 3D Realms poběží Duke Nukem Forever bude mít svůj vlastní engine. Zlí jazykové by určitě dodali, že jedině ten totiž pravděpodobně snese neuvěřitelně dlouhou dobu vývoje (je možné, že je to už sedm let - od roku 1997?). Pokud si totiž myslíte, že bylo nějak upřesněno datum vydání, tak jste na omylu. Status "when it´s done" stále platí.
  • I když asi nikdo nevěřil v opak, přesto jistě potěší zpráva z konference Take2 Interactive, která oficiálně potvrdila konverzi GTA: San Andreas na PC. Vzhledem k avizované PS2 exkluzivitě vyjde verze pro PC s tradičním jednoročním zpožděním - ve třetím čtvrtletí 2005. Ona roční "pauza" nikdy nebyla na škodu, narozdíl od jiných konzolových konverzí, GTA byla vždy na PC skvěle hratelná a netrpěla nemocí konzoloidního ovládání či dalšími neduhy. PS2 verze vyjde 19. října v USA a o tři dny později v Evropě.
  • V sobotu ráno rozeslala společnost Sony email všem vybraným jedincům, kteří se přihlásili do evropského betatestu MMORPG EverQuest 2 a kteří měli to štěstí, že na ně a jejich přihlášku padlo oko losujících. V průběhu tohoto týdne si budou moci všichni tito lidé stáhnout klienta a bude spuštěn server, na kterém budou hrát. Je tedy pravděpodobné, že i všichni ti, kteří neměli to štěstí být pozvaní na svět Norrath takto předčasně, se v dohledné době dočkají celé záplavy informací o tom, jak nový EverQuest vlastně vypadá; a hlavně - jak se hraje.
  • Jak se blíží evropská premiéra jednoho z nejpopulárnějších MMORPG současnosti - japonské Final Fantasy 11 - začíná se Square Enix věnovat i evropským fanouškům. Mimo jiné v rámci propagační kampaně (která snad ani není potřeba, tahle hra vypadá, že se prodává sama) spustili evropské oficiální stránky tohoto projektu na adrese http://www.playonline.com/ff11eu/index.shtml.

Žebříček nejprodávanějších her ve Velké Británii (týden 29. srpna - 4. září 2004)

Jak je z následujících tabulek vidět, s prvním září ožily nejen školní lavice, ale i herní obchody... Konečně!

Celkový žebříček
Propad Dooma 3 z minulého týdne pokračuje nezmenšenou rychlostí, zatímco vedení se ujímají novinky Conflict: Vietnam a Shellshock... Že prý co je to za popisek? No a co jste čekali?

AP MP Název hry PT
1. N - Conflict: Vietnam 1
2. N - Shellshock: Nam `67 1
3. í 2. Spider-Man 2 9
4. ë 9. The Simpsons: Hit and Run 45
5. í 1. Athens 2004 10
6. í 4. DRIV3R 12
7. ë 8. Need For Speed: Underground 48
8. N - Second Sight 1
9. í 7. FIFA 2004 46
10. í 3. Doom 3 4
11. í 6. Shrek 2 12
12. í 10. Medal of Honor: Rising Sun 39
13. í 5. Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Black Arrow 3
14. í 11. Formula 1 04 6
15. í 13. Lord of The Rings - Return of The King 42
16. í 12. America`s 10 Most Wanted 5
17. í 15. The Sims: Bustin` Out 38
18. ë 19. Grand Theft Auto: Vice City 84
19. ë 21. Tom Clancy`s Splinter Cell: Pandora 24
20. N - Wario Ware, Inc: Mega Party Games 1

PC - žebříček
Jak vidno, ani propad na 10. místo v celkovém žebříčku nebrání Doomovi, aby si neudržel vedení v prodejnosti na PC. Zajímavý je i vzestup Simsů z 40. na 8. místo...

AP MP Název hry PT
1. - 1. Doom 3 4
2. - 2. Championship Manager: Season 03/04 42
3. - 3. The Sims Triple Deluxe 12
4. N - Shellshock: Nam `67 1
5. - 5. Csi: Dark Motives 17
6. í 4. Far Cry 24
7. N - Conflict: Vietnam 1
8. ë 40. The Sims And The City 2
9. ë 12. D-Day 2
10. í 8. Joint Operations: Typhoon Rising 11

PlayStation 2 - žebříček
PS2 žebříček názorně ukazuje, jak jsou prázdniny pro herní průmysl mrtvé období. Po několika týdnech prakticky absolutní stagnace, kdy se často měnilo pořadí sotva na 4 pozicích a zbytek tabulky se neměnil, najednou začne škola a hle! - kde se vzaly tu se vzaly tři novinky se objevily!

AP MP Název hry PT
1. N - Conflict: Vietnam 1
2. í 1. Athens 2004 10
3. í 2. Spider-Man 2 9
4. N - Shellshock: Nam `67 1
5. í 3. DRIV3R 12
6. í 4. Formula 1 04 6
7. í 5. America`s 10 Most Wanted 5
8. N - Second Sight 1
9. í 7. Singstar 16
10. í 6. Shrek 2 12

Xbox - žebříček
Podobně jako u PS2, i zde novinky zamíchali pořadím jednoznačným způsobem - sesazením všech těch (povětšinou) starých titulů pěkně dolů, na nižší příčky. Tak to má být, pokrok nelze zastavit!

AP MP Název hry PT
1. N - Conflict: Vietnam 1
2. N - Shellshock: Nam `67 1
3. í 1. The Chronicles of Riddick: Butcher Bay 4
4. N - Second Sight 1
5. í 2. Sudeki 2
6. í 3. Spider-Man 2 9
7. í 4. DRIV3R 12
8. í 5. Full Spectrum Warrior 11
9. í 8. Tom Clancy`s Splinter Cell: Pandora 24
10. í 6. Headhunter: Redemption 2

GameCube - žebříček
Jediná novinka na GC okamžitě obsadila první místo v prodejnosti a všechny ostatní tituly šly buď to v pořadí dolů, nebo se nechaly přeskočit a zůstaly tam, kde byli. Tak to má být, žádná protekce a předbíhání!

AP MP Název hry PT
1. N - Second Sight 1
2. í 1. Spider-Man 2 9
3. í 2. Pokemon Colosseum 17
4. í 3. Mario Golf: Toadstool Tour 12
5. - 5. Harvest Moon: A Wonderful Life 21
6. í 4. Mario Kart: Double Dash!! 43
7. í 6. Sonic Heroes 31
8. í 7. Shrek 2 12
9. - 9. The Sims: Bustin` Out 33
10. - 10. Tom Clancy`s Splinter Cell: Pandora 6

Vysvětlivky: AP - aktuální pořadí platné pro daný týden, MP - minulé pořadí platné pro předchozí týden, PT - počet týdnů v žebříčku

Zdroj: ELSPA

Nejprodávanější hry v USA

Na jednu stranu mne už unavuje se nad tím pořád pozastavovat, ale na druhou starnu mne to stále zas a znovu udivuje. Jak je tohle možné? Sims si od minulého týdne ZASE polepšili? Skara, co se to v té americe děje???

AP Název hry
1. Doom 3
2. Age of Mythology
3. The Sims Deluxe
4. The Sims: Makin` Magic
5. Zoo Tycoon: Complete Edition
6. The Sims Mega Deluxe
7. Rise of Nations
8. The Sims: Unleashed
9. The Sims: Superstar
10. World Poker Championship

Zdroj: Gamespot

Tabulky neodrážejí reálnou prodejnost her; vycházejí ze statistik počtu kopií jednotlivých her dodaných do obchodů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud