Byznys hrátky: kdo ukradl Half-Life 2?

Byznys hrátky: kdo ukradl Half-Life 2?

Ředitel evropského Nintenda kritizoval Microsoft * Interplay ještě žije, jeho majitel ale již ne * Policie konečně zatkla zloděje zdrojového kódu Half-Life 2 * Prezident Sony Europe označil výroky novinářů o prodejnosti PS2 za "bullshit" * Nintedo představilo svůj GameBoy Advance čínskému trhu * Prodal se milión kopií Hidden and Dangerous 2.

Ředitel evropského Nintenda kritizoval Microsoft i hráče

Vrchní ředitel společnosti Nintendo Europe David Gosen kritizoval Microsoft za to, že nutí konzolovému trhu přechod na konzole nové generace příliš brzy. Také obvinil média, že se na konzole nové generace přespříliš zaměřují.

Ve svém projevu na ELSPA Games Summitu v Londýně Gosen popsal cyklus obměny jednotlivých konzolových generací jako "sebenaplňující proroctví", s tím, že tento průmysl byl založen na přístupu, kde "pět či šest let je tak akorát a až přijde to, co přijít má, přijmeme to".

Gosen připustil, že sice do budoucna se tento přístup bude muset změnit, nicméně se domnívá, že pro tuto část jím pospaného cyklu (tedy současnou generaci konzolí) je na změnu již příliš pozdě. V souvislosti s tím utrousil několik poznámek na účet Microsoftu, který sice tvrdí, že zisky nejsou jejich hlavní motivací, ale nový Xbox hodlají vypustit sotva čtyři roky po uvedení jeho předchůdce. "V každém cyklu se nějaký ziskuchtivý výrobce snaží předčasně odstartovat další cyklus", prohlásil. Dodal ale, že pomyslná "výhoda prvního tahu" nemusí být vždy výhodou - což přesně potkalo systém 3DO, který se snažil předběhnout své konkurenty.

V další části svého projevu Gosen kritizoval média. Podle něj se příliš zaměřují na hardware i software nové generace namísto toho, aby se řádně věnovali tomu současnému. "Na každého redaktora herního časopisu znuděného současnými hrami připadají stovky tisíc hráčů, kteří kouzlo těchto her právě objevují", prohlásil. "Dnešní hráči touží po dnešních hrách", dodal.

Zajímavě se vyjádřil také k současnému konceptu mnoha herních vydavatelů, kteří umožňují hráčům zdarma si stáhnout nějakou starší hru (popřípadě jim ji zdarma přinesou prostřednictvím herních magazínů). "Každá hra zdarma ubírá čas, který by mohl být stráven hraním her, které se prodávají v obchodech a za které se platí! Výsledkem tohoto přístupu je pro herní průmysl "mrtvý" hráč"...

Gosen zkritizoval ještě mnohé další (ať již reálné či ne) nešvary současného herního trhu - a zaměřil se jak na producenty, tak i na hráče. Otázkou jsou však jeho pohnutky - když se totiž na projev podíváte, zjistíte, že většina jeho "výčitek" je zcela ekonomického rázu. Že by snaha zvýšit již tak docela slušné zisky Nintenda?

Zdroj: Eurogamer

Interplay ještě žije, jeho majitel však vyhlásil bankrot

Interplay znovu otevřel své kanceláře, paradoxně ve stejný den však vyhlásil bankrot jeho většinový vlastník, francouzská společnost Titus Interactive. Jak jsme vás informovali dříve, sídlo vydavatele Interplay bylo minulý pátek uzavřeno státními orgány, protože společnost neplatila zaměstnancům mzdy a dlužila státu na daních a pojištění. Tento spor se řediteli Harve Caenovi podařilo urovnat, a tak se mohli včera zaměstnanci opět vrátit do práce.

Bohužel ve stejný den ohlásil bankrot většinový akcionář známého vydavatele, Titus Interactive. Tato firma byla založena právě Harve Caenem a jeho bratrem v roce 1986. Obchodování s akciemi společnosti se zastavilo na 0.20 euro za akcii. Do šestého října má společnost čas na vyřešení svých problémů.

Harve Caen k tomu sdělil, že vede mnoho jednání ohledně další budoucnosti Interplaye a jeho projektech. Doufejme, že dopadnou dobře...

Zdroj: Gamespot

Policie konečně zatkla zloděje zdrojového kódu Half-Life 2

Po dlouhých měsících pátrání byly zatčeny osoby podezřelé z krádeže zdrojového kódu očekávané FPS Half-Life 2 z loňského podzimu. Oznámila to sama postižená vývojářská společnost Valve. Její ředitel si v tiskové zprávě nemohl vynachválit spolupráci se širokou hráčskou veřejností, která dopomohla k dopadení pachatelů. Bohužel krom informace o dopadení nebylo zveřejněno nic bližšího, ani počet podezřelých, ani jejich národnost.

Od krádeže kódu v září přímo z počítače ředitele společnosti Gabe Newella policie rozjela rozsáhlou pátrací akci, k níž se přidalo i Valve. Ta však až na několik zpráv o raziích FBI doposud nepřinesla očekávané výsledky.

Ty byly více než drsné - domovní prohlídky v domech podezřelých osob (a že byl podezřelý ledaskdo) často končily "pouhým" zabavením všech nalezených počítačů. Proč? Na soudních příkazech opravňujících k domovní prohlídce totiž mezi jinými výslovně stálo „hledat jakékoliv zmínky o Valve, Half-Life 2, Counter-strike: Condition Zero“ případně IP adresy zaměstnanců Valve atd. Jak vidno, americké úřady braly celou věc opravdu vážně - a nyní to vypadá, že jejich snažení přineslo kýžený úspěch. Ale na otázku kdo a proč zdrojový kód se jen tak odpovědi nedočkáme - nejdříve si ji musí vyslechnout a přežvýkat američtí policisté.

Zdroj: Gamespot

Prezident Sony Europe označil výroky novinářů o prodejnosti PS2 za "bullshit"

Prezident Sony Computer Entertainment Europe David Reeves označil výroky médií o tom, že prodejnost PS2 již dosáhla svého maxima a již dále nebude téměř stoupat, za (doslova) bullshit a tvrdí, že prodejnost dosáhla sotva 50% svého potenciálu.

Doslova řekl: "Ve zprávách v mnoha médiích se říká, že PS2 ze sebe vyčerpal maximum. To je hovadina - nevyčerpal. Jsme sotva v polovině jeho života."

Reeves prohlásil, že PS2 nyní dosáhl "magické ceny" - odkázal tak na pokles prodejní ceny v Británii z nedávné doby, kdy se PS2 začal prodávat za 99 liber a výrazně zvýšila prodejnost PS2. Navíc kolují pověsti, že se plánuje další snížení ceny - tak, aby odpovídala ceně nastolené v USA po E3 - Reeves je ale popřel.

Dosud se v PALovém regionu prodalo 22,5 miliónů kusů PS2 a Reeves očekává, že v roce 2008 toto číslo dosáhne 45 miliónů, a to hlavně díky šíření do nových regionů obzvláště ve východní a střední Evropě. Tato Reevesova domněnka je založena na tom, že dnes se v těchto regionech velmi dobře prodává stará PSone. Té se za týden v Británii prodá 1.200 kusů, zatímco v Íránu 5.000 a v Libanonu 2.000.

Dalším důvodem očekávaného růstu je oslovování "nehráčů" produkty jako Eye Toy a Singstar.

Zdroj: GamesIndustry

Nintedo představilo svůj GameBoy Advance čínskému trhu

Čínský trh je pro mnoho vývojářů herních konzolí něco jako vysněné Eldorádo. Vzdálený, bohatý - a hlavně nedosažitelný. Například Sony se již 4 roky snaží čínské mase více než miliardy potenciálních zákazníků představit svůj PS2 - a stále ještě nedokázala překonat byrokratickou překážku, kterou před ní čínské zákony staví.

Na druhou stranu jsou i takoví šťastlivci, kteří na toto Eldorádo vyzráli. Jedním z nich je i Nintendo, které loni v prosinci na čínský trh uvedlo svůj N64 (pod názvem iQue) a toto úterý zde představilo svůj Game Boy Advance.

Ředitel Nintenda Satoru Iwata prohlásil, že společnost má v úmyslu během následujících čtyř let udělat z čínského trhu standardní odbytiště pro své výrobky, jak je tomu běžně ve všech ostatních částech světa. Uvedení GBA byl první krok k tomuto cíli.

Prodejní cena GBA včetně jedné lokalizované hry je v Číně 698 yuanů (zhruba 2.000 Kč).

Zdroj: Gamespot

Střípky ze světa herního byznysu

  • U příležitosti oficiálního oznámení datadisku Sabre Squadron k Hidden and Dangerous 2 se vydavatelská společnost Take 2 Interactive také pochlubila úspěchem původní hry. Ta, ač byla mnohými podceňována a obecně se jí na pultech obchodů vedle krále loňského podzimu, FPS Call of Duty, nedávaly velké šance, nakonec po bezmála 9 měsících dosáhla magické hranice milión prodaných kopií. Úspěch to je o to větší, že se nejedná o multiplatformovou hru, ale hru pouze pro PC.
  • V USA před nedávnem dokončili výzkum zaměřený na počítačové pirátství. Výzkum samotný probíhal tak, že byli zkontaktováni PC hráči přes různé populární herní portály a na těch bylo provedeno dotazníkové šetření. Nakonec měl test 2.219 respondentů. Z nich 52% přiznalo, že vlastní cracknutý software, 33% že používá ISO images (tedy CD image s odstraněnou protipirátskou ochranou) a 15% dotazovaných přiznalo, že za poslední dva roky získalo více než 15 pirátských her. Společnost The Electronic Software Association (ESA), která se zabývá výzkumem dopadů pirátství na herní průmysl, odhaduje, že jen pirátství v oblasti her připraví herní producenty celosvětově o 3 miliardy dolarů ročně. Nejvíc tento trend podporují moderní technologie typu vysokorychlostní internet, sharing technologie (tedy torrenty) a další.
  • Jak jsme vás již dříve informovali, v kooperaci americké Segy a Take2 Interactive se připravuje konkurence pro produkty řady EA Sports. Stejně jako EA Sports totiž i dosavadní série Segy, ESPN, zahrnuje takřka všechny simulátory sportů. Že to Sega myslí opravdu vážně, to dokazuje i nejnovější zpráva o ceně připravovaného ESPN NFL 2005 (Xbox, PS2), simulátoru amerického fotbalu. Ten bude v USA prodáván za neuvěřitelných 20 dolarů (580 Kč). Běžná cena hry je přitom okolo 45 dolarů - konkurent z řady EA Sports se dá v předobjednávce sehnat za 50 dolarů (1400 Kč). Ostatní sporty z řady ESPN se zatím drží na normální cenové hladině.
  • Ředitel společnosti Nintendo Satoru Iwata oznámil, že Nintendo se chystá vstoupit na trh s next-gen konzolemi. Jejich připravovaný příspěvek tomuto hernímu odvětví zatím nese pracovní název "Revolution" a podle jeho slov by měl být dalším dokladem zaměření společnosti na inovativní přístup namísto nabušeného hardware. Jako příklad tohoto přístupu uvedl Nintendo DS s tím, že Revolutions by se měl ubírat podobným směrem (ve smyslu inovativnosti). Zatím je ale jediným známým faktem o Revolution to, že půjde připojit jak ke klasické televizi, tak i k monitoru PC, a to bez nutnosti dokupovat jakékoli další kabely nebo redukce.

Žebříček nejprodávanějších her ve Velké Británii (týden 29. - 5. června 2004)

Z nějakého neznámého důvodu společnost ELSPA nevydala nové tabulky prodávanosti her ve Velké Británii za uplynulý týden. Z tohoto důvodu vám přinášíme stejné tabulky, které jste viděli již minulý týden - jedinou změnou je doplněný žebříček prodejnosti na PC.

Celkový žebříček

AP MP Název hry PT
1. N 1. Harry Potter - Prisoner of Azkaban 2
2. N 2. UEFA Euro 2004 Portugal 5
3. ë 7. Need For Speed: Underground 29
4. í 3. Hitman: Contracts 6
5. í 4. GT4 Prologue 2
6. í 5. Norton Internet Security 2004 35
7. í 6. Pokemon Colosseum 4
8. ë 9. Pro Evolution Soccer 3 27
9. ë 34 Mcafee Internet Security V6.0 6
10. ë 17 The Sims 76
11. í 8. The Suffering 4
12. í 11. Fight Night 2004 6
13. - 13. Sonic Heroes 18
14. í 10. Hyper Street Fighter 2 Anniversary Edtn 2
15. í 12. Singstar 3
16. í 15. Ninja Gaiden 4
17. í 16. Transformers 5
18. ë 19. Grand Theft Auto: Vice City 71
19. í 14. Van Helsing 4
20. í 18 James Bond 007: Everything Or Nothing 15

PC - žebříček

AP MP Název hry PT
1. - 1. Harry Potter - Prisoner of Azkaban 2
2. ë 4. The Sims 78
3. í 2. Championship Manager: Season 03/04 29
4. ë 5. Csi: Dark Motives 4
5. í 3. Far Cry 11
6. ë 10. The Sims: Makin` Magic 32
7. ë 14. The Sims: Unleashed 88
8. í 6. Rise of Nations: Thrones and Patriots 32
9. ë 12. Soldner: Secret Wars 2
10. ë 18. The Sims: Superstar 55

PlayStation 2 - žebříček

AP MP Název hry PT
1. - 1. Harry Potter - Prisoner of Azkaban 2
2. - 2. UEFA Euro 2004 Portugal 5
3. - 3. GT4 Prologue 2
4. - 4. Hitman: Contracts 6
5. - 5. Singstar 3
6. - 6. Transformers 5
7. - 7. Fight Night 2004 6
8. ë 10. Sonic Heroes 18
9. ë 25. Smash Court Tennis Pro Tournament 2 2
10. í 9. The Suffering 4

Xbox - žebříček

AP MP Název hry PT
1. - 1. Ninja Gaiden 4
2. ë 4. Harry Potter - Prisoner of Azkaban 2
3. - 3. UEFA Euro 2004 Portugal 5
4. í 2. Rallisport Challenge 2 3
5. ë 7. Tom Clancy`s Splinter Cell: Pandora 11
6. í 5. The Suffering 4
7. ë 8. ToCA Race Driver 2 7
8. í 6. Hitman: Contracts 6
9. ë 12. Grand Theft Auto: Double Pack 24
10. í 9. Fight Night 2004 6

GameCube - žebříček

AP MP Název hry PT
1. - 1. Pokemon Colosseum 4
2. - 2. Harry Potter - Prisoner of Azkaban 2
3. - 3. Harvest Moon: A Wonderful Life 8
4. ë 5. Metal Gear Solid - The Twin Snakes 11
5. ë 6. Sonic Heroes 18
6. ë 8. Final Fantasy: Crystal Chronicles 13
7. ë 10. Mario Party 5 27
8. ë 9. Mario Kart: Double Dash!! 30
9. ë 11 The Simpsons: Hit and Run 31
10. ë 12. Sonic Mega Collection 60

Vysvětlivky: AP - aktuální pořadí platné pro daný týden, MP - minulé pořadí platné pro předchozí týden, PT - počet týdnů v žebříčku

Zdroj: ELSPA

Nejprodávanější hry v USA

V USA stále ještě tabulky prodejnosti vede MMORPG City of Heroes, ovšem další místa drží již klasicky FPSka - Far Cry a Battlefield Vietnam. Jak to tak vypadá, všechno se začíná vracet do starých kolejí a FPS se v USA zase ujímají vlády...

AP Název hry
1. City of Heroes
2. Far Cry
3. Battlefield Vietnam
4. Rise of Nations
5. Age of Mythology
6. Unreal Tournament 2004
7. Call of Duty
8. Counter-Strike: Condition Zero
9. The Sims Deluxe
10. Drop!

Zdroj: Gamespot

Určitě si přečtěte

Články odjinud