Byznys hrátky: kultovní Matrix znovu ve světě her a filmu

Byznys hrátky: kultovní Matrix znovu ve světě her a filmu

O herní zpracování druhého dílu kultovního snímku Matrix je zájem, světové obchody žádají přes 4 milióny kopií hry! * Infogrames změnili jméno na světoznámou značku Atari, zlepší to renomé i prodejní výsledky firmy jako takové? * Objem „herní“ reklamy zaznamenal nevídaný vzestup * Knižní vydavatel Marvel těží z herních licencí!

Zlomí herní i filmové zpracování nového Matrixu rekordy?

Pokračování kultovního filmu Matrix, který svým osobitým stylem změnil pohled na filmová díla tehdejší doby, se v následujících týdnech chystá znovu si vydobýt pozici v srdcích a myslích mnoha zasvěcených diváků. Tentokráte však ne pouze coby okouzlující snímek, nýbrž také jako zajímavá hra z prostředí jedinečného světa Matrixu. A to ještě zdaleka není vše. Pojďme se tedy podívat, co vše nás při plánovaném návratu tohoto "filmového zázraku" čeká.

Již po tisíckrát jsme se v rámci Byznys hrátek bavili o prolínání filmového a herního průmyslu - snímky na motivy úspěšných herních titulů, hry, inspirované kasovními filmovými trháky. To ani zdaleka není nic ojedinělého. Teprve v posledních měsících se však dočkáváme nezvyklého jevu, kdy se na trh dostává filmové i herní zpracování fenoménu takřka zároveň - dokázal to již titul X-Men 2 a potvrzuje to právě pokračování snímku Matrix, v herním světě nazvané Enter the Matrix.

Dnes se však nebudeme pouštět do hlubší debaty o smyslu tohoto novodobého fenoménu. Řeč jako vždy přijde na výhled do budoucna - a právě ten dokazuje, že pokračování filmu Matrix bude kasovním trhákem. Přestože konkrétní čísla o sledovanosti filmu nebudou ihned k dispozic, leccos již naznačilo prohlášení společnosti Atari, světového vydavatele herního zpracování - podle údajů této firmy žádají světoví prodejci o více než 4 milióny kopií hry, což je jistě úctyhodné číslo. Bude zajímavé sledovat, jak se Atari podaří pokrýt poptávku.

Už dnes se tak vedou mnohé debaty (i na odborné úrovni), zamýšlející se nad možným prodejním úspěchem filmu i hry jako takové - dokáže snímek vydělat za týden víc, než kasovní trháky v čele s populárním Spider-Manem? A co hra - trumfne svou prodejností gigantickou strategii Warcraft 3 či populární sérii The Sims? Podle mnohých a prý i realistických odhadů ano. Napoví až 15. květen, den světové premiéry filmu i hry jako takové. Snad vám bude i tento příspěvek malou připomínkou této skutečnosti - a pokud se tato informace k vám ještě nedonesla, vězte, že premiéra filmového zpracování druhého dílu nás v ČR čeká již 21. května!

Zdroj: ie Magazine

Infogrames změnili jméno na Atari!

Společnost Infogrames, jedna z nejvýznačnějších herních vydavatelských firem dneška, která se v očích českých hráčů zaskvěla zejména tituly Operace Flashpoint či Colin McRae Rally, se v minulých týdnech rozhodla k pozoruhodné změně. Známou, reprezentativní značku Infogrames tak nahradilo nové jméno i logo společnosti. Přichystejte se na drobný návrat do minulosti.

Infogrames se totiž rozhodli nahradit své jméno značkou, obestřenou zárukou úspěchu a leskem počátků herního průmyslu - Atari! Jak si někteří z vás jistě vzpomenou (a budou mezi nimi samozřejmě i živí pamětníci), tato značka vznikla na počátku sedmdesátých let minulého století a proslavili ji mnohé zajímavé tituly, mezi jinými arkáda Pong. Společnost Infogrames se tak rozhodla investovat do značky, která stále zůstává v myslích hráčů - a krok je to nepochybně velmi moudrý.

Na oznámení skutečnosti, že dojde k trvalé změně názvu firmy, reagoval trh vzestupem akcí společnosti! Co více, od přijetí značky Atari si firma slibuje zviditelnění svých produktů v očích nezasvěcených hráčů. Plány jsou to vesměs velmi odvážné, stavějí však na reálných základech. Bude bezpochyby zajímavé sledovat, nakolik se Infogrames podaří značku Atari dále zviditelnit v očích obyčejných hráčů.

Zdroj: ie Magazine

Knižní vydavatel Marvel těží z herních licencí!

Komiksové postavičky všemožných i nemožných hrdinů jsou nejen skvělým námětem pro knižní, ale také filmové zpracování. Pozapomenout však nemůžeme také na hry, další druh zábavy, jehož význam rok od roku vzrůstá. Není tedy divu, že za úspěchem známé knižní vydavatelské společnosti Marvel Entertainment stojí právě hry.

Firma v minulých dnech ohlásila výsledky svého hospodaření, které ji opět vyšvihly zpět do černých čísel - nově tak generuje profit 41,1 miliónů dolarů, což je nemalý vzestup v porovnání s předchozí ztrátou takřka osmi miliónů. Podle informací odborných analytiků nese podstatný díl zásluh za tuto situaci také herní zpracování populárních postav Spider-Man, the X-Men či The Fantastic Four.

Marvel Entertainment navíc očekávají i v dalším čtvrtletí úspěch na frontě herní zábavy - to vše díky titulu X-Men 2: Wolverine`s Revenge, jehož recenzi jsme vám na Doupěti nedávno nabídli. Knižní vydavatel tak stojí na úspěchu filmu a her - trochu netradiční a nezvyklá situace, zdá se...

Zdroj: GamesIndustry.biz

Objem "herní" reklamy zaznamenal nevídaný vzestup

Reklama je nejen nevídaným společníkem večerních televizních pořadů či otravným prostředkem, díky němuž se vás nemalé množství firem snaží přesvědčit o jedinečnosti svého produktu a služeb. Byť k nám tento fenomén dorazil jen v omezené míře, ve světě objem herní reklamy rapidně roste. Nevěříte? Poslední výsledky to do puntíku potvrzují.

Agentura Beyen dala v minulých dnech k dispozici konkrétní výsledky týkající se objemu herní reklamy pro období prvního čtvrtletí roku 2003 - podle dostupných údajů tak byl výsledný objem o takřka 50% vyšší než loni, tedy alespoň v oblasti herních konzolí. Oblast herního softwaru (tedy her) pak zaznamenala vzestup o 38%.

Hlavní podíl zásluh na této skutečnosti má zejména trojice nejvýznamnějších firem dneška a vzájemných konkurentů v boji o nejúspěšnější herní konzoli. Skutečně tedy mluvím o společnostech Microsoft, Sony a Nintendo. 

Zdroj: GamesIndustry.biz

E3 startuje!

Počínaje dnešním dnem bude v americkém Los Angeles zahájen další ročník herní výstavy Electronic Entertainment Expo, známé zejména pod zkráceným a výstižným názvem E3. Tento rok bude skutečně velmi bohatý na zajímavé tituly, jejichž konkrétní vyjmenování by vydalo na nemálo stran textu. Chcete-li se o celé akci dozvědět bližší podrobnosti (včetně seznamu zde prezentovaných her), neváhejte a přečtěte si náš nedávný článek, z nějž pochází také následující výňatek:

"Korunní princ přichází! 
Je tomu teprve nedávno, co na světlo světa vyplynuly první konkrétnější detaily o druhém dílu série Half-Life, nástupci jedné z nejkvalitnějších first-person stříleček všech dob. Dvojka má opět námětově čerpat z útoku mimozemské civilizace a jako vždy se v její hlavní roli znovu setkáme s Gordonem Freemanem - to je jen letmý výčet základních informací, které přinesli papírové magazíny z několika částí světa, více se o nich dozvíte v naší novince, nadílka 22 obrázků je pak k dispozici zde. Právě na E3 by měla proběhnout vůbec první oficiální prezentace Half-Life 2. Nepochybně se tak dočkáme nových obrázků a dalších podrobností, o kterých vás pochopitelně budeme informovat!"

Zdroj: Vlastní zpráva

Žebříček nejprodávanějších her ve Velké Británii (týden 27. dubna - 3. května 2003)

Další týden, další žebříček - nic víc, nic míň.

PC - žebříček
Na čele žebříčku se neudály prakticky žádné změny - toto pozitivní zjištění jistě potěší nejen tvůrce hry Championship Manager 4, která se tak již šestý týden drží na prvním místě, ale zejména český vývojářský tým Pterodon, jehož střílečka Vietcong již třetí týden v řadě okupuje slušivou druhou pozici.

AP MP Název hry PT
1. - 1. Championship Manager 4 6
2. - 2. Vietcong 3
3. ë 4. The Sims 31
4. ë 5. Freelancer 4
5. ë 6. Command And Conquer: Generals 12
6. í 3. The Sims: Unleashed 31
7. ë 9. Norton Antivirus 2003 35
8. í 7. Delta Force: Black Hawk Down 6
9. ë 10. Tom Clancy`s Splinter Cell 10
10. í 8. The Sims: On Holiday 57

PlayStation 2 - žebříček
Špionážní akce Tom Clancy`s Splinter Cell se nám i po několika dlouhých týdnech svého prodeje drží na pomyslném trůnu nejprodávanější hry pro konzoli PlayStation 2 na území Velké Británie. Na záda ji však dýchá vytříbený protivník, titul Midnight Club 2, jediná novinka v žebříčku deseti nejúspěšnějších titulů. 

AP MP Název hry PT
1. - 1. Tom Clancy`s Splinter Cell 6
2. N Midnight Club 1
3. ë 4. Grand Theft Auto: Vice City 16
4. ë 5. The Getaway 22
5. í 3. The Sims 14
6. í 2. Primal 4
7. - 7. X-Men 2: Wolverine`s Revenge 3
8. í 6. FIFA 2003 28
9. í 8 Devil May Cry 2 6
10. - 10. Tiger Woods PGA Tour 2003 23

Xbox - žebříček
Jen kosmetické změny provázejí žebříček nejprodávanějších her pro konzoli Xbox - na jeho čelních pozicích se nám tak stále udržují hry Halo: Combat Evolved, Project Gotham Racing a The Sims. První dva jmenované tituly navíc patří mezi vůbec nejstarší počiny pro tuto konzoli a jejich stále přetrvávající úspěch je nevídaným úkazem.

AP MP Název hry PT
1. - 1. Halo: Combat Evolved 60
2. ë 3. Project Gotham Racing 56
3. í 2. The Sims 5
4. - 4. Metal Gear Solid 2 - Substance 9
5. ë 8. FIFA 2003 27
6. í 5. Tom Clancy`s Ghost Recon 22
7. í 6. Tom Clancy`s Splinter Cell 23
8. í 7. Indiana Jones and The Emperor`s Tomb 6
9. - 9. Moto GP 23
10. ë 11 X-Men 2: Wolverine`s Revenge 3

GameCube - žebříček
Pokud se nám osazenstvo desítky nejúspěšnějších her v případě ostatních platforem prakticky nezměnilo, v rámci žebříčku pro konzoli GameCube jsme se dočkali velkých pohybů. Do vybrané herní smetánky nám tak zavítala hned pětice nových titulů - hry The Legend of Zelda: The Wind Waker, SSX: Tricky, WWE Wrestlemania X8, Wreckless: The Yakuza Missions a Smuggler`s Run: Warzones.

AP MP Název hry PT
1. N The Legend of Zelda: The Wind Waker 1
2. í 1. Metroid Prime 7
3. N SSX: Tricky 1
4. í 3. Super Smash Bros: Melee 49
5. í 4. Super Monkey Ball 2 8
6. N WWE Wrestlemania X8 1
7. N Wreckless: The Yakuza Missions 1
8. í 2. The Sims 5
9. N Smuggler`s Run: Warzones 1
10. ë 12. Sonic Mega Collection 9

Vysvětlivky: AP - aktuální pořadí platné pro daný týden, MP - minulé pořadí platné pro předchozí týden, PT - počet týdnů v žebříčku

Zdroj: ELSPA

Žebříček nejprodávanějších her v USA (týden 20. - 26. dubna 2003)

Vývoj prodejnosti her v USA rozhodně není nezajímavý a i to je jeden z důvodů, proč vám opět přinášíme žebříček nejprodávanějších her pro PC v této zámořské velmoci.

AP Název hry
1. Command & Conquer: Generals
2. The Sims Deluxe
3. Delta Force Black Hawk Down
4. The Sims: Unleashed
5. Battlefield 1942
6. Diablo 2
7. Warcraft III: Reign Of Chaos
8. Zoo Tycoon
9. CSI: Crime Scene Investigation
10. Battlefield 1942: Road To Rome

Zdroj: NPD

Určitě si přečtěte

Články odjinud