SCi získalo partnera ve filmovém Warner Bros. Analytici jsou na rozpacích
Již minulý týden jsme vás informovali o spekulacích, podle nichž je na spadnutí spojení anglického SCi se společností NBC Universal, která by vstupem do firmy zajistila potřebný kapitál ve výši zhruba 100 milionů dolarů. Dění ale v posledních dnech nabralo na obrátkách a jak potvrdili zástupci SCi minulý týden, dohoda již byla uzavřena. Tím, kdo s SCi uzavřel strategické partnerství, se ale po dlouhém vyjednávání o výši finanční injekce stali překvapivě Warner Bros Home Entertainment, kteří získají kromě podílu ve firmě také právo distribuovat její tituly v USA, Kanadě a Mexiku. Podle zástupců SCi tímto krokem firma získala dostatek potřebných financí na další rozvoj, což bylo cílem jejího restruktualizačního plánu z letošního února.
"Nic z toho, co se odehrálo, nemá logiku." Tímto způsobem reagoval na oznámení analytik Michael Pachter, podle něhož není toto rozhodnutí "ani zdaleka strategické". Pachter podle vlastních slov nechápe, z jakého důvodu se Warner Bros do strategického partnerství pouští, když mu ani avizovaná distribuce herních titulů SCi nepřinese žádoucí benefit. Přestože výhody partnerství pro Warner Bros jsou přinejmenším sporadické, Pachter gratulovat k tomuto kroku právě anglickému SCi. "(Partnerství) je skvělou zprávou pro SCi, které i nadále zůstává nezávislé alespoň do doby, než se znovu dostane do problémů. Rozhodně jde o důkaz důvěry v nový management."
SCi přesto nemůže být spokojeno s vývojem na burze, kde jeho akcie po oznámení dohody spadly o 17 %. I zde nabízí Pachter vysvětlení. "Nevidím nic, čím by dohoda prospěla právě akcionářům," dodává. Prospět by jim mohl stále plánovaný odprodej společnosti strategickému partnerovi, pro který se nyní SCi nachází v ideální pozici.
Zdroj: GI.biz
Finanční výsledky herních firem: samá pozitiva a žádné obavy
Jen důvody k radosti a nikoliv k obavám. To jsou reakce vrcholných představitelů herních firem na zveřejněné finanční výsledky. Nintendo se velmi rádo pochlubilo 73% nárůstem v prodejích a 47% nárůstem v profitu, který zaznamenalo ve fiskálním roce 2007-08. Celkové prodeje povyskočily na 16,1 miliardy dolarů, když se na nich stále větší měrou podílí ostatní trhy vyjma ten domácí japonský, který se podílel jen na 20 % všech příjmů. Potěšující je celkový odliv herních konzolí: DS se loni prodalo přes 30 milionů kusů, u Wii šlo o 19 milionů. Nintendo přesto ve své finanční zprávě snížilo očekávaný růst v dalším finančním roce na 7,6 %.
Také v Microsoftu mají důvod být pyšní na svou herní divizi. Zatímco sama firma zaznamenala meziroční pokles o 11 % v kolonce příjmů, zejména díky nižšímu zájmu o operační systém Windows, herní divize se může pochlubit nárůstem příjmů o 68 %. Celkové potvrzené prodeje Xboxu 360 ve třetím čtvrtletí fiskálního roku dosáhly 19 milionů, což je 74% nárůst oproti stejnému období předchozího roku.
Ještě větší spokojenost ale vládne ve francouzském Ubisoftu. Ten ve čtvrtém čtvrtletí dosáhl na příjmy 217 milionů, což je o 31 % víc, než firma očekávala ve zprávě vydané na začátku letošního roku. Na pozitivních výsledcích se podílely prodeje Tom Clancy`s Rainbow Six Vegas 2, pokračující úspěch Assassin`s Creed a také dobré působení her zaštítěných brandem Games for Everyone. Ubisoft výbornou pozici mezi vydavateli prezentoval také pohledem na své působení na klíčových trzích: v USA byl třetím nejúspěšnějším nezávislým vydavatelem, stejné místo mu patří také ve Velké Británii. V Evropě v součtu všech monitorovaných zemí mu patří dokonce pozice druhá.
Zdroj: MCVUK, GI.biz, Next-Gen.biz
Milionové Call of Duty zdrojem svárů a problémů?
Že by se uvnitř oceánu spokojených vývojářů, který nepřímo propaguje šéf Activisionu Bobby Kottick (viz jeden z příspěvků v krátkých zprávách), vyskytl problém? Dalo by se o něm hovořit v souvislosti se spekulacemi o osudu značky Call of Duty, které minulý týden proběhly internetovými magazíny. Podle nejmenovaného zástupce studia Underground, který Activision před několika dny oficiálně uzavřel, je jedním z důvodů uzavření studia změny ve vývoji her, spojených s populární značkou. Podle bývalého zaměstnance Underground Development tento tým naposledy pracoval na third-person akci právě ze světa Call of Duty.
V čem se má konkrétně ukrývat malá vzpoura? Podle nepotvrzených informací se tvůrci série Call of Duty ze studia Infinity Ward nehodlají smířit s externím vývojem některých dílů u kolegů z Treyarch, a zatlačili na Activision, který schválil přesun vývoje i dalších aktivit souvisejících s touto značkou pouze pod křídla mateřské společnosti. Těžko však soudit, kde je pravda. Možnost rozporů či zmíněných kroků ze strany Activisionu totiž v zápětí odmítl jeho mluvčí, který zdůraznil, že právě Activision a nikdo jiný rozhodne o budoucím směru série.
Jistý proto zůstává jen úspěch Variety Map Pack pro Call of Duty 4, který si za prvních devět dnů stáhlo ze služby Xbox Live přes milion uživatelů. Balíček map se velmi rychle stal vůbec nejúspěšnějším placeným obsahem na Xbox Live.
Zdroj: GI.biz, Eurogamer
Žádné snížení ceny u Wii, PS3 se prý dočká slim verze
Na stále častější předpovědi, podle nichž Nintendo sníží cenu konzole Wii už v letošním roce, minulý týden reagoval i jeho prezident Satoru Iwata. Podle něj nemá společnost aktuálně v plánu žádné ponížení ceny jak u Wii, tak handheldu DS. "Naše očekávání příjmů pro letošní rok není postaveno na snížení ceny a ani nepředpokládám, že bychom jej potřebovali." Není divu, Wii jde stále na dračku a také DS zažilo loni vůbec nejúspěšnější rok ve své historii. Nintendo spíše přiznává přetrvávající rezervy ve výrobě Wii, které by mělo letos vyřešit a zásobovat trh stále větším množstvím konzolí: nárůst výroby by mohl dosáhnout až 33 %.
Živo je i u japonského konkurenta ze Sony. Analytická skupina Nikko Citigroup zveřejnila předpověď, podle níž PS3 dosáhne profitability již v srpnu letošního roku. Bude to o tři měsíce dříve, než tato skupina původně předpokládala. Podle jiných zdrojů bude zárukou snížení výrobních cen konzole teprve přechod na novou technologii výroby Cell procesoru i grafického jádra. Tento fakt vyvolal spekulace o slim verzi konzole, čímž by Sony navázalo na její úspěch u předchůdce PS2.
Jak Nintendo, tak také Sony ale shodně s obavami sledují vývoj japonského exportu do USA, který zažívá nejhorší období v historii zejména díky recesi amerického trhu. Negativně ovlivnit největší exportní firmy Japonska může také vývoj japonské měny.
Zdroj: GI.biz, Next-Gen.biz
Krátké zprávy:
- EA vysává ze studií duši. Takový je názor Bobbyho Kotticka na politiku největšího současného vydavatele při akvizici nových studií. Activision podle něj při výběru nových partnerů nehodnotí pouze kvality a produkci jednotlivých týmů, ale zohledňuje také firemní kulturu či jiné sekundární aspekty. Nám to ale spíše zní jako další pokus EA kritizovat, což je v poslední době stále častější náplní Kottickovy práce.
- Activision má jasno, kterým směrem se s ceněnou sérií Guitar Hero vydá. Kromě dalších nástrojů či možnosti vlastního zpěvu se dočkáme především lokálních interpretů a dalšího obsahu, jenž bude šitý na míru konkrétním trhům. Jen kdyby to platilo i pro malou a nezajímavou Českou republiku...
- Realtime Worlds získali zpět právo na celosvětové vydání připravovaného mixu multiplayerové a online hry APB. Tento krok souvisí se snahou firmy o získání nezávislosti i kompletní kontroly nad projektem, který slibuje netradiční pohled na herní svět obývaný hráči. Realtime Worlds nedávno oznámili, že se jim podařilo zajistit příjemnou finanční injekci ve výši 50 milionů dolarů.
- Sony chce konkurovat Xbox Live Video Marketplace pro Xbox 360. Podle zdroje z deníku LA Times nabídne již letos v létě vlastní systém pro stahování filmů, který bude vlastníkům PS3 k dispozici prostřednictvím online služby PlayStation Network.
- Microsoft je inovativnější než Sony nebo Nintendo. Alespoň podle výsledků prestižního týdeníku BusinessWeek, podle nějž patří tento titul (už po několikáté) značce Apple. Pro Microsoft znamená dosažení pátého místa zachování pozice z loňského roku, Sony na 7. příčce si o jednu polepšilo a Nintendo vyskočilo z 39. na 9. místo. Je to vůbec poprvé, co se všichni tři konzoloví výrobci potkávají v první desítce.
- Nintendo slaví kromě příznivých finančních výsledků i dosažení významných hranic prodejnosti. Zatímco Wii překročilo metu 25 milionů prodaných kusů, handheld DS pokořil hranici 70 milionů kusů. Mimo to se může pochlubit také celkem 57 herními tituly, jejichž prodej dosáhnul minimálně 1 milion kusů.
- Retro Studios stojící v pozadí herní série Metroid Prime, vlastněné od roku 2001 Nintendem, přišlo o své tři klíčové postavy: design director Mark Pacinin, art director Todd Keller i inženýr Jack Matthews opustili studio v minulých dnech. Retro Studios aktuálně pracují na nové herní sérii, jež by měla být určena pro konzoli Wii.
- Čína se může pochlubit největší internetovou populací na světě. Zatímco na konci minulého roku bylo v této zemi k internetu připojeno odhadem 210 milionů lidí, což je o zhruba 5 milionů méně než v USA, na konci února toto číslo podle agentury Reuters narostlo až ke 221 milionům.
Vývoj akcií herních firem
Pod vývojem akcií ve dnech 21. až 25. dubna se podepsaly především výsledky hospodaření jednotlivých herních firem. Úspěšné Nintendo zaznamenalo významný růst o téměř 10 %, úspěšný byl také Ubisoft s nárůstem 4,63 %. Přestože herní divize Microsoftu oznámila zvýšení příjmů o 68 %, akcie firmy poklesly v důsledku nižších než očekávaných prodejů operačních systémů Windows.
Nintendo |
528.23 - 577 |
+9.23% |
Sony |
43.58 - 45.63 |
+4.7% |
Ubisoft |
60.24 - 63.03 |
+4.63% |
Take-Two |
25.98 - 26.20 |
+0.85% |
Namco Bandai |
13.60 - 13.60 |
0.0% |
Activision |
27.49 - 27.34 |
-0.55% |
Microsoft |
30.00 - 29.83 |
-0.57% |
EA |
52.01 - 51.53 |
-0.92% |
THQ |
21.36 - 21.15 |
-0.98% |
Sega |
12.43 - 12.09 |
-2.74% |
Konami |
38.86 - 37.62 |
-3.19% |
Infogrames |
12.10 - 11.49 |
-5.04% |
Midway |
2.71 - 2.26 |
-16.61% |
SCi |
62.25 - 47 |
-24.5% |
Nejprodávanější hry
Japonsko
1. Mario Kart Wii (Wii)
2. Monster Hunter Portable 2nd G (PSP)
3. We`re Fossil Diggers (DS)
4. Wii Fit (Wii)
5. Musou Orochi: The Evil King Returns (PS2)
6. Pokemon Ranger: Batonnage (DS)
7. Beautiful Letter Training (DS)
8. Deca Sports (Wii)
9. Super Smash Bros Brawl (Wii)
10. Wii Sports (Wii)
Velká Británie
1. Mario Kart Wii
2. Mario & Sonic at the Olympic Games
3. Gran Turismo 5: Prologue
4. Pro Evolution Soccer 2008
5. Sega Superstars Tennis
6. Tom Clancy`s Rainbow Six: Vegas 2
7. Call of Duty 4: Modern Warfare
8. UEFA Euro 2008 Austria-Switzerland
9. Dr. Kawashima`s Brain Training
10. Guitar Hero III: Legends of Rock
USA
1. Wii Fit (Wii)
2. Mario Kart w/ Wii Wheel (Wii)
3. Grand Theft Auto IV (Xbox 360)
4. Grand Theft Auto IV (PS3)
5. Call of Duty 4: Modern Warfare (Xbox 360)
6. Eye of Judgment (PS3)
7. Gran Turismo 5 Prologue (PS3)
8. Super Smash Bros. Brawl (Wii)
9. Age of Conan: Hyborian Adventures Collector’s Edition (PC)
10. Guitar Hero III Bundle (Wii)