Máte pocit, že her pro dospělé přibývá? Možná se mýlíte * TakeTwo předmětem zájmu mediálního kolosu Viacom? * Ubisoft: Úkolem technologie je sloužit talentu * Výrobní cena PS3 významně poklesne * Activision: Wii bude dominovat roku 2008 * Steam má již 15 miliónů registrovaných uživatelů
Her pouze pro dospělé stále ubývá, tvrdí nejnovější statistika
Myslíte si, že her pro starší 18 let přibývá, jak nám tvrdí mnozí odborníci, zabývající se škodlivostí obsahu dnešních titulů? O opaku vás přesvědčí Patricia Vance, prezidentka Entertainment Software Rating Borad (ESRB). Rukama agentury, která je zodpovědná za systém ratingů v Severní Americe, loni prošlo rekordních 1 563 titulů, což je meziroční nárůst o 22 %. 94 % z těchto her přitom byly shledány jako vhodné pro děti mladší 13 let. "Přestože hry s ratingem Mature přitahují největší zájem médií, kategorie E (pro každého staršího 6 let) je i nadále dominantní. Tato kategorie zaznamenala největší meziroční nárůst, když zabírá zhruba 60 % vydaných her. Kategorie Mature potom reprezentuje 6 % celkových ratingů, což je další pokles oproti 8 % z roku 2006 a 12 % z roku 2005," dodává.
Zdroj: Next-Gen.biz
TakeTwo předmětem zájmu mediálního kolosu Viacom?
Koncentrace spekulací o osudu významných herních firemních subjektů se nijak nezměnila ani s příchodem nového roku: a tentokrát má být v popředí zájmu anglický vydavatel TakeTwo, do jehož portfolia patří např. značka GTA. Anglický businness týdeník MCV získal informace, podle nichž se o firmu zajímá mediální konglomerát Viacom, mezi jinými sdružující silné značky jako MTV, Nickelodeon, Paramount Pictures nebo Dreamworks Studios. Podle dostupnýc údajů měl nabídnout částku 23 dolarů za akcii, čímž by celou firmu ocenil částkou 1,5 miliardy amerických dolarů, což je asi o 30 % víc, než na kolik je odhadována současná tržní cena TakeTwo.
Analytici nicméně nepovažují tuto dohodu za reálnou: podle Michaela Pachtera "nemají společnosti působící na mediálním trhu chuť začínat nový, herní byznys". Nic však nemusí být jisté: vždy zakladatel a předseda představenstva Viacom, Summer Redstone, drží většinu akcii vydavatelského domu Midway.
Zdroj: GI.biz, Next-Gen.biz
Ubisoft: Úkolem technologie je sloužit talentu
Konference D.I.C.E. Summit 2008 přinesla hned ve svých počátcích zajímavou diskusi mezi třemi subjekty: studii Insomniac na straně jedné, Epic Games na straně druhé a Ubisoftem přímo uprostřed mezi znesvářenými firmami. Důvod sporu? Význam technologie v současných hrách a nejlepší cesta, jíž se při jejím využití vydat. Zatímco příklad Epicu dokazuje, že licencování enginu pro vlastní potřeby může být finančně (i jinak) výhodné, Insomniac se profilovali jako zastánci vlastního vývoje. Méně konfliktní názor na celou věc prezentoval Ubisoft, jeden z největších vydavatelů dneška.
Yanis Mallat, CEO Ubisoft Montreal, uvedl vše na pravou míru: "V Ubisoftu je váš mandát i úkol velmi jasný: vytvářet ty nejlepší hry v celém průmyslu. Ten úkol nezahrnuje povinnost vytvářet tu nejlepší technologii," dodává. "Technologie sama o sobě hry neprodává. Nemám tím na mysli nic proti inženýrům a dalším tvůrcům enginů.“ Mallat zdůraznil úlohu emocí a inovací, když dodává, že právě jejich absence je důvodem nedostatku velkých komerčních úspěchů mezi hrami minulých her. Důvod? Hráči nekupují hry kvůli technologii. "Úkolem technologie je sloužit talentu a kreativitě."
Zdroj: GI.biz
Výrobní cena PS3 významně poklesne
Sony má důvod být ke spokojenosti: IBM představilo na International Solid State Circuits Conference novou verzi procesoru Cell, který je vyráběn 45nm technologií. 45nm Cell procesor bude vyžadovat o zhruba 40 % menší energii, což sníží výrobní náklady PS3 zejména díky menším nárokům na celkové chlazení. Podle dostupných zpráv se nebude nová verze procesoru v dalších vlastnostech nijak lišit od svých starších bratříčků vyráběných 65nm a 90nm technologií. Přestože změna výrobního procesu umožní Sony snížit cenu konzole PS3 již v nejbližších měsících, analytici upozorňují, že se úpravy cen nedočkáme v nejbližší době: japonskému výrobci pomohou nižší výrobní náklady vylepšit marži a tím i své hospodářské výsledky.
Zdroj: Next-Gen.biz
Activision: Wii bude dominovat roku 2008
Electronic Arts se v minulých dnech nechalo slyšet, že i letos věří v dominanci Wii a posilující pozici PS3, která by mohla překonat Xbox 360. Se svou troškou do mlýna přispěl i konkurenční Activision, který očekává, že na trzích v Severní Americe bude v tomto roce prodáno kolem šesti milionů kusů konzole Wii. Microsoftu se podaří udat mezi 4-5 miliony kusů Xboxu 360, o konkurenční PS3 projeví zájem mezi 3-4 milióny hráči. Na poli handheldů Activision odhaduje, že bude v USA prodáno dohromady okolo 10 milionů kusů Nintendo DS a Sony PSP.
Zdroj: Next-Gen.biz
Krátké zprávy:
- NPD rozšíří svou nabídku služeb: kromě statistik prodejů her v kamenných obchodech napříč USA začne od příštích měsíců poprvé sledovat také situaci na poli předplatného online her a dalších titulů. NPD tak reaguje na výtky, podle nichž její sledování vývoje na trhu PC her nejde s dobou: a zatímco statistiky ukazují klesající odbyt PC her v kamenných obchodech, celkově má průmysl růst právě díky předplatnému a dalším alternativním příjmům.
- Třebaže někteří z odborníků pochybovali, že by Activision i Blizzard mohli v rámci spojených sil zopakovat skvělý výsledek z roku 2007, Brent Thill z agentury Citigroup je jiného názoru a nově vzniklému subjektu předpovídá zisk až 1,4 miliardy amerických dolarů ve fiskálním roce 2009.
- Čeká herní průmysl další rok růstu? Nikoliv v lednu. Jak předpovídají světoví analytici, leden 2008 zaznamená pokles v příjmech o zhruba 20 miliónům oproti stejnému období loňského roku. O žádný "průšvih" se však nejedná: podobný vývoj byl očekáván.
- Že bude digitální distribuce her neúspěšná? Kromě podpory vydavatelů hovoří ve prospěch kdysi kritizovaného Steamu od Valve také počet registrovaných uživatelů, který podle posledního vyjádření společnosti překročil číslo 15 milionů. Steam přitom zaznamenal 158% nárůst v prodejích v loňské vánoční sezóně a letos hodlá v růstu dále pokračovat.
Nejprodávanější hry
Japonsko
1. Super Smash Bros Brawl (Wii)
2. Devil May Cry 4 (PS3)
3. Tales of Destiny: Director`s Cut (PS2)
4. Haruhi Suzumiya`s Wonderment (PS2)
5. Wii Fit (Wii)
6. Disgaea 3 (PS3)
7. Devil May Cry 4 (X360)
8. Mario & Sonic at the Olympics (DS)
9. Assassin`s Creed (PS3)
10. World Soccer Winning Eleven: Ubiquitous Evolution 2008 (PSP)
Německo
1. More Brain Training (DS)
2. Wii Play (Wii)
3. Pokemon Diamond (DS)
4. Crysis (PC)
5. Super Mario Galaxy (Wii)
6. Call of Duty 4: Modern Warfare (PC)
7. Burnout Paradise (PS3)
8. Eye Training (DS)
9. New Super Mario Bros (DS)
10. World of Warcraft (PC)
Španělsko
1. Wii Play (Wii)
2. Burnout Paradise (PS3)
3. More Brain Training (DS)
4. Big Brain Academy (Wii)
5. Brain Training (DS)
6. Link`s Crossbow Training (Wii)
7. Mario Party 8 (Wii)
8. Pro Evolution Soccer 2008 (PS3) 9. WWE Smackdown! vs Raw 2008 (PSP)
10. Assassin`s Creed (PS3)
Švédsko
1. Guitar Hero III: Legends of Rock (PS2)
2. World of Warcraft (PC)
3. Guitar Hero III: Legends of Rock (X360)
4. Burnout Paradise (PS3)
5. Counter-Strike 1: Anthology (PC)
6. World of Warcraft: The Burning Crusade (PC)
7. Call of Duty 4: Modern Warfare (PC)
8. Burnout Paradise (X360)
9. Singstar Sweden hits Schlager (PS2)
10. Guitar Hero III: Legends of Rock (Wii)