Byznys hrátky: průmysl tratí na ignorování žen

Byznys hrátky: průmysl tratí na ignorování žen

Herní průmysl tratí na ignorování žen – proč tomu tak je a jaké jsou šance napravit tuto situaci? * Další rána pro Xbox – neúspěch v Koreji… je tato skutečnost dána neschopností Microsoftu nebo shodou náhod? * Budoucnost herního průmyslu - růst, úspěchy a pro změnu opět růst * Boj japonských lvů - Square poráží Konami.

Herní průmysl tratí na ignorování žen

Je to tak a je to nepochybné - takové jsou mimo jiné závěry konference Game Developers Conference, známého srazu všech významných vývojářských týmů a osobností herní scény. Ženy jsou hrami jako takovými přehlíženy, ženské pohlaví je v mnoha titulech prezentováno neadekvátním způsobem. Čím vším dalším je způsoben fakt, že herní společnosti každý rok přichází o velké množství financí právě kvůli ženám.

Ženy jako takové se podílí na celosvětových "útratách" takřka 80% a již z tohoto faktu jasně vyplývá, jak je ženské pohlaví pro herní průmysl významné. Přestože jsou hry považovány za zábavu určenou nejmladším a také mužům všeho věku, onen fakt, že ženy jsou v domácnosti shromažďovatelkami financí, možná pohled na jejich význam znatelně sníží.

Je tu pochopitelně druhá stránka mince - možný nezájem o hry ze strany žen a dívek. Jak však napovídají mnohé studie, oblíbenost tohoto druhu zábavy je u obou pohlaví takřka stejná. Hlavním rozdílem je tak forma, kterou jsou hry prezentovány a také žánry, které v současnosti hrají prim. Která z žen totiž touží po kvalitní akční střílečce či možnosti vydat se na bojiště druhé světové války či mnoha z jiných konfliktů. Odpověď jistě zná každý z vás.

Nepochybným faktem nezájmu o hry ze strany opačného pohlaví je také převaha mužů vývojářů a prezentací ženských charakterů ve hrách - časy se však mění a tak i v této oblasti dochází k postupné nápravě. Primárním problémem jsou však samozřejmě samotné hry. Jak ukázala historie, ženy touží po mírumilovných a realistických hrách typu The Sims či The Partners. Jsou však herní vývojáři do budoucna připraveni zvýšit počet podobných titulů?

Jaká je tedy současná pozice žen v souvislosti s nabídkou her? Jsou spíše ignorovány nebo i pro ně se v nabídce titulů najdou zajímavé počiny? Nebojte se vyjádřit svůj názor v diskusi.

Zdroj: IE Magazine

Budoucnost herního průmyslu - růst, úspěchy a pro změnu opět růst

Agentura ELSPA, známá svými žebříčky prodejnosti, které vám každý týden v našem pravidelném článku přinášíme, zveřejnila před několika týdny zajímavou studii budoucího vývoje herního průmyslu. Čeká nás období růstu, prosperity či zareaguje i herní trh negativně na možnou ekonomickou recesi? Výhledy jsou naštěstí více než optimistické...

Podle aktuálních informací je současný růst prodejnosti nejrychlejší za dobu existence průmyslu, velkou zásluhu na tom pochopitelně mají zejména konzolové systémy. Platformy  Sony PlayStation 2, Nintendo GameCube a Microsoft Xbox tak dohromady prodali o více než 30% více než předchozí generace herních konzolí ve srovnatelné době.

K dispozici máme konkrétní výsledky právě z Anglie, na kterou se agentura ELSPA zaměřuje, a údaje třetího největšího herního trhu jsou bezpochyby zajímavé z pohledu celosvětové produkce. Z nich vyplývá zajímavý údaj, že přestože oblasti televizního a jiných zábavných průmyslů zažívají taktéž období růstu, výsledky herního průmyslu jsou ještě o kategorii lepší a jasně tak odrážejí zvyšující se popularitu tohoto "sportu" ve Velké Británii.

Odhady platné pro celý svět počítají s obratem přes 18,5 miliardy amerických dolarů pro období letošního roku, což je v porovnání s loňskými výsledky nárůst o zhruba 1,6 miliardy. Nepochybně zajímavý je také fakt, podle kterého se od roku 1995 tato částka zhruba ztrojnásobila a podle předpokladů by se podobně razantní růst nemusel zpomalit ani do budoucna. Co se týče konkrétní prodejnosti konzolí pro letošní rok, dohromady by mělo být po celém světě rozebráno přes 32 miliónů kusů PS2, Xbox či GameCube. V oblasti softwaru (her) je počítáno z nárůstem o 40 na 548 miliónů kopií.

Zdroj: ELSPA

Další rána pro Xbox - neúspěch v Koreji!

Přestože Jižní Korea zůstává pro většinu obyvatel našeho malého státečku ve středu Evropy zemí spíše neznámou, se značně pokulhávající demokracií, opak je v současnosti pravdou. Co více, Korea je jednou z kolébek hraní jako takového, online titulů nevyjímaje. Proto byl s velkým otazníkem pozorován vstup konzole Xbox (jinak v oblasti Asie neúspěšné) na tento trh. A jak vidno, trn z paty Microsoftu vytrhnut nebyl.

Softwarový gigant totiž v minulých dnech odhalil konkrétní číslo prodejnosti své platformy v této zemi - 20 000 prodaných kusů konzole od počátku prosince je pro Microsoft velkým neúspěchem vzhledem k ambicím, se kterými na tento trh tato firma vstupovala. Podle odborníků stojí za tímto až katastrofálním výsledkem hned dvojice pochybení ze strany výrobce. O jaká konkrétně jde?

Korejští malo i velkoobchodníci si v průběhu minulých týdnů stěžovali zejména na malou softwarovou podporu konzole Xbox a mimo jiné na fakt, že v této oblasti nepanuje ze strany Microsoftu jakákoliv snaha o dohodu, eventuelně nápravu. Jak vidno, softwarový gigant se stále nepoučil z mnoha chyb minulosti a tropí je dál.

Další analytici upozorňují na absenci podpory online hraní, tedy služby Xbox Live, v končinách Jižní Koreje. Podle mnohých průzkumů jsou totiž masivně multiplayerové tituly a hra více hráčů jako taková v této zemi velmi oblíbené a stále si získávají více a více příznivců.

Zdroj: GamesIndustry.biz

Boj japonských lvů - Square poráží Konami

Japonský trh je podle mnoha odborníků nesmírně významný z pohledu herních konzolí a neméně zajímavý je také z pohledu význačných vývojářských studií. Mezi ty nejznámější patří také firmy Square a Konami, jinak konkurenční společnosti, které nedávno zveřejnily informace o svém hospodaření. Zatímco jeden zažívá období úspěchů, druhý se potýká s problémy. A kdo je vítězem malého minisouboje?

Překvapivě firma Square. Ta v současnosti bezpochyby maximálně těží z obrovského úspěchu masivně multiplayerového titulu Final Fantasy X-2, který je v současnosti k dispozici pouze v Japonsku. Zatímco podle předpokladů měla firma generovat zisk ve výši 4,8 miliard yenů (37,5 mil. Euro), současný odhad hovoří o 11,5 miliard. Dohady, podle kterých se po loňském neúspěšném roku firma dohodne na sloučení s úspěšným japonským vývojářským studiem Enix, tak zůstávají spíše nepravděpodobnou variantou budoucnosti Square.

Informace o aktuální situaci firmy Konami již naopak nejsou příliš pozitivního rázu. Firma musela znatelně snížit předpokládané výsledky hospodaření, zejména v souvislosti s neúspěchem jejich mimoherních aktivit. Společnost, která disponuje skvělou základnou nejen v Japonsku, ale také dalších regionech světa, tak zřejmě postihne ztráta více než 27 miliard jenů, v přepočtu tedy zhruba 211 miliónů dolarů! To je v porovnání s původními odhady a předpoklady znatelný propad a bude zajímavé sledovat, kdy se Konami dostanou zpět do černých čísel. Je však nepravděpodobné, že by v současné situaci mohl neúspěšný rok firmu nějak poznamenat. I když, jak praví jedno chytré přísloví, nikdy neříkej nikdy.

Zdroj: GamesIndustry.biz

Krátce:

  • Evropská společnosti Koch Media se v minulých dnech stala vydavatelem několika nových i postarších titulů rakouské společnosti JoWooD Productions. Dle dohody tak firma vydá a bude distribuovat připravované tituly Aquanox 2: Revelation, Cold Zero: The Last Stand, Industry Giant 2 Gold a Wild Life Park, krom nich se však dále postará také o propagaci postarších a již se prodávajících počinů Hotel Giant a Industry Giant 2.

Žebříček nejprodávanějších her ve Velké Británii (týden 16. - 22. března 2003)

Další týden, další žebříček - nic víc, nic míň.

PC - žebříček
Společnost Ubi Soft zažívá v posledních týdnech opravdové hody, na svědomí to má hned několik titulů, které se již objevily či teprve objeví v žebříčcích prodávaných titulů. Na druhém a třetím místě desítky nejlepší her pro PC se nám tak sešly tituly Raven Shield a Splinter Cell, které z šesté pozice doplňuje letecký simulátor IL2 Sturmovik: The Forgotten Battles. Zahájen byl mimo jiné také prodej arkády Rayman 3, která se nám v žebříčku objeví co nevidět.

AP MP Název hry PT
1. - 1. Command And Conquer: Generals 6
2. N Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield 1
3. í 2. Tom Clancy`s Splinter Cell 4
4. í 3. The Sims 25
5. N Il2 Sturmovik: The Forgotten Battles 1
6. í 4. The Sims: Unleashed 25
7. í 6. Norton Antivirus 2003 29
8. í 5. Sim City 4 10
9. - 9. Microsoft Office Xp Student Edition 70
10. í 7. Norton Internet Security 2003 26

PlayStation 2 - žebříček
Žádná novinka nám tentokráte do společnosti deseti nejúspěšnějších titulů pro PS2 nenahlídla, přesto se na čele děly zajímavé věci - z prvního místa na třetí se tak propadl počin Tenchu: Wrath of Heaven, jehož na první pozici nahradila akční hra The Getaway.

AP MP Název hry PT
1. ë 2. The Getaway 16
2. ë 3. Grand Theft Auto: Vice City 20
3. í 1. Tenchu: Wrath of Heaven 3
4. - 4. The Sims 8
5. ë 8. Rayman 3 2
6. í 5. Mortal Kombat: Deadly Alliance 6
7. í 6. FIFA 2003 22
8. í 7. Kingdom Hearts 19
9. - 9. Ratchet And Clank 20
10. - 10. Tiger Woods PGA Tour 2003 17

Xbox - žebříček
Boj mladých a nadějných proti starým matadorům - tak vypadá dění v žebříčku nejprodávanějších titulů konzole Xbox. Zatímco první dvě místa nám obsadily debutující hry Shenmue 2 a Panzer Dragoon Orta, doplněné několika taktéž nedávno zveřejněnými počiny, druhou polovinu žebříčku bez výjimek obsadily hry staré několik týdnů potažmo měsíců.

AP MP Název hry PT
1. N Shenmue 2 1
2. N Panzer Dragoon Orta 1
3. í 2. Lord of The Rings - The Two Towers 2
4. í 1. Metal Gear Solid 2 - Substance 3
5. í 3. The House of The Dead 3 2
6. ë 7. Tom Clancy`s Ghost Recon 16
7. í 6. Halo: Combat Evolved 54
8. í 5. Tom Clancy`s Splinter Cell 17
9. í 4. Project Gotham Racing 50
10. í 9. Oddworld: Munch`s Oddysee 40

GameCube - žebříček
Svou premiéru si v týdnu mezi 16. - 22. březnem odbyl očekávaný titul Metroid Prime a debut to byl velmi povedený - hra se nám tak propracovala na čelo žebříčku nejprodávanějších titulů pro konzoli GameCube společnosti Nintendo.

AP MP Název hry PT
1. N Metroid Prime 1
2. í 1. Super Monkey Ball 2 2
3. ë 4. Super Mario Sunshine 25
4. í 3. Sonic Mega Collection 3
5. ë 8. Luigi`s Mansion 40
6. í 2. Resident Evil Zero 3
7. í 5. Lord of The Rings - The Two Towers 2
8. ë 10. Pikmin 27
9. í 7. Eternal Darkness: Sanity`s Requiem 21
10. í 6. Phantasy Star Online: Ep 1 and 2 3

Vysvětlivky: AP - aktuální pořadí platné pro daný týden, MP - minulé pořadí platné pro předchozí týden, PT - počet týdnů v žebříčku

Zdroj: ELSPA

Žebříček nejprodávanějších her v USA (týden 9. - 15. března 2003)

Vývoj prodejnosti her v USA rozhodně není nezajímavý a i to je jeden z důvodů, proč vám opět přinášíme žebříček nejprodávanějších her pro PC v této zámořské velmoci.

AP Název hry
1. Command & Conquer: Generals
2. The Sims Deluxe
3. Tom Clancy`s Splinter Cell
4. Battlefield 1942
5. Sim City 4
6. The Sims: Unleashed
7. Zoo Tycoon
8. Freelancer
9. Battlefield 1942: Road To Rome
10. Master of Orion 3

Zdroj: NPD

Určitě si přečtěte

Články odjinud