GTA IV trhá rekordy, z platforem vítězí Xbox 360
Zatímco minulý týden jsme spekulovali, respektive vycházeli z předběžných odhadů, dnes se již můžeme podívat na konkrétní prodejní výsledky GTA IV. Příjmy z prodeje hry za první týden přesáhly hranici 500 milionů dolarů, potvrdilo Take-Two v tiskové zprávě. Podle firmy bylo celkem prodáno přes 6 milionů kusů hry, z nichž více než 900 tisíc zmizelo z pultů prodejen ve Velké Británii za 5 dnů od uvedení na trh. V první den byly konkrétně prodány 3 miliony kusů hry a příjmy jsou odhadovány na 310 milionů dolarů. Zajímavé je porovnání úspěšnosti platforem, když v USA si 60 % nakupujících pořídilo Xbox 360 verzi hry. Podobný poměr Xbox 360 a PS3 verzí panuje také na zbylých významných trzích. PS3 se může těšit alespoň z většího nárustu zájmu o nákup konzole, když v Evropě i v USA konkurenta od Microsoftu nadále poráží.
Zdroj: Take-Two, GI.biz, Next-Gen.biz
EA: Šance na dohodu s TakeTwo jsou padesát na padesát
S blížícím se 16. květnem, kdy definitivně vyprší nabídka na převzetí TakeTwo ze strany EA v hodnotě 2 miliary dolarů, se začínají znovu objevovat spekulace a dohady, jak asi celé jednání skončí. Zajímavé poznatky vyplynuly z rozhovoru Jeffa Browna, víceprezidenta pro korporátní komunikaci v Electronic Arts, pro GI.biz. Podle Browna není EA "zoufalé" a "hodiny jeho nabídky pomalu odbíjí". Ohradil se také proti přehnaným očekávání předsedy představenstva TakeTwo Strausse Zelnicka, který s masivním úspěchem TakeTwo očekává i zvýšení hodnoty firmy a eventuelně nabídky ze strany EA.
"Byla to jen mystifikace předpokládat, že čas něco změní. Všichni jsme věděli, že GTA bude fantastické, že se bude prodávat šílenou rychlostí. Takže předpokládat, že někoho překvapí úspěch hry, komerční nebo u kritiků, je jednoduše nesmysl," vysvětluje. Brown také odmítl námitky, podle nichž EA podhodnotila firmu, jejíž GTA IV trhá rekordy, konstatováním, že "čím déle dohoda a jednání kolem ní trvají, tím menší hodnotu má TakeTwo pro EA".
"EA není zoufalé. Částí našich plánů pro tuto dvoumiliardovou investici je přesvědčení, že jí můžeme dosáhnout dostatečně brzo na to, abychom o vánoční sezóně distribuovali nové hry od TakeTwo. Protože díky našim kapacitám i kontaktům po celém světě dokážeme bezpochyby prodat více her, než kolik zvládne TakeTwo samo o sobě." Na otázku, zda očekává pozitivní výsledek jednání, Brown odvětili: "Myslím, že v současné době jsou naše šance v nejlepším padesát na padesát." Odmítl také porovnání Microsoftu a Yahoo!. "Zde panuje velký rozdíl. Zatímco dobrý vyhledávač je strategickou prioritou pro Microsoft, TakeTwo není strategickou prioritou pro EA."
Zdroj: GI.biz
Rekordní Activision s příjmy téměř 3 miliardy dolarů
Čisté příjmy ve výši 2,9 miliardy amerických dolarů za fiskální rok 2007 znamenají pro Activision 92% nárůst oproti předchozímu roku. Potvrdila to finanční zpráva společnosti, podle níž je růst ještě významnější při pohledu na čistý zisk, který činil 344,9 milionů oproti předchozím 85,8 milionům dolarům. Tyto výsledky znamenají podle zástupců společnosti již šestnáctý rok nepřetržitého růstu. "V průběhu fiskálního roku jsme se stali největším vydavatelem v Severní Americe v segmentu konzolí i handheldů a to vůbec poprvé v historii, to vše podle údajů NPD Group," potvrzuje Robert Kotick, předseda představenstva a CEO Activisionu.
Activision, který se v tomto fiskálním roce spojí s Vivendi Games pod nově vzniklou značkou Activision Blizzard, přitom očekává, že úspěšné období bude pokračovat. V novém roce Activision vydá o 25 % více her než v tom posledním, navíc očekává 15% růst trhů v Severní Americe i Evropě. Podle Bobbyho Kotticka vzroste až o 60 % také množství majitelů některé z nových konzolí, když očekává prodej 3-4 milionů PS3, 4-5 milionů Xbox 360 a 7 milionů Wii konzolí.
Zdroj: GI.biz, Next-Gen.biz
Hráči utratí ze předplatné online her 1 miliardu dolarů
1 miliarda dolarů: právě to je částka, kterou podle výzkumu agentury NPD Group vloží hráči v Severní Americe každý rok do předplatného svých oblíbených online her. Tato částka vychází z průzkumu, který společnost zrealizovala v období od října loňského do března letošního roku. Podle NPD si předplatné online her obnovuje každý měsíc kolem 11 milionů hráčů. Její zástupci také upozorňují, že tyto výsledky potvrzují předpoklady, podle nichž jsou každoroční informace o poklesu příjmů z PC her zavádějící, neboť tyto statistiky doposud nereflektují právě segment online her a pravidelných poplatků, které za ně hráči utratí. Zajímavý je také pohled na nejčastější skupinku hráčů online her, kterými jsou muži mladší 35 let. Webovým hrám se naopak majoritně věnují ženy starší 35 let.
Nejčastěji hrané MMO podle počtu předplatitelů za 1. čtvrtletí 2008:
1. World of Warcraft
2. RuneScape
3. Lord of the Rings Online
4. Final Fantasy XI
5. City of Heroes
Zdroj: GI.biz
Sony odkládá službu Home a čelí kritice
Kaz Hirai, prezident Sony Computer Entertainment, se při příležitosti akce PlayStation Day pozastavil nad prvním rokem působení konzole PS3, stejně jako nad avizovaným odkladem služby Home. Podle něj PS3 zažila těžké období po svém startu, když potvrdil nadvládu konkurence (Xbox 360) v oblasti vyvíjených a vydaných her, třebaže se karta obrací a představitelé Sony upozorňují nejen na rostoucí počet exkluzivních her, ale i vývojářů, kteří si jako primární platformu u svých multiplatformních projektů vybrali právě PS3.
Největší zklamání pro mnohé ale paradoxně přinesly poslední týdny, kdy Sony oznámilo odložení služby Home. Hirai se rozhodl toto téma znovu komentovat: "Víme, že oznámení o odkladu bylo pro mnoho lidí zklamání, proto ještě jednou přijměte moji omluvu. Ale stejně jako jsem již řekl na TGS, neotevřeme Home hráčům do té doby, než s ní budu zcela spokojen. A za tímto stanoviskem si pevně stojím." Služby Home se podle nejaktuálnějších zpráv nejenže nedočkáme již v původně avizovaném létě 2008, ale jeho vydání bylo odsunuto až na příští rok. Své zklamání nad tímto vývojem vyjádřil například také Peter Moore, prezident EA Sports, kterého demoverze služby zaujala a v brzké době by s ní rád pro účely nových sportovních her od EA pracoval.
Zdroj: Sony, GI.biz
PS3 prodala v Evropě 5 milionů a poráží Xbox 360
Pokud se potvrdí předpovědi analytiků, podle nichž rozhodne o výsledku války nové generace herních konzolí Evropa, přesněji řečeno zdejší hráči a zákazníci, učinila Sony další krok k postupnému návratu na první místo. Jak potvrdili představitelé Sony minulý týden, konzole PS3 bylo v Evropě prodáno již 5 milionů kusů, handheldu PS2 12 milionů a postarší PS2 celkem 48 milionů kusů. Výsledky PS3 jsou o to důležitější, že jimi Sony na starém kontinentě poráží svého největšího soka - Xbox 360 od Microsoftu. "Jsem potěšen, že vám mohu dnes oznámit, že jsme prodali více PS3 napříč Evropou, než kolik bylo prodáno Xboxu 360 - přestože zde prodej konzole začal o 16 měsíců dříve, než jak tomu bylo v případě PS3." O Nintendu, které díky svému Wii vládne neohroženě napříč všemi významnými trhy, se představitelé Sony nezmínili. Vyjádřili však přesvědčení, že jejich konzole PS3 bude na konci této generace opět figurovat na pozici nejprodávanější platformy.
Zdroj: GI.biz
Take-Two žalují kvůli GTA IV město Chicago
Dá se předpokládat, že okolo kontroverzní hry Grand Theft Auto IV bude dostatek zajímavých žalob. Jedna z prvních ale paradoxně není proti tvůrcům. Radnice v Chicagu se v minulých dnech rozhodla zasáhnout proti reklamám na poslední díl série Grand Theft Auto, což nenechalo zástupce TakeTwo klidnými a zažalovali Chicago Transit Autority o náhradu škody a ušlého zisku. V obvinění žádá společnost o odškodnění ve výši tří set tisíc dolarů (okolo čtyř a půl milionu korun) a opětné provedení celé kampaně. Podle slov zástupců T2 není reklama na GTA IV v žádném aspektu závadná, protože po městě je i tak dostatek upoutávek na násilnější hry a nebo filmy označené pouze pro dospělé.
Zástupci Chicaga reagovali několika tiskovými perlami: reklama podle těchto vyjádření nebyla stažena na základě jakýchkoliv stížností, ale proto, že stížnosti byly před čtyřmi lety na kampaň okolo San Andreas. Snaha stáhnout tehdejší reklamy stála Chicago Transit Autority devadesát tisíc dolarů, aby se nakonec minula účinkem, protože než došlo k rozhodnutí, kampaň už sama skončila.
Zdroj: GameSpot
Krátké zprávy:
- Série Gran Turismo dosáhla významného úspěchu: her této značky se po celém světě prodalo již 50 milionů a díky aktuálnímu Gran Turismo 5 Prologue i plánovanému plnohodnotnému dílu příští rok toto číslo dále poroste.
- Po neúspěšném vyjednávání ze strany Sony o prodloužení dohody s managementem formule 1 se novým vlastníkem práv na vývoj závodního simulátoru těchto závodů stali britší Codemasters. Ti v minulých dnech potvrdili, že vyvinou první hru inspirovanou příštím ročníkem 2009, v němž projdou závodní vozy řadou změn díky pozměněným pravidlům. Hra, která by měla využívat firemní engine EGO (znáte z Colin McRae DiRT), se objeví pro všechny platformy nové generace i PC.
- Fanoušci unikátní first-person akce se mohou radovat! Společnost TakeTwo prozradila, že podepsala smlouvu s filmovým gigantem Universal Studios, kterému tak odprodala práva na Bioshock. Aby toho nebylo málo, prosáklo ven, že by se na režisérskou židli měl posadit Gore Verbisnki, jenž je zodpovědný za veleúspěšnou trilogii Piráti z Karibiku. Bohužel, alespoň přibližné datum, kdy by se mohl film objevit v kinech, zůstává tajemstvím.
- THQ propustí až 200 zaměstnanců v reakci na finanční výslekdy z 4. čtvrtletí svého fiskálního roku, které odhalily hospodaření se ztrátou 35 milionů dolarů. Společnost přesto očekává, že díky zlepšeným výsledkům i dalším plánům počet jejích zaměstnanců v novém fiskálním roce vzroste ze současných 2 400 na 2 700 na jeho konci.
- Podle Sony činí aktuální počet aktivních uživatelů služby PlayStation Network celkem 3,2 milionů lidí, kteří dohromady provedli více než 57 milionů stažení. Nejhranější hrou vůbec je první Resistance s 1,4 miliony hráči, zaujme i skutečnost, že majitelé hudebního SingStar pro PS3 v průměru z PlayStation Network stáhnuli 6,3 nových songů.
Nejprodávanější hry
Austrálie
1. Grand Theft Auto IV (360)
2. Grand Theft Auto IV (PS3)
3. Mario Kart Wii (Wii)
4. Wii Play (Wii)
5. Time Crisis 4 (PS3)
6. Gran Turismo 5 Prologue (PS3)
7. Brain Training (DS)
8. More Brain Training (DS)
9. Mario & Sonic at the Olympic Games (Wii)
10. Sight Training (DS)
Německo
1. Wii Fit (Wii)
2. Mario Kart Wii (Wii)
3. Assassin`s Creed: Directors Cut Edition (PC)
4. The Sims 2: Kitchen and Bath Interior Design Stuff (PC)
5. Dr. Kawashima`s Brain Training (DS)
6. Wii Play (Wii)
7. Mario & Sonic at the Olympic Games (DS)
8. Mario Kart DS (DS)
9. More Brain Training with Dr. Kawashima (DS)
10. Mario Party DS (DS)
Španělsko
1. Wii Fit (Wii)
2. Mario Kart Wii (Wii)
3. Wii Play (Wii)
4. Gran Turismo 5 Prologue (PS3)
5. Pro Evolution Soccer 2008 (PSP)
6. Time Crisis 4 (PS3)
7. God of War: Chains of Olympus (PSP)
8. Dr. Kawashima`s Brain Training (DS)
9. More Brain Training with Dr. Kawashima (DS)
10. Pro Evolution Soccer 2008 (Wii)
Velká Británie
1. Grand Theft Auto IV
2. Wii Fit
3. Mario & Sonic at the Olympic Games
4. Wii Play
5. Mario Kart Wii
6. Gran Turismo 5 Prologue
7. Pro Evolution Soccer 2008
8. Call of Duty 4: Modern Warfare
9. Dr. Kawashima`s Brain Training
10. Tom Clancy`s Rainbow Six: Vegas 2