Byznys hrátky: World of Warcraft nikdo neporazí, tvrdí Activision

Byznys hrátky: World of Warcraft nikdo neporazí, tvrdí Activision

Phil Harrison přichází do Infogrames: bude u oživení značky Atari * Ani 15 miliard korun by nestačilo na překonání World of Warcraft * SCi/Eidos je v krizi: ruší 14 projektů a propouští 25 % zaměstnanců * Analytici očekávají, že nabídka EA za TakeTwo ještě vzroste * Tvůrci Rock Band se zřejmě dočkají odměny přes 200 milionů dolarů

Phil Harrison přichází do Infogrames: bude u oživení značky Atari

Zprávy z kuloárů nelhaly: Phil Harrison opustil japonskou Sony a získal post prezidenta společnosti Infogrames, kde bude pracovat po boku Davida Gardnera. Harrison se bude ve firmě podílet také na oživení značky Atari. Jak bylo tento týden oznámeno, Gardner hodlá značku Atari směřovat do segmentu serverového hraní, jež je podle něj jedním z hlavních klíčů v boji proti vysoké míře pirátství na PC. Firma se nicméně nehodlá vydat cestou vysoko-nákladových titulů. Směr, kterým zvolí, poodhaluje sám Gardner: "Osobně se řadím do kategorie lidí, kteří nechtějí čekat na hodiny a hodiny dlouhé stahování. Myslím, že v takovém případě je jednoduší jít do obchodu a hru si koupit. Pro mě osobně je budoucnost vytváření velmi kvalitních her, které využívají technologie jako hraní na serveru. Nebudete se muset starat o nic jako o konfiguraci vašeho počítače a ostatní potíže spojené s výkonem."

Gardner zároveň přiznává, že prodej silných značek z portfolia Atari jako Driver a Stuntman nebyl chytrý krok, přesto má legenda mezi herními firmami v zásobě i nadále dostatek silných sérií: a další přijdou v brzké budoucnosti. Zároveň přitom ale ujišťuje, že v zájmu firmy není znovu-vydání známých her z minulosti – a Atari proto bude spíše zvažovat vytváření nových her u těch sérií, jež mají i v 21. století stále potenciál.

Zdroj: GI.biz

Ani 15 miliard korun by nestačilo na překonání World of Warcraft

Přesvědčen je o tom výkonný ředitel Activisionu Bobby Kotick, který věří v pokračující dominanci série od Blizzardu. "Blizzard již do série Warcraft investoval okolo půl miliardy dolarů za 15 let její existence. Nemyslíme si, že i kdybychom investovali půl nebo celou miliardu dolarů do vývoje konkurence World of Warcraft, byli bychom úspěšní," dodává. "Když se podíváte na firmy jako Lucas, EA, Microsoft nebo Sony a částky, které tyto společnosti již investovaly do tohoto segmentu zábavy, a které přišly vniveč, nezdá se být pravděpodobné, že by firma jako Activision mohla slavit ziskovost kdykoliv v blízké budoucnosti."

Zdroj: MCVUK

Analytici očekávají, že nabídka za TakeTwo ještě vzroste

Zatímco zástupci TakeTwo v médiích směle odolávají tlaku EA a informují novináře, že zmíněný vydavatel není jediný, s kým komunikují o převzetí či sloučení své firmy, analytici se předhánějí v odhadech, na jaké částce se kupní cena anglické firmy nakonec zastaví. Známý analytik Michael Pachter se řadí k těm, kteří výrazné navýšení ceny z 26 dolarů za akcii neočekávají. "Myslíme si, že EA může lehce zvýšit svoji nabídku, možná o jeden nebo dva dolary. Neočekáváme ale, že by se nabídka zvýšila jakkoliv významně - v takovém případě EA nechá celou transakci pohřbít.

Ed Barton z Screen Digest věří, že cenová nabídka se zcela odvine od termínu realizace, když k dohodě za stávajících podmínek již nezbývá mnoho času. Podle jeho názoru chce EA získat firmu nejen před vydáním GTA 4, ale zároveň zabránit další válce sportovních sérií z portfolia EA Sports a 2K Sports, značky spadající pod TakeTwo. "Pokud bude EA donucena čekat na dobu po těchto dvou událostech, automaticky to změní ekonomický základ dohody a pravděpodobně EA zbaví ochoty nabízet akcionářům TakeTwo tak významnou prémii."

Podle Douga Creutze může nabídka vyšplhat až k 32 dolarům za akcii, když právě hranici okolo 30 dolarů označují za nabídku, jíž akcionáři nemohou odmítnout. "Myslíme si, že si EA dokáže obhájit nabídku okolo 32 dolarů za akcii i v případě, že talentovaný tým v Rockstar Games opustí firmu... stále přitom ale očekáváme, že vývojáři zůstanou tam, kde jsou." Důvod? Zdroje, jež jim budou dostupné díky EA i lukrativní značka GTA, která stále neřekla poslední slovo.

Zdroj: GI.biz, Gamasutra

SCi/Eidos je v krizi: ruší 14 projektů

Již dříve jsme vás informovali o neutěšené situaci anglického vydavatele SCi, do jehož portfolia patří i u nás známý vydavatel Eidos. Minulý týden dorazily z Velké Británie zprávy o významných změnách ve firmě, které se neomezí jen na zrušení jednotlivých projektů: o práci zároveň přijde zhruba čtvrtina zaměstnanců. Jak bylo ohlášeno, SCi/Eidos hodlá snížit stavy zaměstnanců na číslo zhruba 800 lidí, představenstvo navíc dále rozhodlo o zastavení vývoje 14 projektů, u nichž předpokládá nejistou návratnost vložených investic.

SCi oznámilo tyto změny po zveřejnění finanční výsledků, podle nichž společnost vykázala ztrátu přes 80 milionů Euro za druhé pololetí loňského roku. Překonat současnou krizi by jí měl i důraz na silné značky z portfolia jako Tomb Raider, Hitman, Championship Manager a Deus Ex. Dobrou zprávou je také úspěch nové série Kane and Lynch, jejíhož prvního dílu se již prodalo přes 1 milion kusů. Firma zároveň oznámila vznik značky Eidos Play, pod níž hodlá soustředit causal tituly i hry pro mobilní telefony.

Zdroj: GI.biz

Krátké zprávy:

  • Rock Band byl trefou do černého a už nyní se začíná hovořit o dalším směřování série. Spokojení ale budou především vývojáři z Harmonixu, kteří budou pravděpodobně odměněni dodatečnou částkou ve výši 208,7 milionů dolarů: to v případě, že hra splní prodejní předpoklady pro rok 2008. Majitel firmy i vlastní značky, mediální dům Viacom, očekává podle odhadů analytiků do konce tohoto roku dosažení prodejů okolo 6 milionů kusů, což by firmě mohlo generovat příjem okolo 600 milionů dolarů. Známý analytik Michael Pachter navíc předpovídá, že po úspěchu Activisionu a Viacomu v této oblasti na sebe nenechá dlouho čekat odpověď ani od Electronic Arts.
  • Analytici se shodují: PS3 letos sníží cenu a zároveň zažije velmi úspěšné období. Podepsat se pod něj mají nejen blockbustery v čele s Gran Turismo 5, ale také přítomnost Blu-Ray přehrávače, jehož zvýšenou poptávku lze v letošním roce očekávat. Na konci roku proto uvidíme odlišný obrázek od toho loňského, kdy bude místo o Wii mimořádný zájem právě o PS3. Nechejme se překvapit.
  • THQ bylo v minulých dnech donuceno uzavřít vývojářské studio Iron Lore Entertainment, naposledy podepsané pod kvalitní mlátičku Titan Quest. Že rozhodnutí nebylo jednoduché, potvrdil kreativní ředitel Michael Fitch prostřednictvím svého vyjádření v jednom diskusním fóru, kde vysvětluje důvody toho kroku: v záplavě mnohých témat zmiňuje například vysokou míru pirátství, špatný přístup některých recenzentů (kritizování hry za bug, který byl v prodejní verzi odstraněn) a mnohé další (místy spíše úsměvné) důvody.
  • Letošní GDC 2008 byla nejen význačná co do množství zajímavých ohlášení (vzpomeňme například Gears of War II), ale také svým celkovým úspěchem. Jak dnes potvrdili zástupci pořadatele, letošní akce se zúčastnilo více než 18 tisíc odborníků z branže. Výkonný ředitel GDC, Jamil Moledina, je navíc přesvědčen, že letošní ročník "překonal očekávání také co do kvality akcí a produktivity zdejších jednání".

Nejprodávanější hry

Japonsko
1. Super Smash Bros. Brawl (Wii)
2. Etrian Odyssey II: Shoou no Seihai (DS)
3. Wii Fit (Wii)
4. Musou Orochi (PSP)
5. Harvest Moon: Kira Kira Taiyou to Nakama Tachi (DS)
6. Winning Eleven Play Maker 2008 (Wii)
7. Lost Planet: Extreme Condition (PS3)
8. Bioshock (Xbox 360)
9. Wii Sports (Wii)
10. Mario & Sonic at the Olympic Games (DS)

Velká Británie
1. Mario & Sonic at the Olympic Games (Sega)
2. Dr Kawashima’s Brain Training (Nintendo)
3. Lost: The Video Game (Ubisoft)
4. Frontlines: Fuel of War (THQ)
5. Call of Duty 4: Modern Warfare (Activision)
6. Lost Odyssey (Microsoft)
7. More Brain Training from Dr Kawashima (Nintendo)
8. FIFA 08 (EA)
9. Pro Evolution Soccer 2008 (Konami)
10. The Sims 2: FreeTime (EA)

USA
1. Super Smash Bros. Brawl*—Nintendo (Wii)
2. Army of Two—EA (Xbox 360)
3. Wii Play w/ Remote—Nintendo (Wii)
4. The Sims 2: FreeTime—EA (PC)
5. God of War: Chains of Olympus—SCEA (PSP)
6. Professor Layton and the Curious Village—Nintendo (DS)
7. Call of Duty 4: Modern Warfare—Activision (Xbox 360)
8. Super Mario Galaxy—Nintendo (Wii)
9. Dance Dance Revolution Hottest Party Bundle—Konami (Wii)
10. Patapon—SCEA (PSP)

Určitě si přečtěte

Články odjinud