EA zruší jednu až dvě hry ročně. Kvůli kvalitě * Ubisoft zvažuje "všechny Clancyho hry v jediné" * USA: Xbox 360 uniká PS3, Nintendo vládne všem
Kapitoly článku:
Xbox „720“ nabídne pokročilou kompatibilitu
Microsoft podle zdrojů z internetu chystá pro nástupce Xbox 360 pokročilou zpětnou kompatibilitu. Podle zdroje blízkého sajtě Xbox Evolved, která již v minulosti přinesla řadu (později potvrzených) spekulací, se bude tato kompatibilita vyznačovat vylepšenou kvalitou her z původního Xbox 360 při hraní na nové konzole. V praxi se máme těšit na větší dohled, vylepšenou framerate i kvalitnější anti-aliasing. Efekt má být podle vyjádření Xbox Evolved stejný, jako když si své PC vybavíme nejnovější grafickou kartou.
"Naše zdroje naznačují, že Microsoft je ve fázi testování tohoto systému předtím, než dá dohromady finální specifikace nové konzole. Tím, že funkci představí vývojářům již dnes, bude mít za následek vylepšenou kvalitu her z Xbox 360 na nové konzoli," prozradil nejmenovaný zdroj. Zní to dobře, ale nenarazí Microsoft na technologické komplikace? Vyjádřete se v diskusi.
Zdroj: CVG, Xbox Evolved
Riccitiello: EA se zbaví jedné či dvou her do roka
John Riccitiello je přesvědčen, že současné požadavky EA na kvalitu vydávaných her jsou správné. Minulý týden otevřeně přiznal, že EA v tuto chvíli ročně ukončí vývoj jednoho až dvou titulů, které nedosáhnou požadované kvality. To byl nedávno případ akčního Tiberia ze série Command & Conquer, už druhé zrušené střílečky, jež se měla v obchodech objevit pod touto značkou. "Pokud něco nesplňuje naše očekávání... můžete se to snažit napravit prodloužením vývoje, více penězi, změnou konceptu nebo jednoduše ukončením vývoje," prohlásil pro Gamasutru. "EA zabije jednu až dvě hry do roka. Už napořád."
Zajímavý je také postoj šéfa EA k otázce DRM ochrany, naposledy kritizované v případě hříčky Spore. Riccitiello přiznal, že sám je odpůrcem podobného řešení, ale že je již z obchodní podstaty na trhu PC her nezbytné. "Uvidíme, jak se budou věci okolo vyvíjet," prohlásil na adresu DRM. "Přál bych si nežít ve světě, kde jsou podobné věci. Mělo by to být jednoduché - ale zároveň nechci vyhazovat peníze oknem," uzavírá tuto otázku.
Zdroj: Gamasutra, GI.biz
Konami zvažuje remake MGS4 i dalších her
Je to jen další ze spekulací, kterých jsme si v období minulého roku užili dostatek? Nebo Konami skutečně chystá velké překvapení? Nevíme. Víme jen, že podle posledních zpráv z nedávno skončené Tokyo Game Show zástupci Konami nadále zvažují remake Metal Gear Solid 4 na Xbox 360, který by byl - nejen z finančních důvodů - pro společnost velmi lukrativní. Podle článků magazínu Morningstar se jeden ze zaměstnanců Konami svěřil redaktorovi, že společnost stále hledá cesty, jak přinést hru také na Xbox 360. Nadále ale platí slova Hideo Kojimy, podle kterých není konverze z důvodů nedostačující kapacity klasických DVD disků možná. Microsoft vzkázal fanoušků jediné: Xbox 360 by MGS4 zvládnul. Nechejme se překvapit.
Zdroj: Morningstar, IGN
Ubisoft zvažuje "všechny Clancyho hry v jediné"
Zdá se to být odvážný, dost možná i šílený koncept. Minulý týden přinesl informaci, podle níž francouzský vydavatel Ubisoft reálně zvažuje "sloučení" všech titulů zaštítěných Clancyho jménem v jedinou hru. Jak tomu rozumět? Jednotlivé hry vzešlé z pera zmíněného spisovatele by měly být navzájem propojené, což by znamenalo, že dění v jedné u nich by přímo ovlivňovalo dění v ostatních titulech. Zvěsti o něčem podobném ostatně již minulý rok odstartovala internetová stránka sjednocující univerza Splinter Cellu, Ghost Recon i Rainbow Six. A kdo ví, s onou "mega hrou" může dost dobře souviset i na začátku letošního roku ohlášená Tom Clancy MMO hra.
Úryvek z rozhovoru s vývojářem Vinh-Dieu Lam pak nabízí bližší pohled na fungování celé myšlenky: "V pozdějších Clancyho hrách by hráči mohli narazit, řekněme, na mise vygenerované dalším Ghost Reconem (dejme tomu GRAW 3), které by přímo ovlivňovali dění dalšího EndWar (dejme tomu EndWar 2)." Může to fungovat? Buďme opatrní. Ubisoft již dříve ukázal, že jde cestou střízlivých a fungujících konceptů. Je otázkou, zda by přežvýkal podobně velké sousto.
Zdroj: Shacknews, Gameplayer
Xbox 360 uniká PS3, Nintendo vládne všem
Zlevnění konzole Xbox 360 se vyplatilo. Po hubených měsících, kdy se konzole od Microsoftu přetahovala o zákazníky s konkurenční PS3, svého japonského kolegu výrazně předčila - prodalo se jí téměř o polovinu více. Není přitom žádným překvapením, že v rámci herního hardware se v prodejích za září na prvním místě suverénně umístily konzole od Nintenda - Wii s téměř 700 tisíci prodanými kusy, následována Nintendo DS s půl milionem nových majitelů. I když u všech systémů došlo k meziměsíčnímu vzestupu prodejů, celkově došlo k meziročnímu poklesu, zaviněnému jednak snížením ceny u X360, ale hlavně nevydáním nějakého klíčového titulu formátu loňského Halo 3. Dominance Nintenda se také mění při pohledu na prodeje her, kterým co do počtu kusů vládne Xbox 360.
Prodejnost herních konzolí v USA (září 2008)
- 1. Nintendo Wii - 687 000 kusů
- 2. Nintendo DS - 537 000
- 3. Xbox 360 - 347 000
- 4. Sony PlayStation Portable - 238 000
- 5. Sony PlayStation 3 - 232 000
- 6. Sony PlayStation 2 - 173 000
Nejprodávanějších hry v USA (září 2008)
- 1. Star Wars: The Force Unleashed (Xbox 360) - 610 000 kopií
- 2. Wii Fit (Wii) - 518 000
- 3. Rock Band 2 (Xbox 360) - 363 000
- 4. Mario Kart (Wii) - 353 000
- 5. Star Wars: The Force Unleashed (PS3) - 325 000
- 6. Mercenaries 2 (Xbox 360) - 297 000
- 7. Wii Play w/Wii-mote (Wii - 243 000
- 8. Madden NFL 09 (Xbox 360) - 224 000
- 9. Star Wars: The Force Unleashed (Wii) - 223 000
- 10. Madden NFL 09 (PS2) - 158 000
Zdroj: GI.biz
EA Sports: Důraz na inovace se nám vyplácí
Není to tak dávno, kdy jsme svorně - ať již hráči, nebo recenzenti - spílali EA Sports za jejich neochotu posunout sportovní série kupředu. Jak se však zdá, s příchodem Petera Moorea (v minulosti zodpovědného za herní divizi Microsoftu) se společnost vydala správným směrem. A podle Moorea se jí to již nyní vyplácí. "Naše zaměření na inovace se vyplácí a máme za sebou skutečně skvělých 12 měsíců," prohlásil tento týden. "Odborníci si všímají inovací, které jsme v našich dvou nejdůležitějších sériích (NHL a FIFA - pozn. redakce) přinesli," dodává. Není divu. V rámci hodnotícího serveru Metacritic se letošní díly sérií NHL, FIFA, PGA Tour, NCAA Football a Madden NFL drží nad průměrným hodnocením 81 %. Za pravdu dávají Mooreovi také prodejní čísla: Madden NFL se podle očekávání drží na špici prodejů v USA, FIFA 09 má za sebou rekordní start, když v Evropě prodala za týden přes 1 milion kusů.
Zdroj: GI.biz