Černá a bílá podruhé

Černá a bílá podruhé

O titulu Black & White se velmi často a s chválou mluvilo dlouhou dobu před jeho vydáním. Bylo to dáno především nenápadnou postavou Petera Molyneuxe, zakladatele společnosti Lionhead, který sám daroval titulu Black & White nemálo ze svého umu. I přesto však s odstupem času nebyl tento titul tak úspěšný, jak by si možná sami tvůrci přáli – na vrcholku žebříčku prodejnosti se udržel jen několik týdnů. Ale druhý díl to má vše změnit.

Ano, v přípravě je druhý díl titulu Black & White, který samozřejmě přijde s řadou novinek a inovací - ty by měly napravit tak trochu pošramocenou reputaci prvního dílu. Ten byl mnohými vychvalován, příznivce si však nenašel v širokém okruhu hráčů, ale spíše jen v úzké skupince nadšenců. Můj osobní názor na tuto hru je v pravdě pozitivní - dlouhé hodiny jsem se u titulu Black & White dobře bavil a o to více vzhlížím k dílu druhému.

Ten by nás měl vrhnout do nepříliš vzdálené budoucnosti od konce původního Black & White. Za těch pár pozemských roků se změnila nejen tvář krajiny, ale také samotný život ve světě Eden. Doposud nevýznamní lidé získali mnohem větší význam. Podařilo se jim objevit řadu nových a pokročilých technologií, které jim značně usnadnily život. Z vesnic se stávají městečka, z nevzdělaných buranů chytří lidé. Tento na první pohled velmi důležitý pokrok však s sebou přináší i stinnou stránku - tou je válka.

 

Jak všichni víme, války mezi nábožensky jinak orientovanými civilizacemi nejsou nic ojedinělého, dokazuje to konec konců naše vlastní historie. Bojovat tak mezi sebou budou různé kmeny vzývající odlišné bohy, mezi nimi tedy i například vás. Na vás bude, jak daleko necháte propuknuté boje dojít. Vše můžete ovlivnit opět svou vlastní mocí (aneb využijete svého kouzelného arzenálu), mocným spojence i nadále zůstává vaše vlastní kreatura.

Právě nabídka kouzel, které máte k dispozici, se rozroste o nové kousky. Kupříkladu tak budete moci stavět hradby či obranné věže, to však rozhodně není vše. Jak sami vidíte, i v tomto případě je patrná změna původní koncepce hry - tentokrát se tedy dočkáme mnohem více akce.

Svět v případě druhého dílu by měl brát také mnohem větší ohled na vás, samotného boha. Už vám doslova a do písmene "neprojde" úplně vše. Máte-li nepřátelsky laděnou příšerku, která ráda a často žere vesničany, může se vám stát, že vesničané poberou své zbraně a zaútočí na ni. Další důkaz toho, jak roste význam postavy člověka v tomto titulu.  

Významnou roli v druhém dílu bude hrát i strategie. V průběhu hry mohou získat vaši (a i pochopitelně cizí) vesničané schopnost vyrábět nové zbraně a brnění, vy jako bůh můžete tento proces samozřejmě ovlivňovat. Díky přepracovanému systému boje a také dalším změnám by celá hra neměla působit tolik lineárně, což je bezpochyby pozitivní zpráva.

 

Skvostná bude jako vždy grafika. Ta by měla být mnohem propracovanější, což je konec konců celkem očekávaná změna (a přesvědčit se o tom můžete z prvních 4 obrázků, které najdete okolo tohoto textu). Jediným významnějším problém tak bude pro nás, samotné hráče, hardwarová náročnost Black & White 2 - přesné požadavky nejsou známy, přesto lze očekávat, že pro plynulý běh tohoto titulu bude potřeba pořádně nadupané PC.

Jak to tak vypadá, titul Black & White 2 by se měl na rozdíl od prvního dílu v mnohém odlišovat. Akčnější pojetí hry nemusí být rozhodně špatným krokem, stejně jako větší důraz na strategickou složku. Úprava grafického kabátu pak zcela jistě potěší oko hráče. A kdy se BW2 objeví v obchodech? Přesné datum vydání zatím bohužel zůstává zahaleno rouškou tajemství.

Určitě si přečtěte

Články odjinud