Pokračování budovatelské strategie slibuje, že bude lepší, s méně chybami a více možnostmi.
Původní Cities in Motion jsem ve své recenzi rozhodně nešetřil, zejména proto, že nápad měli autoři skvělý, jeho realizace ale povážlivě skřípala. Když jsem si teď zpětně svůj článek prošel, zjistil jsem jednu pozitivní věc – většinu věcí, které mi na původní hře vadily, se dvojka snaží odstranit a přinést místo frustrace konečně pořádnou porci zábavy. Aspoň mně to tedy tvrdily dvě sympatické vývojářky na GamesComu v Kolíně nad Rýnem. Ve značně rozpracovaném demu však spoustu upravených či úplně nových herních prvků i předvedly, a tak není důvod jim nevěřit.
Na první pohled nejviditelnější změnou je nový grafický engine Unity. Na ten se nejenže hezky kouká, ale také dovoluje modelovat město, jehož dopravní situaci máte skrz MHD vyřešit, do větších detailů. Velký vliv to má jak na ovládání a celkovou přehlednost města, tak na možnosti, které vám hra nabídne. Už žádný předem daný rozvoj a stavění nových čtvrtí podle autory určeného klíče, tentokrát máte do rozšiřování města zasahovat i vy. Prvním důležitým ukazatelem pro dynamický růst měst by měla být svižnost a rychlost městské dopravy: do dostupnějších míst se bude stěhovat více lidí, budou tam vyrůstat nákupní centra atd.
Finanční injekcí a zajištěním infrastruktury budete moci vytvořit novou průmyslovou zónu
Mimo to ale budete moci ve velkém ovlivňovat přímo i stavění jednotlivých cest, které můžete zafinancovat z vlastního rozpočtu. Finanční injekcí a zajištěním infrastruktury tak budete moci třeba vytvořit novou průmyslovou zónu, nebo vyřešit zácpy ve městě dotováním lepší silnice, jež bude mít extra pruh pro autobusy.

„Zní to sice hezky,“ říkáte si, „ale co to má společného se simulací MHD?“ Abych pravdu řekl, v první chvíli jsem si opakoval stejnou otázku, ale postupem času mi ovlivňování rozvoje města zní jako čím dál tím logičtější krok. Dopravní podniky přeci jen se starosty a radními strategii rozvoje určitě konzultují a z rozpočtů se městské cesty hradí stejně jako doplatky na MHD.
Jízdní řády pestřejší
Ale Cities in Motion nechtějí být jen o výstavbě silnic a přinášejí proto novinky i do jádra hry. Nový engine autorům umožnil střídání dne a noci, což se pozitivně odráží i v herních mechanismech. Musíte totiž nastavit jízdní řády tak, abyste dokázali zvládnout ranní a večerní špičku, neprodělali kalhoty na nočních linkách, či nerozčílili většinu cestujících velmi špatně navazujícími spoji. Sympatické rovněž je, že můžete na jednotlivé linky vyslat jednorázovou posilu (ideální, když třeba na místním fotbalovém stadionu skončí zápas).
Musíte totiž nastavit jízdní řády tak, abyste dokázali zvládnout ranní a večerní špičku
Právě rozdílné jízdní řády a nutnost si trochu více vyhrát s jejich nastavením představuje řešení jedné z nejčastějších výtek u Cities in Motion, kde většinou nebylo příliš jasné, podle jakého klíče přibývají na jednotlivých zastávkách cestující. Teď už bude jasné, že ráno se chtějí dostat do práce, po práci domů, nebo třeba do obchodu a za zábavou.

Vyřešení nejpalčivějšího problému tak vítám s otevřenou náručí, stejně jako se aspoň na první pohled zdálo, že autoři konečně ke spokojenosti všech dokázali vyřešit problémy s dopravními zácpami. Ty se vyskytují, ale měli byste je mít možnost redukovat, vyhnout se jim a hlavně už by se nemělo stát, že zkrachujete jen kvůli uvíznutí několika autobusů v nekončící řadě aut. Na druhý díl Cities in Motion se proto se stínem obav těším (autoři kupříkladu neprozradili, do jak moc velkého mikromanagementu hodlají zabředávat) a doufám, že mě nezklame tak, jako to dokázala jednička.