10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

Brány Skeldalu (1998)

Země Rovengard, pradávné útočiště bohů, najednou začalo ztrácet svou magii. Čaroděj Freghar po vyčerpávajícím hledání našel na jižní straně ostrova zlo, které to má na svědomí. Z posledních sil pak přivolal tři dobrodruhy, kteří mají za úkol toto zlo zničit.

brany-skeldalu02.jpg5-brany-skeldalu.jpgindex.jpgindex1.jpg

Fantasy hra od českých vývojářů, která se za hranicemi neujala nějak výrazně, ale přece jen trochu. Milovníci klasických dungeonů ji každopádně znají docela dobře. Hlavně kvůli editoru map, který byl samotnými vývojáři vypuštěn krátce po vydání hry. Samotní hráči tak mohli vytvářet vlastní scénáře a doplňovat hru.

Skupinka tří dobrodruhů se postupně rozroste na šest, s klasickým zastoupením zloděje, mága, bojovníka a dalších. Kromě bojů se dají potkat i nějaké ty logické hádanky, které musíte vyřešit pro další postup hry.

Poprvé vyšla v roce 1998 a o deset let později byla majitelem studia, Jindřichem Rohlíkem, vydána jako freeware. Dnes už jsou Brány Skeldalu hlavně graficky dost zastaralé, své kouzlo ale stále mají.