Mezi hráči Minecraftu se najdou tací, kteří se pouští do velkolepých staveb, aby v Minecraftu vytvořili něco, co ještě nikdo před nimi nedokázal. A výsledky občas berou dech.
Středozem
Jeden z nejambicióznějších projektů je rozhodně přepracování Středozemě z knih od J. R. R. Tolkiena do světa Minecraftu. Na přepracování tohoto fantasy světa pracují lidé kolem serveru ArdaCraft.
Vše nastartovalo částí, kde celá cesta začala, tedy v Kraji. Ten už je celý hotový, ale jak vidíte z obrázků kolem, stavitelé nelení a usilovně pracují na co nejvěrnějších kopiích známých míst. Už od samého počátku byli rozhodnuti přepracovat celou Středozem, nejen její část.
Hlavní inspiraci si berou samozřejmě z knih, ale také přiznali, že se nechali ovlivnit filmy Petera Jacksona, ale nechtějí se tím moc zatěžovat. Dokonce mají ve svém týmu i profesionálního geologa, který jim radí s topografií a celkovým rozložením světa. Díky jeho pomoci příroda ve světě ArdaCraftu dává smysl a nejsou to jen náhodně poházené bloky.
„Když přecházíte z jedné oblasti do druhé, vidíte střídající se útesy z pískovce, křídy, břidlice, vápence a dalších hornin, což zajišťuje nejen větší realističnost, ale i členové týmu se díky tomu naučili něco nového o topografii,“ uvedl jeden z členů týmu ArdaCraftu.
Přesný údaj o tom, jak dlouho se na projektu pracuje, ani sami autoři nevědí, ale určitě se to prý pohybuje v rámci tisíců hodin.
City of Adamantis
Komunita kolem Minecraftu je opravdu rozmanitá a najdeme v ní opravdu zajímavé věci, které ale může udělat každý. Jednou za uherský rok je ale vytvořeno něco, co jak hráče, tak nehráče Minecraftu dokáže uchvátit na první pohled. Město Adamantis patří mezi tato díla a na první pohled je vidět, že si své místo zde zaslouží.
Pokud se ptáte, kolik lidí se musí zapojit do stavby, aby něco takového vzniklo, věřte, že je to číslo opravdu malé. Konkrétně Adamantis má na svědomí jeden jediný člověk. Protože byl na to sám, tak mu to také trvalo pěkně dlouho. Tvůrce s přezdívkou jamdelaney1 strávil stavbou tohoto města více jak 3 měsíce. Během této doby spotřeboval přes šedesát milionů bloků všech možných druhů.
Adamantis je místo plné kolonád, obrovských do nebe se tyčících kopulí, okrasných fontán a uhlazených náměstíček. Samotná vstupní brána, které dominují obrovské dveře, je impozantní. Už při vstupu do města si uvědomíte, že je vlastně mnohem větší, než na první pohled vypadá.
Tu pravou parádu ale uvidíte až po setmění. To se celé město rozzáří, jako by kolem poletovalo tisíce světlušek. No řekněte, nechtěli byste se tam podívat i ve skutečnosti?
Babylon
V Minecraftu se můžete přenést do dávných dob. Uživatel Roi_Louis totiž vytvořil město inspirované Babylonem. Samozřejmě není město přesně takové, jak skutečně vypadalo, ale najdete zde ta nejvýznamnější místa. Kupříkladu můžete procházet ištarskou bránou, pokochat se visutými zahradami Semiramidiny nebo se podívat na vrchol Babylonské věže.
Babylon je jedním z autorových největších projektů. Dle jeho slov na něm strávil 450 hodin čistého času. Nevím jak vy, ale já bych na to neměl nervy. Vydržet u jedné hry takovou dobu je pro mě nadlidský výkon.
Krom výše zmiňovaných míst samozřejmě nesmíme zapomínat ani na palác Nabuchodonozor. Krom těchto pamětihodností ve městě naleznete i spoustu chrámů a městských domů. Autor se co nejvíce snažil vystihnout dobovou architekturu.
Tvůrce minecraftího Babylonu se tvorbě stále věnuje a jeho další výtvory naleznete ZDE.
King’s Landing
I milovníci díla Píseň ledu a ohně od George R. R. Martin si přijdou na své. Server Westeroscraft je totiž kompletně situovaný do tohoto fantasy světa, přičemž jeho nejepičtější částí je právě King’s Landing.
Rozloha celé stavby se pohybuje kolem 900*700. Město samozřejmě nemá tvar čtverce, takže některé úseky jsou užší, jiné zase širší. Na stavbě se podílelo více než 100 zkušených stavitelů a práce na projektu trvaly přes 4 měsíce.
Autoři uvedli, že tímto projektem chtějí vzdát hold Martinovu dílu, stejně jako skvělému seriálu, který podle něj byl natočen. Proto se také při stavbě snažili, aby město vypadalo co nejautentičtěji. Jejich cílem je zhotovit kompletní svět a náběh k tomu mají slušný. Na to se ostatně můžete podívat sami na jejich oficiální stránce.
Bradavice
Chtěli jste se někdy osobně podívat do školy čar a kouzel, kde studovali opravdu slavní kouzelníci? Díky staviteli, který vystupuje pod přezdívkou jstoeckm2, máte možnost.
Bradavice jsou v rámci tohoto projetu předělené v poměru 1:1 a krom hlavní části je k dispozici i okolí. Najdete tam tak většinu lokací, které znáte s filmů, jako je Hagriduv dům nebo famfrpálové hřiště.
Některé lokace ale na druhou stranu kolem minecraftích Bradavic nenajdete. Kupříkladu dračí aréna nebo bludiště z Ohnivého poháru nejsou přítomny. Stejně tak se neprojdete po nádraží, kam přijížděl vlak z Londýna.
Autor dělal hrad podle snímků z filmů. V každém z nich ale byl trochu upravený. Rozhodl se tedy, že se bude snažit ztvárnit hrad z šestého dílu, tedy Prince dvojí krve. Stavby začaly v roce 2013 a celý projekt byl dokončen o 3 roky později.
Columbia
Columbia je létající město ze hry Bioshock Infinite. Je sestaveno z budov umístěných na obřích reaktorech a k tomu všemu ještě patří soběstačné balony. Tato technologie umožňuje celému městu doslova létat v oblacích. V Minecraftu to ale je daleko lehčí. Autoři tohoto projektu nemuseli dělat nic s reaktory ani s balony. Fyzika tady totiž v tomhle ohledu moc nefunguje.
Tento projekt ještě není dokončen, ale práce na něm začaly už před čtyřmi lety. Na svědomí ho má uživatel s přezdívkou Tiresh. Krom samotného města tady najdete i maják, u kterého to vlastně všechno začíná.
Krom Columbie existuje v minecraftové verzi i podvodní město z prvních dvou dílů, tedy Rapture. To už je dokončeno kompletně, i když si tedy autor musel některé části města domýšlet.
Velká Británie
Tento projekt je největší z těch, o kterých se tady můžete dočíst. Jeho rozloha se pohybuje kolem 224 tisíc čtverečních kilometrů. Je 215 krát větší, než mapa ze hry Just Cause 2 a narvaly byste do ní 1000 Azerothů. Je to přepracování Velké Británie.
„Myslíme si, že můžeme vytvořit největší Minecraft svět, který bude kdy postaven na základě reálných dat. Výsledná mapa ukazuje potenciál nejen samotného Minecraftu, ale i OS Open Data systému, který jsme při tvorbě využívali,“ uvedl jeden z autorů.
Při stavbě bylo použito 83 miliard bloků, přičemž každý z nich představuje 25 metrů reálného světa. Tato mapa je tak detailní, že obyvatelé Británie v ní mohou najít svůj dům. Bylo uvedeno, že mapa byla v měřítku zdvojnásobena, aby mohla být detailnější. Zkrátka, aby se podobala více skutečné Velké Británii.
Nejen tento projekt ukazuje možnosti celého Minecraftu. Další zemí, která byla převedena do světa Minecraftu je Norsko, na které se také můžeme podívat.
Azeroth
Herní svět v herním světě? Něco takového bylo vytvořeno v rámci projektu Craft Azeroth. Celá replika má rozlohu přibližně 500 kilometrů čtverečních. Tvůrci si pro to, aby byl jejich výtvor co nejvěrnější, vytvořili program, který převádí data z World of Warcraft přímo do Minecraftu.
Vzhledem k tomu, že svět Azerothu překračuje výškový limit Minecraftu, musel být rozdělen na sedm úrovní. Dohromady se na všechny vrstvy spotřebovalo více než 100 miliard bloků. Pokud se chcete projít po Azerothu sami, tak k tomu potřebujete 22 GB volného místa na disku.
Mapa dokonce zahrnuje většinu jeskyní a dungeonů, které jsou součástí různých instancí. Ale Blackrock Depth nebo Molten Core tam nenajdete. Krom dungeonů z původní hry můžete po světě nalézt náhodně vygenerované jeskyně, stejně jako v klasickém Minecraftu.
Tvůrci reagují i na nové datadisky pro WoW. Práce se táhnou už několik let a během té doby byla do projektu zakomponována i Pandaria. Stále je ale pro ně přednější, aby už rozpravované části dotáhli do konce, než aby se pouštěli do nových lokací.
Aerna
Aerna je práce party lidí, kteří se rozhodli vytvořit nejrozsáhlejší multiplayerový fantasy svět. A tady to je. Celková rozloha tohoto projektu se pohybuje kolem 5 200 kilometrů čtverečních.
Cílem tvůrců není jen vytvořit obří fantasy svět, ale chtějí ho i zaplnit obsahem. Připravují questy, dungeony a celý příběh pro jejich svět. Všechen tento obsah má velikost přesahující 80 GB.
Ve zdejším světě naleznete města, osady a také rozvleklou přírodu. Všechny budovy, které najdete, můžete navštívit a ve většině z nich bude čekat nějaké to NPC. Na tržištích pak budete nacházet obchodníky nebo prosté občany, se kterými je možné prohodit pár slov.
Autoři využívají k tvorbě svého světa informace z reality, ale to platí převážně pro strukturu světa. Co se týče jeho obsahu, to už pochází z jejich vlastních myšlenek.
Aurora City
Toto město tvoří jeden člověk a už ho tvoří pátým rokem. Jeho práce ale stojí za to. Rozloha města je v porovnání s ostatními zde zmíněnými projekty sice menší, ale atmosféra, která je cítit už ze screenshotů, se mu upřít nedá.
Aurora je město spíše asijského stylu. Najdete v něm různé chrámy, ale i mrakodrapy sahající do nebes. Po ulicích rostou sakury a všude možně visí cedule se znaky. Ta pravá krása ale nastane až po západu slunce. To se město rozzáří barvičkami.
Autor na projektu stále pracuje, a i když to nepřidává nový obsah zrovna často, dává si na něm opravdu záležet. K tomu, aby jeho výtvor vypadal tak, jak vypadá, využívá externí textury a shadery. NickPolyarush, tak zní přezdívka autora, ani sám neví, kolik času bude ještě potřeba na dokončení. My mu jen můžeme popřát hodně štěstí při dalším stavění.
A jaké stavby ze světa Minecraftu nejvíce uhranuly vás? Podělte se s námi v diskuzi!
Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně