10 největších zklamání odcházející generace aneb co se opravdu nepovedlo

Odcházející generace nejen herních konzolí, ale i her, nás v mnoha věcech potěšila, ale i v mnohých zklamala. Vybrali jsme největší zklamání posledních let.

S odchodem Xbox One a PS4 nepřišel čas zrekapitulovat si pouze nejlepší hry, ale také ta největší zklamání. Ne nutně se jedná o zpackanou hru. Poslední generace herních konzolí dost zamávala s herním světem a ne všechny změny jsou k lepšímu. Vybrali jsme 10 největších zklamání a podpásovek.

Mikrotransakce jako nový herní model

Začněme tím nejvíce kritizovaným. Ať to začalo EA nebo mobilní hraní, ačkoli se nejedná o model představený nově na Xbox One a PS4, na této generaci se rozjel ve velkém. Dokupování je nový herní styl, který dokáže z hráčů vyždímat hodně peněz. Nyní je téměř všudypřítomný a některé hry dělá téměř nehratelnými.

star_wars_4.JPGstar_wars_5.jpgstar_wars_7.jpg
Star Wars Battlefront II vydělalo méně, než EA předpokládalo, a mikrotransakce sehrály svou roli

O co se v praxi nejčastěji jedná? Rychlejší vylepšení postavy, dokoupení herní měny či v horším případě koupení „bedny“. Ve free to play hrách (často MMO, tedy masivně multiplayerových hrách) to člověk odpustí, ale tento nešvar se rozšířil také do singleplayerových her a stříleček. Občas má člověk pocit, že hry jako Assassin’s Creed jsou přehnaně velké úmyslně, aby si člověk chtěl něco dokoupit, ať už se jedná o zkušenosti nebo vybavení.

Největší přešlapy ale udělalo EA. Model, který z nějakého důvodu fungoval v sérii FIFA, se probojoval také do Need for Speed Payback či Star Wars Battlefront II. V případě Battlefront II měli platící hráči značné výhody v boji, v případě Need for Speed Payback jsme se dočkali bez placení téměř nehratelné hry. Ostatně EA na tom ztratilo hodně peněz a čelilo i pár žalobám.

Diskuze (10) Další článek: Hry zadarmo nebo se slevou: Vše nejlevnější do nového roku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,