10 osobností české herní scény, které byste měli znát

vytisknout velikost písma
České vývojářské firmy nemají co do velikosti šanci konkurovat těm opravdu velkým zahraničním. I tak ale máme pár osobností, které stojí za to znát.

1. František Fuka

Kdo nezná nikoho jiného, jistě alespoň jednou slyšel o Fukovi. Angažuje se dosud (i když už víceméně jen jako pisatel) a bylo o něm napsáno tolik, že by to vystačilo aspoň pro další dva lidi. Nejznámější osobnost české herní scény je vlastně až druhá generace počítačových nadšenců, ta první měla k dispozici obrovské sálovky, ke kterým se veřejnost nedostala a pak hrací automaty ze Západu.

František-Fuka.jpg

Fuka se k počítačům původně mohl dostat jen jako součást Svazarmu, ne úplně kvůli komunistické obsesi všechny kontrolovat, ale jednoduše proto, že v 70. a 80. letech byly počítače ještě pořád jaksi futuristické zboží. I přes komplikovanost, nebo možná právě proto, Fuka postupně díky zálibě v programování vytvořil skoro sto her, prakticky všechny na ZX Spectru. Z těch oblíbených třeba Tetris 2 nebo Indiana Jones a Chrám zkázy. Hry podle zahraničních filmů programoval víceméně jen podle názvu, maximálně ještě z těch několika málo recenzí, které k nám pronikly.

e2a76c3339a59b0f353993cadcc1_r4 3_w240_h180_gbb3b770ec47f11e399e0002590604f2e.giffrantisek-fuka2.pngHexagonia_Demo_by_Fuxoft.jpg

S uvolněním režimu se Fuka trochu paradoxně postupně stáhl z vývojářské scény. Lepší počítače umožňovaly dělat komplikovanější hry. Doba, kdy vymyslet, naprogramovat a uvést do chodu hru bylo možné za víkend a zvládl to jen jeden člověk, byla pryč.

V současnosti je Fuka glosátorem pro server Lupa.cz a dál se věnuje programování hudby pro počítačové hry. A čas od času veřejně vystupuje: žádosti o rozhovor k němu stále chodí a chodit nejspíš ani nepřestanou.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

8 kultovních starých her, které rádi p…

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

28.  4.  2017 | | 21 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A
HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pro náročné hráče (recenze)

HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pr…

HyperX má svoji první klávesnici. Vsází na strohý a funkční design v kombinaci s mechanickými spínači Cherry.

25.  4.  2017 | | 5 N/A