10 osobností české herní scény, které byste měli znát

České vývojářské firmy nemají co do velikosti šanci konkurovat těm opravdu velkým zahraničním. I tak ale máme pár osobností, které stojí za to znát.

3. Daniel Vávra

Videoherní scénárista a designér. Kromě počítačů se v dětství zajímal i o umění, kreslil vlastní komiksy, fotil, nebo psal. Vydrželo mu to celý život, vystudoval uměleckou školu v Turnově a začínal jako grafik. Poměrně brzy se dostal do Illusion Softworks, také na pozici grafika. Jeho první spolupráce byla na Hidden & Dangerous, známý je ale především díky práci na hře Mafia. U ní už pracoval na pozici hlavního designéra a kromě grafiky měl na starosti i scénář a režii. Začal pracovat i na dvojce, v té době se ale IS přeměnila na 2K Czech. S tou se Vávra rozešel a Mafii II nedokončil.

dan_vavra.jpg

837272-vavra.jpgmafia1.jpgimages.jpg

Po odchodu s kamarádem Martinem Klímou založil Warhorse Studios. Jejich zatím jediná hra je nehotové, ale slibně vypadající RPG Kingdom Come: Deliverance, první díl z plánovaných tří. Na Kickstarteru hra vybrala přes milion liber, čímž se stala 12. nejvýdělečnější na této platformě. V současnosti je tedy víceméně na volné noze, vedený jako podnikatel. Stále vytváří design pro hry a také přispívá do časopisu Level.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,