Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?
Assassin’s Creed: Origins
Po roční pauze se na pulty obchodů vrátí historická série Assassin’s Creed. Poslední díly byly téměř na chlup stejné, jen v jiném časovém období. Nový díl s podtitulem Origins slibuje spoustu novinek, změn, a navíc atraktivní prostředí. Vlastně půjde o takový návrat ke kořenům, který ale obmění množství herních mechanismů.
V Origins se podíváme starověkého Egypta, kdy bratrstvo asasínů bylo ještě v plenkách. Hlavní roli si střihne Bayek, který zastává pozici zdejšího šerifa též nazývaného medžaj. Lidé ho mají rádi, uznávají ho. Jeho věrným společníkem je sokol Senu, který funguje velmi podobně jako dron ve Watch Dogs 2 nebo GR Wildlands.
Razantnější změny se týkají hlavně hratelnosti. Konečně byl změněn soubojový systém. Už nepřátelé nebudou chodit po jednom jak prasata na porážku, tady budete muset mít i trochu skillu. Už prý nebude docházet na souboj se skupinami nepřátel o několika desítkách mužích. Stačí malé přečíslení a už nastává problém. Poprvé také dostaneme do ruky štít. Ten vám ale pomůže jen proti slabším nepřátelům. Pokud jdete proti hromotlukovi, moc ran nevykryjete. Hráči, kteří již měli možnost si hru vyzkoušet říkají, že se souboje do jisté míry podobají Dark Souls, jen s tím rozdílem, že neumíráte tak rychle. Navíc ani nemáte možnost provést odraz útoku, což byl nejčastější způsob zabíjení během soubojů v předchozích dílech. Nyní je klíčem hbitost a správné načasování.
Nový asasín vypadá opravdu dobře a mohl by do série přinést svěží vítr nových herních mechanik. V ukázkách jsou ale stále vidět některé nedostatky jako umělá inteligence, nebo celkově chování zvířat. Pokud na těchto věcech Ubisoft od E3 zapracoval, může zase jednou díl ze série Assassin’s Creed sklízet nadprůměrná hodnocení.
Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein: The New Order před několika lety dokázal, že klasické FPS střílečky mají na trhu stále místo. Po nenápadném odhalení na minulé E3 jsme se konečně letos dočkali představení nového dílu s podtitulem The New Colossus. A že zase půjde o parádní nostalgický výlet.
B. J. Blazkowicz na začátku hry opět leží v posteli. Tentokrát neprospal několik let, ale jen pár měsíců. Právě se nachází na provizorní základně odboje, kam byl převezen po souboji s Deathsheadem. Základna je ale pod útokem a on se musí vydat vstříc nacistickým výstřelům, aby pomohl přátelům v boji. Za ty měsíce, co se nehýbal, mu ale ochably svaly a ani není schopen chodit. Nemá tedy jinou možnost než sáhnout po invalidním vozíku vedle jeho postele.
S vozíkem se do jisté míry mění i hratelnost. Logicky nemůžete skákat, střílení pak není tak velký problém. Pokud ale v ruce B.J. třímá zbraň, nemůže se pohybovat tak rychle, protože na pohon vozíku má jen jednu volnou ruku. Po úvodní pasáže se naši hrdinové vydávají na cestu do zámoří. Nacisté totiž v téhle realitě neovládli jen Evropu, ale celý svět. A hádejte, kdo všem americkým náckům nakope zadky? Pokud myslíte, že Blazkowicz, máte u mě malé plus.
Nový Wolfenstein bude akční řežbou, jakou známe z předchozího dílu. Můžete očekávat perfektní hratelnost, stejně jako zajímavý příběh a skvěle navržené úrovně. Pokud vývojáři zvládnou vytvořit verzi nacistické Ameriky stejně jako se jim to povedlo s Evropou, tak si nebudeme mít na co stěžovat.
Call of Duty WWII
Loni to byl Battlefield, letos se do minulosti vrací dlouholetá série Call of Duty. Opět si tak budeme moci prožít stěžejní okamžiky druhé světové války na všech frontách. Po několikaletém nedostatku druhoválečných AAA her se vývojáři ze Sledgehammer Games trefili spoustě hráčům do vkusu.
Singleplayer na rozdíl od hry pro více hráčů sklízí od komunity celkem kladné ohlasy. Atmosféra je hutná, jak se patří, kolem pobíhají ostatní členové jednotky a neuběhne pět minut bez toho, abychom nebyli svědky obří exploze. Bez toho by to nebylo to správné Call of Duty.
Tentokrát nebudete hrát v příběhu roli zachránce světa. Stanete se řadovým vojínem, který se společně s jednotkou vrhá do boje. Větší roli budou hrát 3 vojáci, kteří jsou s hrdinou jedna ruka. Příběh jako takový bude opět akční jízdou, ve které nebude moc prostoru na rozhodování. Čeká snad od této série něco víc?
V multiplayeru už to není tak růžové. Člověk by čekal, že se bez exoskeletonů a speciálních schopností hratelnost dost zpomalí a tempo se vrátí ke druhému Call of Duty. Multiplayer se sice zpomalil, ale stejně jde spíš o hektickou akci, kde jste stále v pohybu a snažíte se dosáhnout co nejvyššího killstreaku. Věci jako nálety nebo radar jsou ve hře už od prvního Modern Warfare a ani tady nebudou chybět.
Hra jako taková vypadá skvěle, obzvlášť singleplayer. Ale není moc hráčů, kteří by si Call of Duty kupovali kvůli příběhu. V každém případě se bude CoD WWII prodávat jako rohlíky, i kdyby mělo sklízet podprůměrná hodnocení. Že.
South Park: The Fractured but Whole
Na nový South Park čekáme už několik let. Vlastně už tady měl být už minulý rok, ale osud mu nepřál a přicházel jeden odklad za druhým. Čekání naštěstí skončí už v říjnu, kdy se budeme moci zapojit do hry zdejších dětí.
Klacek pravdy a hra na elfy a mágy už je pasé. Je tedy načase zahájit novou hru, která bude zaměřená na superhrdiny. Vy jste stejně jako v Stick of Truth v roli nového dítěte, které si hledá kamarády. Zanedlouho po příjezdu do města se seznámíte s Cartmanovou portou, kterou momentálně posedla superhrdinská horečka a vy samozřejmě nemůžete zůstat pozadu.
Nemůže chybět specifický humor, který se superhrdinským tématem nabírá ještě větší obrátky. Ve hře bude spousta narážek na filmy a seriály od Marvelu a DC. To ostatně můžete vidět i v jednom z trailerů, kde mezi southparkskými hrdiny propukne občanská válka jako v posledním Kapitánu Amerikovi.
Změn bude oproti Klacku pravdy docela dost. Tou největší je soubojový systém. Už to není tak, že proti sobě stojí postavičky a jen vybíráte akce. Nyní se můžete pohybovat po okolí, což dodává hře výraznější taktický element. Samozřejmě přibudou nové schopnosti, zbraně a speciální útoky, mezi kterými snad nebude chybět ani Ježíš nebo pan otrok. Jen doufám, že změna studia South Parku nijak neuškodí. To by se ale stát nemělo, protože původní tvůrci Matt Stone a Trey Parker mají opět vše pod palcem.
Super Mario Odyssey
Co si budeme povídat, na Nintendu Switch stále není takový počet her, jaký bychom si přáli. Jeho portfolio ale zanedlouho rozšíří nový díl ze série Super Mario, který se velmi pravděpodobně stane dalším system sellerem, podobně jako to bylo s Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Každý velký díl z máriovské série přináší do žánru skákaček nějaké novinky a Super Mario Odyssey nebude výjimkou. Mariovi na jeho dobrodružství bude tentokrát pomáhat jeho oživlá čapka jménem Cappy. Ta mu poskytuje schopnost převtělit se do kteréhokoliv tvora, který se ve hře nachází. Každý z nich pak má unikátní vlastnosti. S tím přicházejí alternativní řešení hádanek a rozšířené možnosti průzkumu světa.
Super Mario Odyssey se odehrává v otevřeném světě, který je rozdělen do několika prostředí. Podíváme se do džungle, pouště nebo New Donk City. Nintendo chce využít plný potenciál otevřeného světa, takže budete mít víceméně úplnou volnost. Budete hledat poklady, plnit vedlejší úkoly a nějaké nepovinné aktivity se jistě také najdou. Mario ale stále bude mít jediný cíl, a to osvobodit princeznu Peach ze spáru Bowsera, který si s ní připravuje veselku.
Ač má série Super Mario opravdu hodně dílů, tak stále má co nabídnout. Nintendo se na rozdíl od konkurence nebojí občas zaexperimentovat a světe div se, ono jim to vychází.
Star Wars Battlefront 2
První novodobý Star Wars Battlefront sice vypadal hezky, ale v době vydání nenabízel tolik obsahu, kolik by si hráčská komunita přála. Tomu by se druhý díl měl s přehledem vyvarovat a krom velké porce multiplayerové zábavy tentokrát dostaneme i kampaň pro jednoho hráče.
Příběh v kampani nebude žádná kopírka filmů, jedná se o zbrusu nové dobrodružství, které je zasazeno mezi šestou a sedmou epizodu. V hlavní roli se ukáže velitelka speciálních jednotek impéria Iden Versio. Rozhodně to nebude kampaň, kterou vývojáři dělali jen aby se neřeklo. Pokrývá celých 30 let, a i když ve hře samozřejmě budou časové skoky, tak nějaký čas to zabere. Zatímco se příběh z kampaně bere jako kánon, v multiplayeru nic takového nečekejte. Na obřích mapách se budou rubat postavy ze všech možných časových období univerza Star Wars.
Multiplayer oproti jedničce nabobtnal do obřích rozměrů. Nové mapy, prostředí, zbraně a komunitou opěvované vesmírné bitvy. To všechno tam najdete. Hlavně se ale rozroste kádr hrdinů, které občas můžete povolat na bojiště. Při vydání by jich hra měla obsahovat více než 20 a další budou postupně přibývat s bezplatnými datadisky. Ano, čtete dobře. EA všechny DLC ke druhému Battlefrontu bude dávat zdarma.
Destiny 2
I když nám Bungie tvrdilo, že mají plány s prvním Destiny na deset let dopředu, už zanedlouho přistane na pultech obchodů druhý díl, který bude hezčí, větší a tentokrát dokonce i na PC.
Čeká nás celá řada změn a novinek. Já osobně nejvíce oceňuji to, že příběh bude vyprávěný přímo ve hře. Pokud si myslíte, že to je přece samozřejmost, první díl Destiny by vás asi překvapil. Tam byla totiž většina příběhu napsaná na grimoire kartách. To by ještě nebyl takový problém, kdybyste pro přečtení těchto karet nemuseli mít extra aplikaci navíc. Stejně vám nezbyla žádná jiná možnost, pokud jste chtěli pochopit všechny okolnosti. Ve dvojce se naštěstí vývojáři vzpamatovali a hra tak bude více zaměřena na příběh. To už jste ostatně mohli sami vidět v betatestu, který probíhal před pár týdny.
Příběh se odehrává po událostech z posledního přídavku prvního dílu. Na Zemi přichází nová hrozba, záporák Ghaul, který obsadí dosavadní útočiště Strážců na Zemi a sebere jim světlo od Travelera. Pokud jste jedničku nehráli, asi moc nevíte, o čem mluvím. Strážci jsou hráči. Traveler je pak ochránce zbytku lidstva, který vám poskytuje světlo pro využívání zvláštních schopností. Ghaul ale toto světlo sebral a na vás je si ho vrátit zpět a porazit nového nepřítele.
Vývojáři by se rozhodně měli poučit z prvního dílu co se obsahu týče. Než přišla první DLC, tak jste po pár hodinách neměli v Destiny co dělat. To byl také jeden z důvodů, proč hra nesklízela očekávaná hodnocení. Dvojka slibuje velké věci, tak to tentokrát snad vyjde bez větších porodních bolestí.
Middle-Earth: Shadow of War
Pokud si myslíte, že Tolkienova sága Pána prstenů už je vyždímaná do sucha, tak to se šeredně pletete. V herní branži totiž ani zdaleka zatím nevyužila svůj potenciál. Byly tady strategie, LEGO hry, ale plnohodnotná AAA akce přišla teprve před třemi lety se hrou Middle-Earth: Shadow of Mordor. Pokračování Shadow of War posouvá hru na vyšší úroveň, a to ve všech směrech. V hlavní roli je opět hraničář Talion společně s duchem elfa Celebrimbora. V minulém díle se snažili rozložit armádu skřetů. Tentokrát se dají do jejího budování.
Nemesis systém, který si vysloužil velkou pozornost, nyní zahrnuje mnohem více věcí. Dojde na dobývání a obsazování celých pevností jak v rámci příběhu, tak ve vedlejších úkolech. Abyste si podmanili určitou pevnost, budete využívat obléhacích strojů a samozřejmě členů své armády. Pokud se vám obsazení nepovede, hra nekončí. Je to stejné, jako když se v Shadow of Mordor nepovedlo zabít generála. Pevnost posílí svoji obranu a při dalším pokusu to budete mít náročnější.
Po úspěšném obsazení to ale nekončí. Musíte určit někoho, kdo se o ni bude starat a v případě, že se bude nepřítel snažit ji získat zpět, musíte odrazit jeho nájezd. Pokud tam bude takových událostí mnoho, nemuselo by to dělat dobrotu. Jen si vzpomeňte na Assassin’s Creed: Revelations, kde byly základny napadány každou chvíli.
Podle videí vypadá Shadow of War jako opravdu obrovská hra, jen aby v ní byl dostatek obsahu. Vývojáři si dokázali znepřátelit některé hráče ještě před vydáním tím, že hra bude obsahovat lootboxy podobně jako Overwatch. Kdyby to byly jen kosmetické úpravy, tak bych to pochopil, ale tyto bedny v sobě mohou ukrývat i exp-boosty a jiné věci, které ovlivňují hratelnost. Za tohle mají ode mě vývojáři palec dolu.
The Evil Within 2
První Evil Within byl jedním z mála hororů posledních let, které nesází jen na lekačky. Šindži Mikami opět dokázal, že ve svém oboru zkrátka patří mezi nejlepší a doufejme, že se předvede i v pokračování, které nás zavede do vysněného města.
Příběh se odehrává 3 roky po událostech prvního dílu. Sebastian zjišťuje, že jeho dcera, kterou dlouho považoval za mrtvou, je stále naživu. Kvůli její záchraně se tedy vydává do města Union, které ale není v našem světě. Podle domněnek Sebastianovi bývalé parťačky je to svět, který si jeho dcera Lily sama vysnila.
Na rozdíl od jedničky by tady měl být více otevřený svět. Příběh bude sice stále lineární, ale budete moci plnit i vedlejší úkoly, díky kterým můžete pochopit některé nejasnosti nebo nalézt zajímavý loot. V Evil Within 2 nebudou chybět ani akční pasáže s odpornými nepřáteli.
Na režisérském křeslo usedne John Johanas, který si tuto funkci vyzkoušel už při vývoji DLC pro jedničku. Stále ale všechno bude řídit Mikami, protože z režisérské pozice se přesunul na generálního manažera celého projektu.
Dishonored: Death of the Outsider
V každém dílu série Dishonored jsme byli s tajemným Cizincem, který nám poskytoval speciální schopnosti, jedna ruka. To se ale změní. Ve standalone datadisku se v roli Billie Lurk postavíme proti němu. Sama na to ale stačit nebude. Zde přichází na scénu Daud, kterého známe z prvního dílu a také byl hratelnou postavou v DLC Knife of Dunwall. Tato dvojice si klade za cíl vyřídit Cizince jednou pro vždy.
Možná si říkáte, proč by měli jít proti někomu, kdo jim vlastně nijak neškodí, a navíc jim poskytuje nadlidské schopnosti. Pohled Billie a Dauda je takový, že to Cizinec hraje na dvě strany. Tváří se jako přítel, ale ve skutečnosti má na svědomí veškerý chaos, který ve zdejším světě vládne. Opět se podíváme do sluncem zalité Karnaky. Navštívíme dosud neprozkoumané lokace, které zahrnují i blízké okolí města.
Zasazení se sice nezměnilo, zato nových schopností si užijeme do sytosti. Krom toho, že Billie má u sebe obřadní nůž, který byl vyroben ke zničení cizince, také dokáže ovládat prostor a čas. To jí dovoluje jak manipulovat s časem, tak procházet skrz předměty nebo se přesouvat na kratší vzdálenosti během okamžiku. Zvláštní ale je, že nemá znamení Cizince. Odkud tedy pocházejí její schopnosti? Je snad ještě někdo jiný, kdo lidem poskytuje tyto nadpřirozené síly?
To je pro tento výčet vše. Víme, že na podzim nás čeká mnohem více her, které si zasluhují naši pozornost, ale o těch si povíme zase někdy příště. Teď je řada na vás. Co je pro vás must-buy titul letošního podzimu?
Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně