10 strašných her, které zostudily celou sérii

Diskuze čtenářů k článku

Petr Melichar  |  08. 10. 2019 00:32

Souhlasím se vším co je zde napsáno, ale Andromedu bych do toho nedával. Odehrál jsem všechny ME a Andromeda se mě skoro líbila nejvíce. Osobní názor.

 |   |  Odpovědět
Jirka  |  08. 10. 2019 07:49

2 hry, které vás zklamaly, tak mě maximálně pobavily a skvěle jsem si je užil a nedám na ně dopustit. Mafia 3 a Andromeda, za mě špičkové hry.

 |   |  Odpovědět
Radhe  |  08. 10. 2019 08:46

Mě Mafia III taky hodně bavila :) Andromedu jsem hrál asi jen 5 hodin a dál jsem to nedal.

 |   |  Odpovědět
Aleš  |  08. 10. 2019 08:05

Hezký článek, jen si myslím že jen první díl Posla smrti dělali češi, zbylé dva myslím už dělala nějaká německá firma a jen tu byl český dabing. Ale souhlasím že Black Mirror tuhle sérii zabil.

 |   |  Odpovědět
avatar
08. 10. 2019 19:39

Velice děkuji za upozornění. Máte pravdu. První díl je český, všechny zbylé už německé, i když úplně poslední díl dělalo jiné německé studio. Už je to opraveno.

 |   |  Odpovědět
Seph  |  08. 10. 2019 09:00

Andromedu jsem koupil teprve nedavno, spousta zapornych recenzi me presvedcilo o tom, ze neni nutne spechat. Nakonec je to jedna z her, ktera mi po dohrani dala pocit prazdnoty, bylo me docela lito, ze uz to skoncilo. Za me v pohode hra.
a s Mafii 3 to mam podobne, nechce se mi do toho, protoze jsem cetl spoustu negativnich recenzi.

 |   |  Odpovědět
kazeasch  |  08. 10. 2019 10:31

Mě přijde, že Fallout 76 nepoškodila Bethesda, ale spíš pseudofanoušci, kteří si koupí MMO a pak nadávají že tam není singlplayer obsah. Ano, F76 měl své mouchy, ale to každé MMO. Na MMO fallout jsem čekal 20let, těšil jsem se jak blázen. A nakonec mi ho zabili nějací fakani co se ohání původními fallouty, přestože se v té době ještě houpali tatovi v kulách.

A co se týče Mafie III, tak to byl propadák zase jen u čecháčků, kteří uraženě nedokázali skousnout že tam není dabing, a jako správní rasisti se nezapomněli pohoršovat nad tmavší pletí hlavního hrdiny. To je celé. Ve světě byla Mafia III nejůspěšnější díl série a hodnocení vůbec nemá zlé.

 |   |  Odpovědět
Kaktus-v-květináči  |  08. 10. 2019 10:40

Jako v celku souhlasím, náročnost dnešních fanoušků je na úrovní uřvanýho děcka dožadujícího splnění přesných pokynů. Na druhou stranu jsem fanoušek Falloutu kvůli tomu, že do čtyřky mi hra dala to co jsem chtěl, propracovaný postapo svět pro sebe. Oznámení, že následující díl bude MMO byl i pro mě šok a přiznám menší pocit zklamání. Ne ale protože bych Bethesdě nevěřil, že by mě neuměla itak zabavit. Spíše proto, že dnům se singleplayrovým propracovaným světem plným možností je konec a i vzhledem k hodnocení se dalšího dílu jen tak nedočkáme. 76 je zkrátka (za mě osobně) odfláknutý díl, který měl vysoký potenciál.

 |   |  Odpovědět
kazeasch  |  08. 10. 2019 12:04

Chápu, že někoho kdo chce hrát sám oznámení MMO zklame. Ale skutečně si nemyslím, že by bylo na místě kvůli tomu plivat na celou hru, a to často způsobem, který přímo ukazuje absolutní neznalost či nepochopení lore (přičemž se ale všichni označují za hrozné fanoušky). Kupříkladu stížnosti že ve světě nějsou nějaká NPC který by zadávaly questy. Mě to třeba přijde celkem logické, když Vault 76 byl prvním otevřeným vaultem po jaderné válce přičemž měl jen 500 obyvatel. Kde by se tam ti další lidé asi tak vzali? Stejně tak, jako když si množí lidé stěžovali na absenci věcí z prvního dílu, který se ale odehrává až o 80 let později. Dokonce jsem našel i požadavky na věci z F4, který se ale odehrává dokonce o 210 let později.

Ze samotné podstaty lore by mělo být každému skutečnému fanouškovi jasné, že to prostě nemůže být svět našlapaný poválečnými technologiemi a davy lidí.

 |   |  Odpovědět
Kaktus-v-květináči  |  08. 10. 2019 16:01

Ale já nijak nemám problém s lore (který mimochodem Bethesda porušila minimálně s FEV a supermutanty, nebo jej poupravila) ani s tím, že konkrétně v 76, která se odehrává 25 let po válce, nejsou logicky žádní lidé. Nemám ani problém s tim sedmimílovým krokem kterým se Bethesda oddálila od zajetých kolejí.. Mám problém s tím, že s tou hro strašně spěchali a vyšlo něco co by dodnes kdekdo nazval alpha verzí hry plnou nedostatků a chyb a silně nevyužitým herním prostorem, byť vlastníte PC hodnoty ojetého vozu.

 |   |  Odpovědět
kazeasch  |  09. 10. 2019 08:23

Napsal jsem to asi trochu neobratně. Neměl jsem na mysli zrovna tebe. Ty máš vskutku racionální důvody. Ale myslím že i přes ně se shodneme že na hodnocení 0/10 to skutečně není, i přes všechny nedostatky.

 |   |  Odpovědět
AK81  |  08. 10. 2019 16:01

jak to že je tam power armor ty lore experte?

 |   |  Odpovědět
Kate s  |  08. 10. 2019 16:14

Power Armor byl vyvinutý a na frontových liniích nasazovaný v průběhu americko – čínské války ještě před tím, než přerostla v jaderný konflikt. Dlouho před dějem Fallout 76

 |   |  Odpovědět
Kaktus-v-květináči  |  08. 10. 2019 17:49

Tak tak, myslím že první nasazení vojáků v T-45 proběhlo tuším v bitvě o Anchorage, určitě ale během prvních ozbrojených konfliktů mezi Čínou a USA, ještě roky před osudným třiadvacátým říjnem.

 |   |  Odpovědět
kazeasch  |  09. 10. 2019 09:36

První bojové obleky které energozbroji předcházely přišly v srpnu 2065. V roce 2067 přišel West Tek s první skutečnou energozbrojí T-45. Následně, v roce 2069, učinila americká vláda objednávku na energozbroje T-51. Celkově ale před velkou válkou byly uvedeny ještě různé modifikované verze jako T-45b, T-45D nebo od ní odvozená verze energozbroje pro mediky MP-74A, dále T-51B a T-60.
Také se objevila čínská odpověď na energozbroje, a sice Hei gui stealth armor.
Velká válka začala 23. října 2077.
Ergo, power armor je předválečná technologie.
Stačí to tak?

 |   |  Odpovědět
Kate s  |  08. 10. 2019 16:17

Spoustě z těch lidí nevadí absence quest NPC z důvodu lore, ale vadí jim samotné časové zasazení Fallout 76, které NPC vylučuje. Já osobně jsem s tím v pohodě a těším se na průzkum wastelandu, ale ještě na to nebyl čas :)

 |   |  Odpovědět
grndl  |  08. 10. 2019 16:55

Časové zasazení NPC nevylučuje. I v samotné hře je milion zmínek o tom, kde kam co spadlo a kdo všechno to přežil. Hra se vůbec netváří, jako že byl totální jaderný holocaust a přežili jen ti ve vaultech.
Jednak tam jsou scorched ones, což jsou zjevně původní přeživší, co se nakazili (a nejsou to ghulové, ti tam nějak nejsou vůbec), pak je tam spousta dalších přeživších (brotherhood, responders atd... ) jen všichni vypadají, že se radši po spuštění hry zabili, protože když k nim přijdete, tak jsou to hezké čerstvé mrtvolky, ani nejsou ohlodané.

Mě na F76 vadí to (beru li aktuální stav hry)
- příšerné pip boy menu a příšerné ovládání kraftění. To, že je to tak kvůli konzolím neberu.
- Bugy v questech naštěstí často napraví logout/login zpět, kdy se to nějka "chytne", ale některé questy jsou i dnes rozbité a prostě nejdou udělat. Ještě že jdou "zapomenout"
- Hraní v týmu... ach bože ach bože. to je šílená bolest a zmatek, obzvlášť co se týká respawnování potvor. To si takhle zhebnete na konci dungeonu a ono vás to hodí n azačátek, ale obnoví to všechyn potvory co jste po cestě poslední hodinu postupně s parťáky vybíjeli, takže dostat se ke kolgeům je defakto nemožné. Sdílení prostředků a předání si věcí z inventáře... hahaha.

- kraftění.... ale jistě že to nešlo udělat blběji. Mám ultracite, mám plazma cores, mám důl na všechyn možné ore a bůhvíco ještě, ale na opravu brnění potřebuju šrouby, které se dají získat jen na pár lokacích, které jsou ale vybrané kvůli tomu, že je svět sdílený s dalšími lidmi, co ty šrouby taky potřebují, takže máte výzbroj, co by vymazala armádu nějaké menší zemičky, ale jste v prčicích, protože nemůžete získat šroub. Jo, powerarmor vyrobíte, ale šroub, to ne.

- potvory... ach bože. Inteligence se nekoná, furt se zasekávají, radskorpioni zalezou do zemně a vylezou z ní na ocelové lávce o čtyři patra výše....

- kvesty... jo, je super, že si i v téhle hře dali práci a napsali nějaký lore, ale čtěte si ho, když se nepouznul svět a něco vás během čtení terminálu začne vraždit. Slušná hra by vás aspon vykopla zpět do hry, ale taedy ne, tady se musíte proklikat přes několik obrazovek zpět, aby se postava přepla ze čtení terminálu zpět do bojového režimu. A přitom se dá hodně snadno zhebnout.

- grindění... och, jaké je zadostiučení, když ve třech lidech sejmete scorchbeatst lvl 95, kdy na to padne pár plasma cores, spadne vám na hlavu mrtvola a místo ultracitu dostanete co? nic. Prostě prázdná mrtvola.

- a málem sjme zapomněl na perky.... bože! jako přijd evám normální přijít do kempu, vyházet přes stupidní rozhraní pět perků, naházet si tam ty co umožnují vyrábění věcí a lepší a levnější opravy, pak spravit jednu věc, pak se zase pět minut hrabat v menu a vrátit tam ty bojové? To nemohli některé udělat prostě "pasivní"? Nějak nevidím smysl v tom to furt přehazovat.

Fakt mám pocit, že jsme v té hře třetinu času brouzdal nějakým menu stvořeným pro ovládání čtyřmi čudly na konzoli.

A proto je fallout 76 zklamání. ne proto že je to MMO (a ono vlastně není, protože opravdová mmo tak nějak sázejí na interakci hráčů)

 |   |  Odpovědět
Uji  |  08. 10. 2019 22:38

Tak hele dal než to že tam gůlové nejsou číst nebudu protože tam jsou
Takže až tu budeš plácat játry tak alespoň tu hru Zahraj

 |   |  Odpovědět
kazeasch  |  09. 10. 2019 08:46

Stačilo napsat že jsi ubrečené děcko co začne kopat nožičkama když se hra nehraje podle jeho pravidel které by mu ji usnadnily.

 |   |  Odpovědět
Hardbal  |  11. 10. 2019 09:56

Ty jsi snad větší vůl než PC a to je skutečně co říct.

 |   |  Odpovědět
Valibuch  |  09. 10. 2019 11:14

Přeživší by měli být úplně všude.Vaulty určitě USA nezalidnili.Jen co si matně vzpomínám tak třeba Maxxon a jeho bratrstvo oceli vzniklo z přeživších deserteru US army.

 |   |  Odpovědět
Jan  |  09. 10. 2019 11:28

O velké válce wiki.Navzdory globální destrukci způsobené válkou zůstalo mnoho oblastí obyvatelných, s nízkou a přijatelnou úrovní radioaktivního spadu. Přeživší lidé v těchto částech Země dokázali nadále žít v troskách předválečné civilizace, zakládat nová společenství a dokonce i malá města.

 |   |  Odpovědět
kazeasch  |  09. 10. 2019 12:37

Ano, někde lidé přežili. Jen se nesmí zapomínat, že i přesto populace lidí prudce klesla, zatímco velikost země zůstala jaksi stejná. Takže nepotkávání lidí je přeci jen celkem očekávatelné. Uvědom si, že i ve Falloutu 1 bylo lidí pomálu, z dnešního pohledu by jistě mnoho lidí řeklo, že tam bylo mrtvo. A to se bavíme o době 80 let po Falloutu 76.

 |   |  Odpovědět
orgasmic  |  08. 10. 2019 11:05

Hate kolem Mafia 3? Ve světě dobře hodnocené? :D

Na Metacritic: Metascore od všech magazinů na světě 62%, od hráčů 36%

 |   |  Odpovědět
kazeasch  |  08. 10. 2019 11:41

1) Zmíněné hodnocení je průměr. Projdi odkazované recenze a zjistíš, že půlka z toho jsou v zásadě kopie cizích recenzí. A když si to člověk projde, tak zjistí že často se strhávají body za uplné banality.
2) Prodalo se 4,5mil kopií. 1309 uživatelských "recenzí" je naprosto nicneříkající. A to tím spíš, když většina z nich jsou nářky nad zamknutými 30FPS, nebo jiné krávoviny, které jsou důležité možné pro herního onanistu, ale skutečného hráče to vážně nezajímá. Rozhodně ne natolik, aby dal hodnocení 0 s odvoláním na 30FPS lock a že jiné hry z toho roku vypadají lépe. Jistě nejsem nejsem sám, kdo hry hraje kvůli jiným věcem, než aby si stříknul z miliardy fbytečných FPS a kulervoucí grafiky. Mám k Mafii 3 taky své výhrady, ale 75-80 % je podle mě fér. 36 % více vzpovídá o těch hodnotitelích než o hře.

Ale chápu, že někdo nehraje pro zábavu, ale aby mohl říkat jak je ta hra super, protože mu jede na 1000FPS ve 4K se vším uplně na max. Sice neví o čem ta hra je, protože než si vyhonil tak vyšla nějaká nová, ale to je fuk. Hlavně že si namasíroval ego.

 |   |  Odpovědět
kazeasch  |  08. 10. 2019 11:44

mimochodem, nauč se číst. Nepsal že je dobře hodnocená, ale že nemá zlé hodnocení. To je celkem rozdíl. Nemluvě o tom, že jak jsem nakousnul v předchozím příspěvku, není ani tak důležité souhrné hodnocení, ale zejména jeho odůvodnění. Když někdo srazí hodnocení z 80 na 60 jen kvůli zamčeným FPS, tak mě to skutečně nezajímá, a rozhodně nejsem jediný.

 |   |  Odpovědět
grndl  |  08. 10. 2019 16:57

Mafia III soupeří příběhem s mafia I a těžce prohrává.
Mafia III soupeří s GTA sérií co se týká hratelnosti.... a nedostává se ji ani ke kotníkům. Tam je problém. Je to mizerná hra.

 |   |  Odpovědět
kazeasch  |  09. 10. 2019 08:43

Že má Mafia1 lepší příběh než Mafia3, s tím souhlasím. Ale odmítnout hru protože nějaká hra před čtrnácti lety byla lepší, no to bych si už nezahrál asi nic. Protože to co v poslední době vychází, je proti starším hrám víceméně odpad splácaný dohromady tak, aby se to prodávalo. Grafika se upřednostňuje před hratelností, herní doba se uměle natahuje přes sbírání irelevantních hovadin, jen aby měl člověk pocit, jakože se v tom světě dá něco dělat, ale mnohdy to nedává smysl a v naprosté většině případů to hráči nic nepřinese.

Nakonec jsem bavil, možná i víc než u GTA V a to je hlavní. I když musím uznat, že s ohledem na fakt že na hraní nemám zdaleka tolik času jako bych chtěl a dostanu se k tomu jen jednou za čas, tak třeba příliš nepociťuji případnou repetitivnost (což ale teda zrovna třeba GTA V je taky repetitivní jak kráva a když člověk pomine opět uplné krávoviny které jsou pro hru prakticky zbytečné, tak je to uplně bezduchá open world střílečka kde je herních mechanik, které by přímo ovlivňovaly hru, až žalostně málo).

btw: Mafia je konkurentem GTA odjakživa. Jednička byla vyvýjena ve stejné době jako GTA III, akorát GTA stihli vydat dříve, a od té doby se Mafia veze v jeho stínu.

 |   |  Odpovědět
Bagr  |  08. 10. 2019 19:36

Mafia 3 byla propadák, kvůli špatným prodejům museli lhát, + dvojka měla hodně lepší prodeje.

 |   |  Odpovědět
Hardbal  |  11. 10. 2019 09:51

Mafia 3 byl zkrátka propadák a ve srovnání s prvním, ale i druhým dílem nestála za nic. Průměrný hodnocení má na Steamu, kde nejsou jenom čecháčkové, stejně jako kdekoli jinde. A nic na tom nemění ani vřískání nějakýho debílka.

 |   |  Odpovědět
Karel  |  08. 10. 2019 12:40

Posledního Wolfa jsem taky nedohrál. Prostě mě to po nějaký době přišlo nudný a furt to samý dokola. Ale za odpad to nepovažuju. Třeba jsem byl moc natěšenej. A časem tomu dám ještě šanci a zahraju si to znova.
Mafii III jsem hrál asi 3x a vůbec mi nepřijde, že by "zostudila celou sérii". Prostě to dělal někdo jinej, nepovedlo se to jako dvojka, ale není to vůbec špatný, prostě jen lehkej nadprůměr.
Na světě snad neexistuje herní série, která by neměla ani jeden díl jako propadák. A u většiny nikdo neříká, že "zostudil celou sérii". To jen místní pisálkové neví o čem psát a ta vymejšlej bulvární titulky a kontroverzní obsah. Clickbait ...

 |   |  Odpovědět
Kosa  |  08. 10. 2019 14:25

Z her (a serii) co jsem hral:

ME Andromeda - hra me bavila cca do 3/4, po nejakejch 40 hodinach me to tak nejak prestalo bavit diky repetitivnosti a celkove unave ze vseho. CHybelo mi tam neco co by me vylozene tahlo k tomu udelat jeste jednu misi, jeste jeden quest...
Osobne si spis myslim ze prvnim hrebem do rakve byl ME3 s tim debilnim durazem multiplayerem a puvodnim koncem za kterej by scenarista zaslouzil par facek. Na to to dohravat znova s predelanym koncem jsem uz nemel.

Fallout - posledni dobry Fallout byl hezky pekne izometricky Fallout 2. Ty dalsi 1st Person dily nebyly Fallout.

NFS - po Undergroundech 2 to s tou serii slo z kopce smerem do jimky.


 |   |  Odpovědět
Daniel  |  08. 10. 2019 22:04

Za mě určitě far cry new down.jedna z her na které jsem se nejvíc těšil ale tak hrozně krátký a nevyužitý titul v podání far cry ještě nebyl.

 |   |  Odpovědět
Serz  |  09. 10. 2019 02:24

Gta EFLC

 |   |  Odpovědět
Potvora  |  09. 10. 2019 09:40

K seznamu mám dvě výtky:
- Mafia III - když se mě moje děti ptaly na hry s nejlepším příběhem, periuodicky jsem jim předhazoval Mafii I. V hlavě mám M1 jako hotový klenot. A pak jsem si řekl, že než se pustím do M3, dám si z nostalgie M1 - a bylo to najednou utrpení, moc dlouho jsem u hry nevydržel, ať kvůli grafice nebo ovládání; ano, stále to mám nastavené jako herní klenot, ale zub času si tu představu v hlavě notně přikrášlil. M3 nebyla vůbec špatná hra a snad jen příběh mohl být trochu propracovanější než systematická vyvražďovačka klanu mafiánů, ale i tak - já tu hru hrál dvakrát a bavil jsem se dobře.

Black Mirror - tady bych asi silně rozlišoval mezi prvními třemi klasickými point&click díly a čtvrtou 3D podivností. Navzdory tomu, že na druhém a třetím díle pracovalo jakési to německé studio, byly tyto díly zábavné a napínavé. Druhým dechem ale dodávám, že čtverku jsem nehrál a nemám ani tušení, jak by mohla na trojku navazovat, ta všechno dějově docela uzavřela a cokoliv dalšího může být už jen nastavovaná kaše nebo úkrok stranou těžící z popularity původní trilogie... škarohlídsky ale zahazovat druhý a třetí díl, protože ho nedělali Češi, to ne...

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor