10 věcí, které chceme mít v konzoli Xbox Scarlett

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 19

Diskuze k článku

Naith  |  07. 07. 2019 10:41

Pro začátek by mohla být v češtině, mít české znaky na virtuální klávesnici a hry jako FFIV Online, Horizon Zero Down, NIOH, Persona atd.

Osobně považuji koupí Xboxu One S za chybu. Měl jsem vzít PS4

 |   |  Odpovědět
Vojtěch  |  04. 07. 2019 01:19

A já bych ještě prosil nový název. Protože pokud si ,,to" někdy koupím, tak ,,tomu" fakt v žádném případě, ani kdybych byl mučen nebudu říkat...fuj, no prostě nebudu. Jakože opravdu fakt ne! To už je lepší třeba Justin anebo Britney...kecám, vyjde to úplně nastejno, je to prostě děs.

 |   |  Odpovědět
Edna Televizní  |  04. 07. 2019 01:04

Jako sorry, tohle se vůbec nedá číst - naprostá slátanina potvrzených věcí a nějakých úplných nesmyslů. To, že bude zpětně kompatibilní příslušenství potvrzeno např. bylo, ale za mne je to krok zpět. Nová konzole má mít nový, podstatně vylepšený ovladač (viz. PS4, taky se s tím nemažou a není problém).
Další slátaniny typu že jednotlivé herní platformy by měly umožňovat nákup/hraní skrze různé platformy (jemnovaný Steam např.) - proboha, proč by to nějaká, na MS nezávislá firma dělala? Proč Xbox A PC a ne PS4 a NIntendo?
Crossplayer je samozřejmý už dnes - záleží jen na tom kterém studiu jestli to umožní - viz Fortnite a další.

A NE a třikrát NE - hraní na gamepadu NENÍ stejně pohodlné, rychlé a precizní jako na klávesnici a myši. Už jenom dostupné klávesové zkratky, makra apod (i u FPS) mluví za vše. Jeden úkol za všechny - zkuste se gamepadem otočit v nějaké FPS o 180 stupňů a potom udělejte tentýž manévr myší s nastavenou dynamickou akcelerací (pokud si rovnou takový manévr nenamapujete na jeden stisk klávesy). Ta myš bude vždycky daleko rychlejší a hlavně přesnější .... zkuste si páčení zámků v Kondom Come Delirance na PC a na konzoli --- teda než to autoři konzolistům podstatně zjednodušili, protože to prakticky nebylo možné ovladačem v první verzi, která byla stejná jako na PC uhrát. Tož asi tak...

 |   |  Odpovědět
04. 07. 2019 09:55

Samozrejme, ze hrani na gamepadu neni stejne jako na K+M. To je naprosta blbost. Jde o rozdilne typy ovladani s rozdilnymi vyhodami a nevyhodami.
Nektere hry se budou lepe ovladat K+M, nektere zase gamepadem, jako tomu bylo vzdy.

 |   |  Odpovědět
Edna Televizní  |  04. 07. 2019 11:31

Osobně bych netvrdil, že jakákoliv hra je lépe ovladatelná na gamepadu. Možnosti gamepadu vždy budou podmožinou možností klávesnice a myší. Resp. cokoliv jsem schopen namapovat na nějaký prvek gamepadu (ať už analogově nebo digitálně), jsem schopen stejně nebo lépe namapovat na nějaké tlačítko na myši/klávesnici/joysticku.

Hodně se to blíží a splývá u vyžádaných jednorázových akcí ON/OFF (otevři, vystřel, přepni apod) protože stisk tlačítka je všude stejný, ale pokud se jedná o nějakou analogovou veličinu (pohyb v prostory), natažení nečeho a pod, tak je problém, protože dráha a možnosti analogového rozsahy joysticky na gamepadu oproti v podstatě nekonečnému rozsahu (např. na myši) jsou obrovské. O počtu "čudlíků" k dispozici ani nemluvě.

 |   |  Odpovědět
04. 07. 2019 13:29

Promin, ale to je strasne omezeny a jednostranny pohled na vec.
Hlavni rozdil bude vzdy v tom, na jaky typ ovladani autori danou hru navrhnou. Temer vzdy se bere v potaz jeden primarni system a zbytek jsou vicemene "porty". A temer vzdy se to bude ovladat lepe tim, na co to autor navrhl. Jestli trochu hrajes, tak jsi jiste uz na takove veci narazil. Byva to na tom na prvni pohled videt - dnes typicky PC porty nekterych konzolovych her. Ovladani mysi je neohrabane, neergonomicke...
Podruzne jsou pak veci jako analogove paky, jejich ekvivalent proste na K+M nemas - primy pohyb nejaky presnym smerem (pricemz se navic druha paka zaroven primo pohne uplne jinym smerem) atd.
A samozrejme obrovsky(!) rozdil je ve zpusobu interakce cloveka s danym ovadanim. Hrani z pololehu na gauci, s gamepadem v rukach, polozenych na kline, vs nejaky K+M setup je proste neco uplne jineho. Nerikam zamerne, ze je neco lepsi. Pro kazdeho je v dane situaci lepsi neco jineho.
Je treba si uvedomit, ze to neni zadne soupereni. Proste jde o ruzne metody, vhodne pro ruzne veci. Obecne(!) neni nic nadrazene. Stejne tak se da pokracovat dalsimi typy ovladani - ruzne motion controllery, flight sticky, volanty a tak dale. Kazde se hodi nekam jinam.

 |   |  Odpovědět
Edna Televizní  |  04. 07. 2019 23:04

Jistě, souhlas s tím, že jde o různé způsoby. Ale se zbytkem opravdu nesouhlasím ... na PC si VŽDY můžete ovládání namapovat na libovolné vstupní zařízení tak, jak chcete Vy sám. A pokud to snad neumožňuje hra samotná, je tu spousta nástrojů 3 stran. Právěže hraji docela dost, mám doma všechny 4 nejběžňější platfomy (PC, Xbox, PS a Nintendo) a neznám jediný případ, kdy by se stejná hra portovaná na PC a zároveň na nějakou konzoli nehrála na klávesnici a myši lépe.

Ano, Vámi zmiňované rozvalení na gauči je pohodlné, ale to už mícháte hrušky s jabkama, to jak jsem rozvalený nebo sedím přece nijak nesouvisí s možností ovládání, kterou mi PC nebo gamepad nabídne. Opravdu si stojím za tím, že gamepad NIKDY nemůže konkurovat v přesnosti, rychlosti a možnostech kombinaci klávesnici a myši. Jistě, v pohodlí lehu/sedu u stolu ano.

Koneckonců se o tom můžete přesvědčit sám. Zkuste si zahrát jakoukoliv online FPS, klidně např na PS4 a uvidíte, že proti lidem, kteří hrají i na PS s klávesnicí a myší nebudete mít s gamepadem šanci. Prostě budete POMALÍ a NEPŘESNÍ. To jsem pochopil už dávno a pokud opravdu chcete v takových hrách excelovat, musíte i ke konzoli tu klávesnici a myš připojit.

 |   |  Odpovědět
Edna Televizní  |  04. 07. 2019 23:09

O volantech platí totéž - sice máte pravdu, že s volantem a pedály budete mít "lepší pocit" z ovládání a řízení, ale pokud jde o soupeření a výkon jako takový, hráč s klávesnicí, myší a správně nastavenými makry Vás prostě přehraje - už jen proto, že otočení volantu třeba o 180 a více stupňů je proti citlivé kvalitní myši na kvalitní podložce prostě zoufale pomalé.

Já nijak nepolemizuji s tím, že třeba ten gamepad nebo volant je pohodlnější - to bezesporu je .. ale polemibuji s tím, že autor článku kvalitu a možnosti takového ovládání staví na roveň klávesnici a myši a to zkrátka není pravda. To, že ovládání myší a klávesnicí je třeba nepohodlnější a tgřeba vyžaduje mnohem delší dobu tréninku (zautomatizovat si nastavená makra apod) neznamená, že to ovládání je srovnatelné. Podle mne se jedná o dvě různé věci - komfort ovládání (zde patří např i ten posed apod) a vlastní možnosti periferie.

 |   |  Odpovědět
09. 07. 2019 10:02

No to snad nemyslis vazne. Budes ovladat zavodni automobilove simulatory mysi? O_o
Opakuju, ze mas prilis jednostranny pohled. Snazis se prizpusobovat fakta svemu postoji, ktery je ale od zacatku chybny.
Ovladani padem je proste jine, ma jine moznosti oproti K+M, stejne jako K+M ma jine moznosti proti padu.
Jak pohodlne nasimulujes na klavesnici treba plynovy pedal (typick RT na padu), to bude taky mys?
Jak nasimulujes primy pohyb dvou analogovych pak jakymkoliv nezavislym smerem? Bez nutnosti nejdriv nejak tocit mysi, coz zpomaluje? Typicky pro top-down akce, 3rd person akce, twin stick shootery...
Navic, kdyz je hra navrzena pro pad, tak tomu odpovida interface, ktery se pak s K+M ovlada neohrabane.
Stejne tak naopak. Na padu nikdy nepujde hrat first person shooter tak, jako na mysi.
Na padu nikdy pohodlne neudelate ovladani komplexnich RTS (nebo jen s velkymi kompromisy).
Na padu nepujde ovladat slozite simulatory ciste diky nedostatecnemu poctu tlacitek.
A tak dale a tak dale.

Zkus mit mysl trochu otevrenejsi.
S tim, ze v clanku je nesmyslna formulace, jsem uz snad souhlasil. Jen rozporuju to staveni K+M na nejaky piedestal. :)

 |   |  Odpovědět
Adam  |  03. 07. 2019 16:23

Ten pocit, když z těch 10 věcí je snad už půlka potvrzená viz ta zpětná kompatibilita her a příslušenství ;)

 |   |  Odpovědět
avatar
03. 07. 2019 17:26

Ano, byly potvrzeny některé funkce, ale ne jejich rozsah, na což se také v článku soustředíme

 |   |  Odpovědět
Amatevry  |  03. 07. 2019 09:54

Tie nezmysli ohľadom FPS ste si mohli odpustiť. Oči hráča nerozlišujú žáner hry. Podľa môjho názoru čokoľvek pod 50 FPS je takmer nehrateľné.

 |   |  Odpovědět
Edna Televizní  |  04. 07. 2019 01:06

Heh, se mi líbí takové generalizování - například takový Neverhood si v klidu zahrajete i na 25FPS na staré televizi, když na to přijde... to jen jako příklad, například u 2D adventur je to v podstatě úplně jedno...

 |   |  Odpovědět
04. 07. 2019 09:57

Tak logicky zalezi na typu hry. Pokud je to nejaka 3D hra, kde je ten rozdil v plynulosti (pohybu, skrolovani, ovladani apd) videt/citit, tak je proste jednoznacne 30FPS malo a je uplne jedno, jak typ hry to je. Coz hadam kolega nad tebou asi tak myslel.

 |   |  Odpovědět
04. 07. 2019 10:14

Pardon, v predposledni vete melo byt "jaky zanr hry to je".

 |   |  Odpovědět
Edna Televizní  |  04. 07. 2019 11:25

30FPS není málo, je to dost na to, abychom vnímali poměrně plynulý pohyb. Jasně, při vvyšší obnovovací frekvenci přestaneme vnímat případné artefakty, ale to neznamená, že při 30FPS by něco bylo nehratelného - není to tak dávno, co jsem hrávali při 25FPS (resp. 50půlsnímků). A jak vidno, dneska se při 30 FPS běžně hraje (různé konzole apod) a lidem to celkem ani nevadí.

Tím nechci říci, že vyšší snímkovací frekvence je špatná nebo zbytečná. Jen polemizuji s tím, že 30FPS je málo. Není.

 |   |  Odpovědět
04. 07. 2019 13:41

Priznam se, ze netusim, co presne rozporujes.
Pokud v te hre rozdil je, pri vyssi snimkove frekvenci je pohyb/scrolling/ovladani rozpoznatelne plynulejsi, tak je to tim padem prijemnejsi na hrani a ta nizsi snimkova frekvence je proste malo. Co k tomu vic rict? Jiste, mohu to tak hrat, ale proc bych to mel chtit, kdyz to muze byt lepsi? Take mohu hrat a bodat si treba pri tom nuz do bricha, ze jo, ale proc? :)
Argument "driv se tak hralo", ci "konzole tak funguji" neni zadny argument. Tam to vyplyva z technickych duvodu a castecne marketingovych duvodu (marketaci maji radeji vysoka rozliseni, nez FPS, kterym casto lidi rozumi spatne, nebo vubec, tak se pak preferuje to).
Ano, nekomu to tolik nevadi, framerate vnimaji ruzni lide ruzne, zvlast mene zkusenejsi jsou pak tolerantnejsi, ale bude proste platit, ze vice je lepe, za vyse zminenych predpokladu.

 |   |  Odpovědět
Luke  |  04. 07. 2019 13:59

Ale tak zas na druhou stranu Neverhood je stop motion :)

 |   |  Odpovědět
Luke  |  04. 07. 2019 13:59

Ale tak zas na druhou stranu Neverhood je stop motion :)

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor