10 věcí, které ve hrách zaručeně zvednou krevní tlak

vytisknout velikost písma
Všichni to znáte. Užíváte si epický souboj s bossem, a pak se něco pos.... Vybrali jsme největší podpásovky herního průmyslu.

10. Efekt gumového lana

Oslí můstek všech závodních a open-worldových her, kde někoho stíháte. Když hodně zaostáváte, stíhaný zpomalí, když máte velký náskok, soupeř nasadí nelidské/neelfí/nedračí/neautomobilové tempo a dotahuje vás. V živé paměti máme rozdrcené klávesnice po několika hodinách v Need for Speed: Most Wanted.

No schválně, kdy jste naposledy někomu nadělili kolečko? Že v Need for Speed: Porshe?

maxresdefault.jpg

9. Neviditelné stěny

Obzor se zapadajícím sluncem vyvedený ve Frostbitu láká k průzkumu dálek a tajemných vrcholků zadumaných hor, ale vaše postava srandovně šoupe nohama na místě a neudělá daným směrem ani o krok navíc. Nebo když se v CoD nemůžete frustrovaně vrhnout z mrakodrapu, a že důvodů je … zkrátka jizva na kráse nejedné pařby.

Poslední originální řešení tohoto problému pamatujeme v Motocross Madness 2, kde vás nezmámá síla na konci mapy katapultovala zpátky doprostřed. Představte si, jak by to fungovalo třeba ve Skyrimu!

Invisible Walls--article_image.jpg

8. Kempování

Je to nesportovní, neetické, nemorální a co je nejhorší, funguje to. Navíc je to jako s onanií – kdo říká, že nikdy, ten to dělá dodnes. Leckdo ještě vzpomene taková legendární místa jako glitchoidní kupole uprostřed Toujane, odkud šlo střílet kamkoli, ale sám kemper byl neprůstřelný.

A ruku na srdce, existuje větší mulťáková radost, než sundat kempera nožem, tomahawkem nebo defibrilátorem? Tomu se ostatně věnuje celá řada YouTuberů, kteří si to vychutnávají a nám zvedají náladu spravedlným gestem cti.

Haloteam.jpg

7. Mikrotransakce

Jasně, hlavně díky nim můžeme hrát spoustu her zdarma. A dolar sem dolar tam ještě nikoho nepotopil. To až po půl roce zjistíte, že hodnota vybavení vašeho rytíře Jedi se rovná HDP republiky Malawi.

O mikrotransakcích v singleplayeru (rozuměj o EA) toho bylo řečeno tolik, že nemá smysl to dál rozmazávat, snad jen zdůrazněme, že neexistuje efektivnější protipirátská ochrana. Což vás ale netrápí, protože přece hry nelegálně nestahujete, že ne?

wpid-ryse.jpg

6. Korejci

A nemá smysl říkat, že ne. A není to ani žádná abstraktní nenávist, kterou pociťujete například vůči Templářům (pokud máte kapucu přes hlavu) nebo vůči draku Bowserovi (pokud máte knír osmdesátkového pornoherce).

Tahle nenávist je jasná, racionální a konkrétní – prostě závidíte, že za ty zergy umějí lépe a nikdo jim nebrání celý život protrčet u monitoru. Ostatně tisícidollarové sumy ze světových turnajů k tomu přímo vybízejí. A že nejde vydělávat hraním?

korean_gamers_01.jpg

5. Konec třetího Mass Effectu

Který musíme zmínit, protože se občas ještě v noci budíme hrůzou z tříbarevných nočních můr, vyhýbáme se tomuto tématu ve společnosti a snažíme se zapomenout na nejhorší kulminaci mnoholetého epického dobrodružství ever. A protože to pořád ještě trochu bolí. Tady uvnitř.

mass_effect___ending_option_4_by_the_joeblack-d5pufyw.jpg

4. Lagy

Důvod destrukce nejedné klávesnice. Nejenom, že když tím trpíte vy, většina hry vám uteče a jste na bojišti úplně k ničemu, ale také se stává, že nemůžete pořádně zaměřit lagujícího soupeře, který vám pak pošle pozdrav mezi oči.

Nic se nedokáže vyrovnat takové frustraci. Snad jen když nalejete mléko do misky a pak zjistíte, že došly cereálie. A navíc to absolutně nemůžete dokázat. Stejně jako cereálie. 

Bertleferld.jpg

3. Eskortování NPC

Přestože to často bývají vysokoškolsky vzdělaní osoby (zajatý chemik, novinářka v ohrožení), v době, kdy je máte provést smrtelným nebezpečím, stávají se z nich tupí idioti, kteří nabíhají nepřátelům přímo na mušku, neposlouchají vás, dělají si co chtějí, zásadně se nekryjí a co je nejhorší, některé „progresivní“ hry jdou až tak daleko, že se do vás ten posera, který si pobíhá po vybuchující továrně jako při ranním joggingu, naváží, že ho nechráníte dostatečně.

resident-evil-4-ultimate-hd-2.jpg

2. Nepřeskočitelné cut-scény

Sáhodlouhé nepřeskočitelné animace, na které se díváte znovu a znovu, než vás to pustí ke hře, kterou zase po dvou krocích zvoráte a budete muset sledovat otravný sled scén a dialogů po patnácté. Ještě teď bych zpaměti odříkal rozhovor mezi Harry Potterem a Oliverem Woodem před prvním famfrpálovým zápasem herní historie.

Ale není to jen nešvar podobných vykopávek! Tomu, kdo hrál poslední Devil May Cry se musela před finálním soubojem otvírat kudla v kapse už jen při pohledu na Vergiliův ksicht.

fc4_screen_paganmin_portrait_e3_140609_4pmpst_1402296002.jpg

1. Loading…

Si odnáší pochybné první místo téhle hitparády. Nepřítel číslo jedna všech hráčů i vývojářů, přičemž oba tábory se s tím pokoušejí vypořádat po svém. Tvůrci často cpou do náhrávání misí důležité informace a animace, což neskutečně vytáčí majitele slabších sestav, protože se jim pak filmečky sekají.

Ubisoft zase dovoluje hráčům mezi jednotlivými misemi a lokacemi pobíhat s asasínem v jakémsi mimoprostoru. Samotní gameři mají jiné metody: víme například, že mezi jednotlivými lokacemi trpasličího Orzammaru se dá stihnout i kafe.

youtube-loading-funny-hd-wallpaper-1920x1200-4132.jpg

A co trhá žíly právě vám? Podělte se v diskuzi!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

včera | | 13 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A