Za minulou dekádu byly představeny stovky velkých her. Některé skončily v propadlišti dějin. Jiné velké projekty ale stále žijí, i když to nedávají tak často najevo.
Zatímco některá studia pracují úzce s komunitou i během vývoje, tak oproti tomu existují taková, která drží vše pod pokličkou do poslední chvíle. Občas je to jejich záměr, jindy nemají jinou možnost. Občas se tak stává, že se na nějaký vyhlížený titul po čase zapomene, i když se na něm stále tvrdě pracuje. Pár takových si připomeneme v našem dnešním výčtu. A určitě si nezapomeňte projet naše předchozí speciály, kde už je to s vydáním podstatně slibnější.
Age of Empires IV
Existuje několik různých herních značek, které vlastní Microsoft, hráči je mají rádi, ale už jsme o nich v souvislosti s novým dílem neslyšeli až příliš dlouho. Jednou z nich bylo právě i Age of Empires. Po ne příliš úspěšném třetím dílu přišlo AoE Online, které vydrželo jen pár let a pak ho Microsoft zase odříznul. Letos to budou 4 roky od doby, co jsme se dočkali oznámení čtyřky a naštěstí to vypadá, že nezůstane v propadlinách dějin a letos z něj uvidíme více.
Po úvodním teaseru byl Microsoft s novinkami ohledně nového dílu velmi skromný. Místo toho, když už se na nějaké z prezentací objevil na plátně název Age of Empires, to bylo buď v souvislosti s remasterem prvního dílu nebo novým obsahem pro druhý díl. Až na podzim roku 2019 se Age of Empires IV ukázalo v plné parádě. Místo naleštěných teaserů či prázdných slov se vytasili se záběry přímo z enginu hry.
Hratelnost můžeme soudit jen těžko, ale na pohled vypadá nový díl Age of Empires velmi dobře. Vítáme rozhodnutí vývojářů, že se nesnažili o přehnaně realistické grafické zpracování. Využitá stylizace hře dobře sedí. Mimo to, aby se dobře hrál, bude ještě důležité, aby nabízel dostatek obsahu. Nikdo se totiž nevyhne srovnávání s druhým dílem, který je nabitý k prasknutí. Samozřejmě je tady možnost, že do hry bude přibývat v průběhu dalších měsíců po vydání, ale jestli nebude mít Age of Empires IV zprvu co nabídnout, jistě se to dobře nepodepíše na hodnocení od hráčů.



Naposledy jsme o tomto projektu ale neslyšeli zase tak dávno. Koncem minulého roku se ze studia Relic ozvali vývojáři s jejich dosavadním pokrokem za rok 2020. Prý je Age of Empire IV ve stavu, kdy už je hratelné, ale stále obsahuje chyby, které je potřeba odstranit. Kromě toho jsme se ale nicméně nedočkali žádného traileru ani nových obrázků, takže tato zpráva nevzbudila takový rozruch, jak by možná někdo mohl čekat. Jak daleko jsme od vydání každopádně stále nevíme. Tak snad se už letos Microsoft podělí o pořádné novinky.
Babylon’s Fall
Japonské studio PlatinumGames je známé díky svým výborným hack’n’slash akcím jako je Nier: Automata, Wonderful 101 nebo Vanquish. Momentálně v u nich vzniká několik projektů najednou a Babylon’s Fall je jedním z těch, u kterých to občas vypadá, že na něj už můžeme zapomenout.
I když už to budou 4 roky od představení na veletrhu E3, tak o Babylon’s Fall víme naprosté minimum informací. Jediné, čím si můžeme být jistí je to, že spadá do charakteristického žánru studia, takže to opět bude pořádná akce. Tomu ostatně odpovídá i první trailer, který se ukázal roku 2019 na State of Play od PlayStationu. Vývojáři spolu s tím slibovali další novinky ještě v létě téhož roku, ale jak dobře víme, k ničemu takovému nedošlo.
Příběh či herní mechaniky stále zůstávají veřejnosti skryty. Na práci studia se mimo jiné podepsala i pandemie, kvůli které měla problémy spousta vývojářů včetně velkých společností jako je Sony či Ubisoft. V souvislosti s tím přišla poslední zpráva v létě minulého roku, kdy byl na oficiální účet hry přidán příspěvek, ve kterém vývojáři fanoušky ujišťují, že se na Babylon’s Fallu stále pracuje.



Od té doby nastalo naprosté ticho. Nevypadá to, že by na tom PlatinumGames byli nějak špatně. Přeci jen loni oznámili novinku s kódovým označením Project G.G., o které toho víme ještě méně než o Babylon’s Fallu. Původní plán, podle kterého měl Babylon’s Fall vyjít už v roce 2019, jim ale moc nevyšel.
Bayonetta 3
A můžeme se rovnou přesunout na další počin studia PlatinumGames. Série Bayonetta sice původně začala jakožto multiplatformí záležitost, ale poté, co Nintendo zachránilo druhý díl už je spojována čistě se Switchem. Stejně to je i v případě Bayonetty 3, která byla oznámena před více než třemi lety.
S informacemi jsme na tom ale ještě o něco hůře než v případě Babylon’s Fallu. Na The Game Awards 2017 se objevil krátký teaser pouze potvrzující to, že se na hře opravdu pracuje. Od té doby ale žádné oficiální novinky, jak ze strany Nintenda, tak od PlatinumGames, nepřišly. Na každé prezentaci Nintendo Direct se očekává, že Bayonettu konečně zase uvidíme, ale kde nic, tu nic. Jediné, čeho jsme se od vývojářů za ty roky dočkali, je potvrzení, že vývoj stále probíhá.
Vypadá to ale, že není zrovna v pokročilém stádiu. Alespoň tak vyznívají slova Hidekiho Kamijy, které pronesl pár dní zpátky na Arcade Archives streamu. Řekl, že stále toho o Bayonettě 3 nemůže říct mnoho. Prý ale doufá, že se v průběhu roku konečně bude moci podělit o novinky, a to platí nejen pro Bayonettu, ale i pro jejich ostatní projekty.



Také se vyjádřil ke spekulacím ohledně zrušení vývoje. Nic takového prý ani v nejmenším není pravda. “Přál bych si, abyste takové myšlenky úplně vypustili z hlavy, protože stále tvrdě pracujeme a projekt se v žádném případě neruší,” dodal Kamija.
Dying Light 2
Od dob Mirror’s Edge se snad žádné jiné hře nepodařilo zpracovat parkour z pohledu první osoby tak dobře, jako právě prvnímu Dying Light od Techlandu. Tato post-apokalyptická zombie akce si získala fanoušky po celém světě zejména díky výborné hratelnosti. Pokračování jsme poprvé viděli na E3 roku 2018. Vypadalo to, že vydání není zase tak daleko, ale ani dnes ještě nevíme, kdy má hra vyjít.
Po představení jsme o ní slyšeli zase až za rok, tedy na E3 2019, kde jsme viděli nový trailer a vývojáři prozradili i pár zajímavých informací. Budeme hrát za Aidena Caldwella, který je nakažený, ale stále se mu daří zachovávat svoji lidskou stránku. Příběh se odehrává 15 let po rozšíření viru a od té doby se značně vyvinul. Je sice citlivější na sluneční záření, ale v noci jsou oproti tomu nakažení mnohem nebezpečnější než před tím.
Stejně jako v případě jeho předchůdce si budete moci i Dying Light 2 projít kompletně v kooperaci až pro 4 hráče. Kromě vylepšeného parkourku a rozšířeného arzenálu zbraní se také můžete těšit například na možnosti ovlivnit příběh. Podle rozhodování se mohou variace příběhu lišit o 25 % obsahu.



Vývoj hry očividně ale stále nebyl v konečné fázi, protože od té doby opět nastalo ticho. Pandemie to samozřejmě Techlandu také neulehčila, a to samé se dá říct i o odchodu Chrise Avellona, vedoucího vývoje. Ten musel studio opustit kvůli obviněním ze sexuálního obtěžování v minulém roce.
Ještě před pár týdny bychom pro vás ve spojení s Dying Light 2 nic víc neměli. Vývojáři se zase po dlouhé době ozvali s tím, že v nadcházejících měsících mají fanoušci vyhlížet výborné novinky. Tak snad se jich dočkáme už brzy a rovnou by se Techland mohl podělit i o datum vydání.
Elden Ring
Snad každý fanoušek hardcore RPG se těší na chvíli, kdy se na obzoru objeví nějaké novinky ohledně Elden Ringu. Novinka od FromSoftware byla představena už před dvěma lety a od původního teaseru ji hráči marně vyhlíží na každé větší konferenci. Samotní vývojáři o sobě nedávají vědět nijak často, ale sem tam se přeci jen něco najde.
Naposledy se tak stalo po posledních The Game Awards, kdy Elden Ring získal ocenění nejočekávanější hry. Za to na svém twitterovém účtu poděkoval vývojář z FromSoftware, Jasuhiro Kitao. K tomu ale také dodal, že jejich nový svět ještě nějakou chvíli neuvidíme. Zároveň ale naznačil, že letos se můžeme těšit alespoň na nějaké novinky, pokud tedy ještě nedojde k samotnému vydání.
Elden Ring se v pár věcech liší od předchozí tvorby tohoto studia. Některé prvky se zase vracejí. Oproti Sekiru si tady například budeme opět tvořit vlastní postavu jako v Dark Souls. Větší novinkou by ale měl být plnohodnotný otevřený svět. Předchozí hry FromSoftwaru měly rozdělené úrovně a hratelnost s tím pracovala velmi dobře. Jak ji upraví pro potřeby otevřeného světa zatím nevíme.
Nicméně je ale jasné, že zdejší svět a příběh nepochází zcela z FromSoftwaru. Na tomto projektu totiž spolupracuje spisovatel G. R. R. Martin, od kterého jistě dobře znáte Hru o trůny. Na vedoucí pozici vývoje ale samozřejmě nechybí Hidetaka Mijazaki. Mimo to se vrací také skladatelka Yuka Kitamura, která je podepsaná pod soundtracky k Dark Souls 3, Sekiru či Bloodborne.



Elden Ring je rozhodně zatím nejambicióznější projekt studia FromSoftware. To ostatně v jednom z loňských rozhovorů řekl i Phil Spencer, ředitel Xboxu. Už měl možnost Elden Ring vyzkoušet a prý je skvělé vidět, jak se Mijazakiho tvorba posouvá a jak dobře jim vychází spolupráce s Martinem. Nic konkrétního jsme se ale bohužel nedozvěděli. Vlastně ani nevíme, na které platformy máme Elden Ring očekávat. Rozhodně bychom ale preferovali, aby vyšel čistě pro novou generaci konzolí. Už několikrát se v minulosti ukázalo, že mezigenerační tituly zbytečně omezují potenciál jak vývojářů, tak výsledných her.
Shin Megami Tensei V
Série JRPG Shin Megami Tensei u nás není příliš populární, ale hlavně v Japonsku se jedná o další z obrovských hitů tohoto žánru. Jeho fanoušci na plnohodnotné pokračování čekají od roku 2013. Někdo by mohl namítnout, že je to ještě o dekádu více. Čtvrtý díl totiž stejně jako jeho finální verze s podtitulem Apocalypse vyšel exkluzivně na handheld Nintendo 3DS. Letos bychom se měli konečně dočkat vydání pátého dílu.
Poprvé bylo Shin Megami Tensei V uvedeno v roce 2017 společně s konzolí Nintendo Switch. Až rok poté se ke 25. výročí značky objevil krátký teaser, kde se ukazuje scéna z metra v postapokalyptickém světě. V tu dobu Kazujuki Jamaj, který je vedoucím vývoje, řekl, že vývoj je ve fázi, kdy si ještě vůbec nemohou dovolit ani odhadovat, kdy by jejich novinka měla vyjít. Pomalejší postup možná zapříčinil Unreal Engine 4. Je to vůbec poprvé, co Atlus vyvíjí hru s touto technologií. Logicky se tak vývojáři musí učit spoustu nového.
Poté přišlo zase dlouhé ticho. Až loni v jednom z Directů Nintenda se objevil krátký teaser spolu s představením remasteru Shin Megami Tensei III: Nocturne, jehož vydání se na našem trhu teprve chystá. O samotné hře jsme se toho ale i tak dozvěděli jen pramálo. Jediné, co Jamaj prozradil, je, že se v pátém díle kombinují mechaniky z Shin Megami Tensei III a IV. Nebude tak chybět například vyvolávání či fúzování démonů.



I když mnohé z předchozích dílů vyšly na různé platformy, Shin Megami Tensei V bude exkluzivitou pro Nintendo Switch a zatím nic nenaznačuje tomu, že by se to mělo v budoucnu změnit. Switchi už se v současnosti velmi daří a věříme, že nové Shin Megami Tensei dokáže nalákat další hráče, aby si tuto konzoli pořídili. Na konec nesmíme zapomenout jednu dobrou zprávu. Na vydání v Evropě a Americe se nebude muset čekat, jak je stále zvykem u některých japonských her. Shin Megami Tensei V vyjde celosvětově ve stejný den.
Gothic Remake
S oznámením remaku legendárního RPG Gothic od studia Piranha Bytes to z počátku bylo docela zamotané. Na konci roku 2019 vyšla krátká hratelná ukázka od THQ Nordic. To ale ještě neznamenalo, že se kompletní předělávky opravdu dočkáme. Toto rozhodnutí přišlo až o pár měsíců později v následku reakce hráčů. Podle průzkumu si po zahrání ukázky nové verze Gothicu přálo plnohodnotný remake 94,8 % hráčů.
Nedivíme se, že vývoj jde pomalu. Samotný teaser totiž vznikal v omezené skupině vývojářů a pořádné studio se z něj stalo až po příchodu rozhodnutí o vytvoření celého projektu. Společně se zahájením vývoje tak přišel i nábor zaměstnanců na celou řadu pozic.
Pro skalní fanoušky jistě není dobrou zprávou, že se na novince ani v nejmenším nebudou podílet původní vývojáři z Piranha Bytes. I přes to ale THQ ubezpečuje, že chce přivést Gothica zpátky na scénu v té nejvěrnější podobě, jakou je studio schopné vytvořit. Jen některé z mechanik budou lehce modernizovány.



Vývojáři už si také vzali zpětnou vazbu z ukázky, kde se hráčům nelíbila přílišná barevnost. Slíbili, že při další tvorbě půjdou spíše temnější cestou. Od zveřejnění výsledků průzkumu jsme od nich ale už nic víc neslyšeli. Vzhledem k tomu, že práce se pořádně začali rozjíždět teprve v minulém roce, tak nemáme moc velkou důvěru v to, že remake Gothicu vyjde ještě letos.
Lords of the Fallen 2
V době, kdy se žánr Souls-like her dostal na špičku žebříčku popularity, se do něj pokusilo vstoupit hned několik dalších vývojářských týmu. Jedním z nich byl právě i tým Deck13 Interactive spolu s kolegy z CI Games. Jejich Lords of the Fallen sice vypadalo zajímavě, ale nakonec se zařadilo mezi průměrnější zástupce tohoto žánru. Hned pár měsíců poté na konci roku 2014, co první díl vyšel, byl oznámen vývoj pokračování.
Snad nikdo nemohl očekávat, že by Lords of the Fallen 2 vyšlo hned následující rok. Vývojáři ostatně sami řekli, že na vydání si stanovili rok 2017. Vývoj ale očividně nejde tak dobře, jak se předpokládalo. Celé to razantně zkomplikoval Sniper Ghost Warrior 3, který dostal prioritu před ostatními projekty a po jeho neúspěchu musely nastat změny. I když na Lords of the Fallen 2 během té doby pracoval menší tým, tak to stále nestačilo. V polovině roku 2018 tak vývoj přešel pod studio Defiant.
Spolu s tím ředitel CI Games Marek Tyminski řekl, že se vývoj bude restartovat. Na podzim loňského roku ale přišla další velká změna. Ani Defiant Studios nedotáhli pokračování Lords of the Fallen do konce. Od té doby má vývoj na starosti studio Hexworks, které opět spadá pod CI Games. Je tedy dost pravděpodobné, že vývoj začal zase od začátku.
Noví vývojáři se alespoň po převzetí projektu podělili o to, co mají vlastně v plánu. Chtějí se od akčního fantasy přenést spíše k temnějšímu zasazení a hra by měla být více zaměřena na těžké souboje. Vzhledem k tomu, že jsme opět na začátku, se to ale ještě může během následujících let zase změnit.
The Legend of Zelda
Další exkluzivita od Nintenda v našem dnešním výčtu a rozhodně ještě není poslední. Nejnovější díl série Legend of Zelda s podtitulem Breath of the Wild způsobil v době svého vydání masivní poprask. I přes to, že vyšel i na WiiU, značně pomohl Switchi při jeho vydání. Díky svým kvalitám si vysloužil nejedno ocenění za hru roku či rovnou hru generace. Od pokračování se tedy čeká hodně.
Nový díl bude přímým pokračováním Breath of the Wild. Vrátí se tedy nádherný otevřený svět království Hyrule spolu s postavami, které se nedávno objevily i v nových Hyrule Warriors. Je ale těžké zatím odhadovat, jaká bude zápletka. Calamity Ganon byl totiž poražen jakožto největší zlo. Bude se na scéně tedy muset objevit něco nového.
Co to ale bude si Nintendo nechává pro sebe. Už jsou to téměř dva roky od chvíle, co nám na Directu představilo trailer, ve kterém Link společně se Zeldou prozkoumává podzemní chodby pokryté tajemnými kresbami. Od té doby je to stejné jako se třetí Bayonettou. Fanoušci Zeldu vyhlíží během každého Directu či jiné prezentace, ale stále se neukázala.
O nové Zeldě toho víme tak málo, že ještě ani není jasný její název. Nintendo ji zkrátka zatím označuje jako pokračování Breath of the Wild. Možná, že obšírnější odhalení přijde spolu s vylepšenou verzí Switche, kolem které byl zase na začátku roku pěkný rozruch. Přesně tohle by byl ten titul, na kterém by se schopnosti nové revize konzole od Nintenda mohly předvést v plné parádě.
Metroid Prime 4
Vezmeme to pěkně po sobě a vrhneme se na další exkluzivitu od Nintenda. Stejně jako v případě Zeldy toho o novém Metroidu Prime víme opravdu málo, ale oproti ní od původního oznámení uplynula výrazně delší doba. Letos to bude 14 let od vydání třetího dílu na Wii, a jelikož všechny předchozí díly této FPS odnože slavné série Metroid sklízely velký úspěch, tak vývoj pokračování vzbudil velké nadšení v komunitě. Podle všeho ale nejde tak, jak by si Nintendo přálo.
K prvotnímu oznámení došlo na E3 roku 2017. Stejně jako v případě Bayonetty 3 byl představen pouze krátký teaser bez jakékoliv ukázky samotné hry. Krátce poté bylo potvrzeno, že na pokračování nepracují Retro Studios, kteří měli na starosti předchozí díly. Do vývoje se pustila studia společnosti Bandai Namco v Japonsku a Singapuru. Vše měl mít pod dohledem Kensuke Tanabe z původního týmu. Ubíhaly další a další měsíce, ale po Metroidu Prime 4 nebylo ani stopy.
Až v roce 2018 se Reggie Fils-Aimé, tehdejší ředitel amerického Nintenda, podělil o informaci, že vývojový proces pokračuje dobře. Samotné Nintendo ale tentýž rok neukázalo nic nového. Až na začátku toho následujícího, tedy 2019, se ozval Šinja Takahaši, generální manažer vývojové divize Nintenda. Řekl, že celý projekt byl restartován a po letech opět přejde pod Retro Studios. Toto rozhodnutí prý učinili z toho důvodu, že výtvor Bandai Namco nesplňoval standardy Nintenda.
Od té doby jsme o Metroidu Prime slyšeli pouze v souvislosti s tím, že se Retro Studios poohlížejí po nových zaměstnancích. Celkově značka Metroid na aktuální generaci konzolí chybí a je nám záhadou, proč na ni Nintendo za všechny ty roky ani nesáhlo.
Senua’s Saga: Hellblade II
Stejně jako se u Nintenda vyhlíží spousta her, fanoušci na celou řadu čekají i na konferencích Microsoftu. Jednou z nich je určitě pokračování Hellblade z roku 2017. Jelikož od poloviny roku 2018 patří studio Ninja Theory pod Microsoft, tak Senua’s Saga bude exkluzivitou pro platformy Microsoftu. Do toho spadá PC a Xbox Series S|X.
Verzi pro starší generaci určitě neočekávejte vzhledem k tomu, že Hellblade II má být nové generaci konzolí ušito na míru. Tady už pomalu vyčerpáváme všechny informace, které o tomto pokračování víme. Od traileru, který byl uveden během The Game Awards 2019 jsme z nového Hellblade neviděli vůbec nic.
Příběh bude přímo navazovat na první díl. Co se v něm ale bude konkrétně odehrávat ale zatím nevíme. Alespoň žánrově by se opět mělo jednat o něco podobného, tedy příběhovou akční adventuru.



Jedny z prvních neověřených spekulací mluvily o tom, že se vydání Senua’s Saga chystá na začátek roku 2021. To nám ale přijde docela nepravděpodobné. Přeci jen už jsme v tom období a pokud by Microsoft nový Hellblade chtěl opravdu vydat během následujících pár měsíců, tak by nám o tom bezpochyby dal vědět mnohem dříve.
System Shock 3
Pokračování dvojice legendárních RPG z pohledu první osoby to v posledních letech rozhodně lehké nemělo. Jeho vývoj byl oznámen už na konci roku 2015, kdy kolem značky System Shock bylo pořádně rušno i díky remaku prvního dílu. Na rozdíl od něj ale System Shock 3 nevyvíjí Nightdive Studios, kteří jsou držiteli licence. S jejich posvěcením na pokračování dělá studio OtherSide Entertainment.
O vydání hry se měla původně postarat společnost Starbreeze Studios. Kvůli vlastním problémům se ale vydavatelských práv vzdala a vrátila je zpět do OtherSide. To bylo začátkem roku 2019. Vývojáři se k tomu vyjádřili v tom smyslu, že při nejhorším budou schopní si Systém Shock 3 vydat sami, ale stále se budou snažit najít vydavatele. To se jim ale podle všeho už nepovedlo.
Pořádná rána pro fanoušky pak přišla na začátku roku 2020. Jeden z vývojářů se na diskuzních fórech podělil o informace, podle kterých se na projektu už vůbec nepracovalo. Prý na tom OtherSide nebylo tak dobře a finance začaly rychle docházet. Nakonec to vyústilo v to, že celý tým, který měl System Shock 3 na starosti, byl bez práce.



V květnu minulého roku pak přišla od studia velmi překvapivá zpráva. Ve vedení projektu je momentálně čínský gigant Tencent. Pro OtherSide prý byly práce na tak velkém projektu příliš náročné. I když se práva, která mělo OtherSide přenesla na Tencent, tak značka System Shock jako taková stále zůstává Nightdive Studios. Projekt tedy alespoň prozatím neumřel.
The Talos Principle 2
Bylo docela nečekané, když v roce 2014 vydalo chorvatské studio Croteam logickou FPS hru. Kdo by to byl čekal, že se tvůrci šílené série jako je Serious Sam pustí do něčeho takového? A světe div se, ono jim to vyšlo. První Talos Principle se tak zařadil na vrchní příčky žánru, kde už dlouho kraluje Portal. O vývoji pokračování víme od května roku 2016. Kde to ale vázne?
V případě Talos Principle 2 je odpověď na tuto otázku mnohem jednodušší než v mnohých případech, které jsme už v našem výčtu zmínili. I když je Croteam známým studiem, tak to není žádný gigant a má jen pár desítek členů. V takovém počtu si tedy nemohou dovolit pracovat na několika projektech naráz. Přednost před Talos Principle tedy dostal Serious Sam 4, který vyšel na podzim roku 2020.
Když přišlo vydání nového Serious Sama, tak Jonas Kyratzes z Croteamu řekl, že Talos Principle 2 určitě bude. Jelikož je jedním z lidí, kteří se starají o příběh, tak také dodal, že nebylo nic jednoduchého přijít s dobrým dějem vzhledem k tomu, že se jim jedničku podařilo tak dobře uzavřít. Nakonec ale prý dali dohromady příběh, který bude stát za to. V tu dobu byl ale celý projekt ještě ve fázi preprodukce, takže je možné, že o něm zase nějaký ten rok neuslyšíme.
Teď už jen zbývá doufat, aby se jim Talos Principle 2 podařilo dotáhnout do konce a aby dosahoval alespoň takových kvalit jako první díl. Už by zase nějaký ten úspěch přišel vhod. Prodejní čísla sice neznáme, ale podle hodnocení jim to se Serious Samem moc nevyšlo.
Overwatch 2
Titul, který nikdo nečekal a vlastně se o něj ani nikdo neprosil. Tak by se dal popsat druhý díl týmové střílečky společnosti Blizzard. První díl měl v době vydání docela slušně našlápnuto. Početná hráčská základna se ale rychle smrskla kvůli pomalému přidávání nového obsahu a špatnému vybalancování mety. Zdálo se ale, že stejně jako další live-service hry budou vývojáři Overwatch stále vylepšovat. Na BlizzConu 2019 byl nicméně představen Overwatch 2. Není to ale pokračování v tom pravém slova smyslu.
Běžný hráč nejspíš bude mít problém se v tom všem zorientovat. Oba dva díly budou sdílet většinu obsahu. Každý hrdina či mapa, která následně vyjde, bude dostupná v obou hrách a PvP režimy budou propojené, takže hráči prvního dílu budou klidně soupeřit po boku komunity dvojky.
Co už se ale do původní verze nedostane, je PvE obsah. V tomto novém odvětví bude Blizzard rozšiřovat univerzum Overwatche, které je velmi zajímavé i přes to, že přímo ve hře se o něm moc nedozvíte. Mimo to postavy budou mít různé talenty a volitelné vybavení. Zatím není jasné, jestli to bude záležitost jen pro příběhové režimy nebo se dostane i do multiplayeru. O tom, že by tato část měla stát za to, nás přesvědčil fakt, že ji mají na starosti bývalí vývojáři série Left 4 Dead.



Je to zkrátka opravdu bizarní. Dle našeho názoru se najde několik způsobů, jak to vyřešit lépe. Blizzard mohl zůstat u vylepšování původní hry. Také ji mohl zaříznout a přejít na pokračování v plné palbě. A vůbec nejlepší by za nás bylo, pokud by zkrátka vedle toho udělali samostatné singleplayerové tituly, ve kterých bychom se dozvěděli něco více o postavách a zdejším světě. Míchanice, se kterou nakonec přišli, nám opravdu nepřijde jako dobrý nápad. Snad nám na Blizzconu, který proběhne na konci února, předvedou, že stojí za to. Mnohem více tam ale budeme určitě vyhlížet nové Diablo.
Biomutant
Biomutant je další z desítek projektů, které vznikají pod záštitou společnosti THQ Nordic. Konkrétně ho mají na starosti vývojáři ze studia Experiment 101. Už před více než třemi lety nám představili jejich nový projekt. Od té doby ale přicházel jeden odklad za druhým. V tomhle případě ale máme minimum informací ohledně toho, co dlouhý vývoj konkrétně zapříčinilo.
Studio nemusely potkat žádné finanční ani jiné problémy. V případě Biomutanta může být delší doba vývoje zapříčiněna zkrátka tím, že má ani ne dvě desítky členů a jejich výtvor není žádná indie maličkost. Podle ředitele studia Stefana Ljungqvista už ale mají to nejnáročnější za sebou. Prý nebylo nic jednoduchého vyvážit soubojový systém, který zahrnuje střílení, využívání schopnosti i bojová umění.
Od oznámení si Biomutant bezesporu získal fanoušky roztomilostí hlavního představitele. Jak bude ale vypadat jeho finální forma je čistě na vás. Slovo “mutant” není v názvu jen tak pro nic za nic. Budete moci mutacemi upravovat schopnosti podle toho, jaký styl boje vám vyhovuje.
Vývojáři Biomutanta popisují jako postapokalyptickou kung-fu bajku s unikátním systémem bojových umění. Ve zdejším světě se rozšiřuje nákaza, která se pomalu ale jistě dostává ke kořenům stromu života. Tomu samozřejmě musíte zabránit. Nebo snad ne? To už bude na vás. Podle popisu hry se můžete stát zachráncem nebo celou situaci ještě více zhoršit.



Před pár týdne byl na internetu kolem Biomutanta rozruch. Prý by mělo vydání přijít ještě do konce tohoto fiskálního roku, tedy do března. Tato informace se ale nakonec ukázala jako mylná. Sami vývojáři uvedli, že s vydáním počítají až na příští fiskální rok.
Avatar 2
Nepřekvapilo by nás, kdybyste o vývoji herního Avatara vůbec nevěděli. Ubisoft, který ho má na starosti, se o něm totiž moc často nezmiňuje. To platí jak pro samotnou společnost, tak pro studia Massive Entertainment, FoxNext Games a Lightstorm Entertainment, která na něm pracují. Ve vedení je nicméně tým Massive, který má za sebou kooperační sérii The Division.
První díl Avatar: The Game vydal Ubisoft v roce 2012, tedy 3 roky po premiéře samotného filmu. V případě pokračování by to ale chtěl udělat tak, aby hra vyšla ve stejném období jako Avatar 2. Přesně z toho důvodu letos nevyjde a možná že o něm vůbec neuslyšíme. Film byl totiž kvůli pandemii přesunut až na rok 2022. To ale nebyl jediný důvod, proč Ubisoft hru odložil také. Avatar byl také součástí vlny odkladů, která mimo něj zahrnovala například i Far Cry 6 nebo Rainbow Six: Quarantine.
Zprávy o odkladech přišly v posledních měsících minulého roku. Před tím ale o herním Avataru dlouho nepřicházely žádné novinky. Ta nejbližší pochází z konce roku 2019, kde jen tvůrci připomínali, že hra stále žije a že shánějí nové zaměstnance. To nás zrovna moc neuklidnilo vzhledem k tomu, že po třech letech vývoje už měl být projekt v pokročilejší fázi.
Vzhledem k tomu, že je s informacemi Ubisoft dost skromný, tak je těžké odhadovat, jestli se Avatar 2 zařadí mezi naprosto průměrné adaptace filmů, kterých v herní historii vyšly desítky, nebo to bude opravdu ta parádní výprava na Pandoru, kterou slibuje James Cameron.
Beyond Good & Evil 2
Ubisoft tady máme hned ještě jednou. První Beyond Good & Evil je v současnosti považované za kultovní záležitost. To, že hráči tak moc očekávají pokračování, si Ubisoft zavinil tak trochu sám. V roce 2008 vyšel trailer, ze kterého byli fanoušci unešení. Jenže pak už nepřišlo nic víc. Tedy alespoň oficiální cestou. O rok později unikl na internet trailer s Jade. Ubisoft ale nikdy nepřiznal, odkud opravdu pochází.
Roky ubíhaly a mělo se za to, že je projekt už dávno mrtvý. Až o téměř 10 let později, tedy v roce 2017, se na E3 ukázal nový naleštěný trailer opět představující druhý díl. Koncept se ale od původní myšlenky hodně změnil. Nepůjde o pokračování, ale o prequel. Michel Ancel, vedoucí vývoje, v tu dobu přiznal, že výše zmíněný uniklý trailer byl opravdu z předchozí verze Beyond Good & Evil 2. To, co v současnosti vzniká je ale prý už úplně jiná hra.
S novinkami ohledně vývoje to bylo docela kostrbaté. Skrz Space Monkey Program občas přicházely nevýrazné novinky. Ancel už předem říkal, že vývoj bude na dlouho, protože se hrou mají velké ambice. Propracovaný solární systém, létání z planety na planetu, průzkum všeho možného. Vše stojí na novém Voyager Enginu, který vyvinulo studio Ubisoft Montpellier. Zatím ale máme jen sliby a a krátkou ukázku technického dema.



Od představení prequelu jsme se dočkali ještě jednoho filmečku. Můžeme ale jen spekulovat o tom, jestli budeme moci v Beyond Good & Evil 2 moci dělat vše, co bylo řečeno výše. Vzhledem k tomu, že Ubisoft všechny své velké projekty posouvá, tak neočekáváme, že se novinek o tomto projektu dočkáme brzy. Vývoji také určitě nepomohlo to, že Michel Ancel musel z Ubisoftu odejít kvůli obviněním ze sexuálního obtěžování. Při svém odchodu ale řekl, že zanechal vývoj Beyond Good & Evil 2 v dobrých rukou.
Dead Island 2
Dead Island 2 na nás z jeho vývoje působí tím dojmem, že si ho studia mezi sebou hází jako horký brambor a žádné z nich neví, co si s ním vlastně počít. Ze začátku to přitom nevypadalo tak problematicky, jak by se z dnešního pohledu mohlo zdát. Stejně jako první díl a pokračování Riptide měli mít dvojku na starosti vývojáři z polského Techlandu. Ti ale v té době měli plné ruce práce s Dying Light, takže se vydavatelství Deep Silver muselo poohlédnou po jiném studiu. To bylo v roce 2012.
Jako vhodný kandidát se pozdávalo Yager Productions, kteří si období vydání stanovili na druhý kvartál roku 2015. Vypadalo to, že jde vše podle plánu. V roce 2014 na Gamescomu jsme se dokonce dočkali ukázky z rozpracované verze hry. Spolu s tím se Deep Silver podělil o novinky jako je třeba větší počet hratelných postav a kooperace až pro 8 hráčů.
V červnu 2015 ale přišla velká změna. Yager Productions na Dead Islandu 2 už nedělají a vývoj bude předán jinému studiu, které tehdy Deep Silver neuváděl. K tomu se Timo Ullmann, ředitel Yageru, vyjádřil v tom smyslu, že na projektu už nedělají kvůli tomu, že se jejich vize až moc rozcházela s představou vydavatele.
Začátkem roku 2016 se ozvalo studio Sumo Digital s tím, že Dead Island 2 mají na starosti oni. Ani tomu se to ale nepovedlo dotáhnout do konce. V následujících letech z Deep Silveru přicházely pouze připomínky s tím, že je projekt stále naživu. Srpen 2019 ale znamenal další velkou změnu. Ze Sumo Digital se vývoj přesunul do Dambuster Studios, což je interní tým Deep Silveru. Od té doby žádné novinky nemáme a dost pravděpodobně v blízké budoucnosti ani mít nebudeme. Je totiž docela možné, že se změnou studia byl projekt zase restartován.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na devíti webech.
Vyzkoušet za 1 Kč
Nebo samostatné Živě Premium