2. podmořská bitva začíná, přichází AquaNox!

Roku 1993 se dali čtyři herní vývojáři německé společnosti Massive Development dohromady s člověkem jménem Helmut Halfmann a společnými silami se jim podařilo vymyslet svět 27. století. Svět extrémně nebezpečný, nepřátelský a hrozivý.
2. podmořská bitva začíná, přichází AquaNox!
Protože to byli zarytí fandové science-fiction produktů, měli dokonalý přehled o světech budoucnosti, které se ve sci-fi nacházejí. Samozřejmě, že jsou to z 95% světy rozprostřené minimálně po polovině naší galaxie, tj. téměř vše se odehrává ve vesmíru. A tak se těch pět rozhodlo, že budou originální a sestoupí do hlubin matičky země, do stále ještě nevinných blankytných oceánů. Výsledkem několik měsíců trvajících výzkumných prací je dokonale originální apokalyptický scénář, který se vám zde pokusím v krátkosti nastínit:

Poté, co lidstvo totálně zdevastovalo zemský povrch a učinilo ho zcela neobyvatelným, přesunula se civilizace do hlouby oceánů. Lidská povaha se však nedokázala poučit. V obrovských městech, která pod mořem vyrostla, se stále válčilo a bojovalo o tak omšelé komodity jakými je moc či bohatství. Piráti, dobrodruzi a žoldáci křižují moře ve fantastickém, detailně propracovaném podvodním světě. Plány a snahy herních vývojářů vyvrcholily poprvé v roce 1996 vydáním hry Archimedian Dynasty (německý název zde raději uvádět nebudu, jelikož bych celý tento text učinil ještě hnusobnějším, nežli už je...). Publikovala ji společnost Blue Byte Software a Archimedian Dynasty se ihned stala celosvětovým úspěchem s více než 150 000 prodanými kopiemi. Dokonalá atmosféra, na svou dobu výborná 3D grafika (nezapomeňte, že v oněch pradávných časech vládly na zemi stále ještě staré dobré 2D akcelerátory ;), právě vycházelo první Diablo a v našich herních časopisech se s pompézou psalo o technologii MMX - "Ach to byly ty časy krásné, časy bezstarostné"). Téměř o pět let později se tvůrci AD pokoušejí navázat na její úspěch a připravují projekt AquaNox.

AquanoxAquanox

AquanoxAquanox

Píše se rok 2666. Pět let již uplynulo od gigantické bitvy (či snad spíše války) proti tajemným podmořským bio-robotickým bytostem - "Biontům". Jenže právě nyní je svět zvaný Aqua vystaven té nejtěžší zkoušce své historie. Zatímco se žoldák jménem Emerald Flint z anarchistické frakce zvané "Tornado Zone" snaží zjistit tajné skutečnosti o extrémně nebezpečném gangu pirátů "Loudačů" (vskutku nepříliš výhružně znějící jméno, v originále "Crawlers"), začínají se dít velice podivné věci. V Neopolisu, hlavním městě Atlantické Federace, vládne skrytá občanská válka. Ozbrojené síly, které podporují jisté pučisty, zatím stačily vybudovat vědeckou stanici Attacama City, kterou také nazývají "Brainfire" ("mozkopalba";). Vojenský experiment se však zvrtne a odstartuje sérii vážných nehod. Podmořská zemětřesení lomcují celým světem. Gigantické "božské" bytosti pomalu vylézají ze svých tisíciletých útočišť. Chtějí na lidech pomstu. "Loudači" se spojí s rebelujícími ozbrojenými silami a Flint ztrácí svou vlastní chybou nejlepšího přítele. Vír strachu, násilí a chaosu pozvolna tlačí hrdiny přímo do ukrutně tepajícího srdce zla.

V AquaNoxu zdaleka není příběh až na druhém místě. Potkáte zde na 70 NPC, několik různých organizací, jako např. již zmíněnou Atlantickou Federaci, "Loudače", Tornado Zone či EnTrOx (Energy, Transport and Oxygen). Historie samotného Emeralda "Smrtícího Oka" Flinta je velice pohnutá, ale zároveň zajímavá. Dozvíte se např., že je již produktem dlouhotrvajícího pokusu o vytvoření nového lidského druhu - Homo Aquaticus, při kterém byly různě míchány lidské geny s delfíními a naopak. Samozřejmě, že Flint je naprosto klasický "akční sci-fi" hrdina (nadprůměrně inteligentní, společenský, egoistický, rozhodný, atd. - znáte to...). Jelikož se celá hra bude odehrávat pod vodní hladinou, bude potřeba nějakých těch ponorek. A vězte, že to nebudou ponorky ledajaké. Celkem by jich mělo být něco okolo devíti kousků a budou se lišit jak palebnou silou, tak i maximální rychlostí, které budou moci dosáhnout. Ty nejméně výkonné se budou pod vodou "plazit" rychlostí nějakých slabých 160km/h, zatímco ty nejrychlejší dokážou překonat i podvodní rychlost zvuku (což má být údajně nějakých 1,6km/s -> 5760km/h, ale nechci kecat takže si to radši doma každý povinně přepočítá:). O náplni hry už myslím není co dodat - více střílení a o něco méně mluvení, toť vše.

AquanoxAquanox

AquanoxAquanox

O čem bych se naopak měl ještě zmínit, to jest grafika. Jistě jste si povšimli poměrně vyvedených screenshotů tady kolem. Inu není divu, ona ta grafika AquaNoxu má skutečně stát za to. Celé to bude běhat na proprietárním enginu jménem Krass, který pracuje s nejlepšími herními technologiemi současnosti. Tomu však odpovídají i hardwarové nároky na hru: požadována jest minimálně 16MB gr. karta s podprou AGP2x a zmíněny jsou např. 3dfx Voodoo 5500, ATI Radeon, TNT2 Ultra a takřka všechny mutace GeForce (GTS, MX, Ultra); dále budete potřebovatalespoň PIII či Durona na 400MHz a 128MB RAM. Doporučená konfigurace jest 64MB AGP4x karta, 256MB RAM a PIII nebo Duron na 700MHz, či ještě lépe P4 na frekvenci větší než 1000MHz. Ehm. Já si nedělám srandu. Vtip je v tom, že hra má vyjít až ve třetím čtvrtletí příštího roku, takže na získání popsaného hardwaru máte, řekl bych, ještě dost času.

Nejnovější komentáře